Als ik een bord van Villeroy en Boch, of een Swarowski van 800 euro laat vallen, dan is t ook kapot. Trek ik de Sedona van tafel en plettert die op de grond, dn is t ook kapot.
Ja duh... Het punt is: de Sedona trek je niet van de tafel (of je moet hem met opzet kapot willen gooien). Maar de klep van de Excalibur zal toch echt aan de kant moeten als je de roosters erin wilt schuiven of eruit wilt halen of als je wilt controleren hoe ver de boel al gedroogd is. En iedere keer dat je die losse klep weghaalt, bestaat de kans dat je hem laat vallen. Dat kun je een slap argument vinden, maar zo werkt 't gewoon. Op het moment dat je iets pakt wat loszit, kun je het laten vallen. Gewoon de wet van de zwaartekracht. Het enige wat ik wil aangeven is dat je dat risico met de Sedona niet hebt, omdat de klep vastzit.
Tjonge, is het nou zo moeilijk om te begrijpen wat ik bedoel?
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op zo 30 mar 2014, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
nova schreef:
nee, ik begrijp goed wat je bedoelt, maag ik t nog een slap argument vinden 8)
Uiteraard, maar ik snap je redenering niet zo goed. Je vergelijkt appels en peren met elkaar (de Sedona van tafel trekken = iets wat je expres zou doen, zoiets gebeurt niet per ongeluk, de klep van de Excalibur laten vallen = iets wat per ongeluk kan gebeuren, en dat is nou net het punt). En de vergelijking met het bord van Villeroy en Boch gaat ook niet op, want de Sedona bevat geen losse onderdelen die je per ongeluk kapot kunt laten vallen.
Overigens hoor je mij ook nergens schrijven dat die losse klep een factor moet zijn bij het kiezen tussen de Sedona en de Excalibur. Ik constateer gewoon een feit.
Ik heb ook naar volle tevredenheid de sedona!! 1x probleem gehad met soort kortsluiting met deur schakelaar (klep open stopt apparaat) nieuwe geleverd gekregen dus super! Nu nooit meer problemen.
Leontine schreef:
Ik heb ook naar volle tevredenheid de sedona!! 1x probleem gehad met soort kortsluiting met deur schakelaar (klep open stopt apparaat) nieuwe geleverd gekregen dus super! Nu nooit meer problemen.
Ehm, dat is toch de bedoeling, dat hij stopt met blazen wanneer je de klep opent? Of ging hij niet vanzelf weer verder met blazen wanneer je de klep dichtdeed?
Anne in Duitsland schreef:
Ehm, dat is toch de bedoeling, dat hij stopt met blazen wanneer je de klep opent? Of ging hij niet vanzelf weer verder met blazen wanneer je de klep dichtdeed?
Dat is wel de bedoeling maar niet dat de gehele stroom groep er door uit klapte;) er zat ergens kortsluiting op waardoor de stop er uit klapte....
Ik heb naar alle tevredenheid een excalibur. Staat in de keuken, geen enkel probleem (behalve met vis en pens )
Ik vind de klep juist geen probleem, een deurtje had voor mij juist onhandig gezeten. Daarnaast is het best wel stevig plastic. Ik heb m al een paar keer laten vallen (carpaal tunnel, dan heb je dat) en dat maakte niets uit...
Dat van die bohmann heb ik ook gehoord, voor mij de reden om een duurdere aan te schaffen, alhoewel groot ook wel fijn is
Ik heb zelf ook een aantal keer de ingestelde temperatuur gemeten, die klopt precies... En er zit geen losse aan/uit knop, dat doe je met de tijdknop die je terug draait.
Hier ook een Excalibur naar volle tevredenheid.
Als je weet dat de temperatuur wat hoger op kan lopen en je wilt dat niet, dan stel je hem toch gewoon wat lager in. Ik persoonlijk vind dat geen probleem, want hij is traploos regelbaar.
Heb er al verschillende keren geelhaar, looppoten van div. gevogelte, long (en voor onszelf pruimen, aardbeien, banaan, appel, brandnetel, oregano, croutons enz.) in gedroogd. Werkt perfect en de roosters kunnen na gebruik zo de vaatwasser in.
Croutons? Gewoon brood klein snijden en erin leggen? Op welke temperatuur doe je dat?
Dat lijkt me lekker!
Ik heb sinds kort een Stockli gekocht. Het is mijn eerste droger en ik ben alles nog een beetje aan het uitproberen.
Border Bandit schreef:
Croutons? Gewoon brood klein snijden en erin leggen? Op welke temperatuur doe je dat?
Dat lijkt me lekker!
Ik heb sinds kort een Stockli gekocht. Het is mijn eerste droger en ik ben alles nog een beetje aan het uitproberen.
Ik neem een paar sneetjes brood en doe in een schaaltje een flinke scheut olijf-olie waar ik een klein beetje zout, wat knoflookpoeder en flink wat kruiden doorheen doe. Soms neem ik Tzatziki kruiden, Italiaanse kruiden, of kruiden voor kruidenboter. De laatste keer had ik Pizza-kruiden, dat was ook heel lekker. Ik verdeel het mengsel met een kwastje over beide kanten van het brood, snijd het dan in kleine blokjes en zet het ongeveer een half uurtje op de hoogste stand (bij mij is dat denk ik ergens tussen de 70 en 75 graden) in de droger.
Is echt jammie
Doranto schreef:
Hier ook een Excalibur naar volle tevredenheid. Als je weet dat de temperatuur wat hoger op kan lopen en je wilt dat niet, dan stel je hem toch gewoon wat lager in. Ik persoonlijk vind dat geen probleem, want hij is traploos regelbaar.
Heb er al verschillende keren geelhaar, looppoten van div. gevogelte, long (en voor onszelf pruimen, aardbeien, banaan, appel, brandnetel, oregano, croutons enz.) in gedroogd. Werkt perfect en de roosters kunnen na gebruik zo de vaatwasser in.
Natuurlijk is dat zo, maar ik vind: dit apparaat heeft één enkele functie, namelijk ingesteld worden op een bepaalde temperatuur en op die ingestelde temperatuur drogen. Als ik bij een apparaat dat een paar honderd euro heeft gekost zelf moet gaan foezelen om het naar behoren te laten werken - sorry, dat vind ik niet kloppen. Ik had hier ook een droger van vijf tientjes staan; dat die niet op de graad nauwkeurig is in te stellen ("klepje dicht: droogtemperatuur ongeveer 70 graden; klepje open: droogtemperatuur ongeveer 50 graden" volgens de fabrikant ) dat accepteer ik. Maar een Excalibur van tegen de 300 euro die op 55 graden staat ingesteld dient op 55 graden te drogen, niet op ergens tussen de 58 en de 64.
Anne in Duitsland schreef:
Natuurlijk is dat zo, maar ik vind: dit apparaat heeft één enkele functie, namelijk ingesteld worden op een bepaalde temperatuur en op die ingestelde temperatuur drogen. Als ik bij een apparaat dat een paar honderd euro heeft gekost zelf moet gaan foezelen om het naar behoren te laten werken - sorry, dat vind ik niet kloppen. Ik had hier ook een droger van vijf tientjes staan; dat die niet op de graad nauwkeurig is in te stellen ("klepje dicht: droogtemperatuur ongeveer 70 graden; klepje open: droogtemperatuur ongeveer 50 graden" volgens de fabrikant ) dat accepteer ik. Maar een Excalibur van tegen de 300 euro die op 55 graden staat ingesteld dient op 55 graden te drogen, niet op ergens tussen de 58 en de 64.
Ik wist het van te voren en vond het zoals gezegd niet zo'n probleem. Ik ben er heel erg tevreden over.