De oorzaak van al die allergieën aanpakken!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: De oorzaak van al die allergieën aanpakken!

bosnimf1976
3-sterren
3-sterren

Bericht door bosnimf1976 »

Kan me er helemaal bij aansluiten dat ik ook geloof dat het allemaal `symptomen`zijn bij zowel mensen als dieren van iets onderliggends. Hier een Golden bij wie ik ook alles heb uitgeprobeerd, maar niks hielp, ook rauw niet. Nu om de twee dagen een pil atopica waarop het te redelijk goed gaat. Ze krijgt Tast of the Wild brokken want op rauw ging het minder dan op brokken hoewel ruim een jaar op rauw te hebbe gezeten. Ik hoor ook wel steeds terugkomen dat het ook qua aard de wat `gevoeligere` honden zijn die het krijgen. Hoewel ik een stuk gevoeliger honden ken dan de onze maar toch.... Ik geloof toch ook omdat het bij mens en dier steeds meer voorkomt dat het heel erg met de hele atmosfeer etc waarin wij leven te maken heeft. En het doorfokken van honden de afgelopen jaren ookal hoor je ook dat het bij kruisingen ook voorkomt zal er ook wel echt mee te maken hebben. Volgens mij is onze samenleving zo door en door verziekt met allerlei troep dat een individu wat daar nog meer aanleg voor heeft dan gemiddeld er gewoon wel op moet reageren. En met voeding etc kom je dan vaak nog tot een stuk reductie van de problemen maar dus ook niet altijd.
Het blijft een hele zorg als je dan zo'n hondje hebt. Ook omdat je het zo graag anders voor ze wilt en er zoveel voor over hebt.......
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Bedankt voor deze informatie. Ik ga de links eens rustig doorlezen. Kan voor mijn schatzi bruikbaar zijn. Hij heeft de afgelopen 3 jaar veel ontstekingen gehad die hem ziek maakten. Een beetje te veel. Hij is bij een arts terecht gekomen die o.a. ook psychosomatisch behandelt. Zij zei meteen dat ze o.a. zijn darmflora wil behandelen, omdat veel van zijn problemen normaal gesproken bij oudere mensen voorkomen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Deze inmiddels gelezen:

Het begint (volgens haar) allemaal met een verstoorde darmflora. En er zijn vele (heel veel) redenen waarom deze verstoord is geraakt. Als de darmflora hersteld wordt, volgt genezing daarna.
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Juist Lizzy! Dat is lekker simpel de strekking van het verhaal  8) Dankjewel. Ik ben niet zo'n held in samenvatten.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Het grappige is namelijk dat veel spreekwoorden en gezegde die we kennen de link van geestelijk en maag/darmen wel leggen

- als een brok op mijn maag liggen
- iets in de maag gesplitst krijgen
- verliefdheid in relatie tot eten
- met iets in de maag zitten
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Intikkend op deze woorden "brain cells in the gut" heb ik pagina's en pagina's interessante artikelen gevonden, teveel om hier te vermelden.

Ook in het nederlands trouwens "hersencellen in darm"
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Daar ga ik ook eens naar kijken! Dankjewel!  ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Roosjes3 schreef: Juist Lizzy! Dat is lekker simpel de strekking van het verhaal  8) Dankjewel. Ik ben niet zo'n held in samenvatten.
Het is wel heul kort door de bocht he?! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik vraag me ook werkelijk af of de waarheid zo simpel is hoor. Repareer de darmen en gij zult van al uw problemen verlost zijn... Ik zie toch wel voorbeelden van honden die en L-Glutamine hebben gekregen en probiotica's en de juiste voeding krijgen en nog steeds aan atopische dermatitis lijden.
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Ja het zal wel niet zo simpel zijn, maar ik denk wel dat een groot deel van de oorzaak in die darmen te vinden is... Er is ook eigenlijk nog te weinig onderzoek gedaan om te kunnen zeggen hoe het werkt en wat de beste behandeling is. Maar ik wou dat ik hier eerder iets over had gevonden, dan waren we nu misschien wel veel verder in de behandeling van Julius. Ik ben heel benieuwd waar die behandeling ons gaat brengen...  ;)
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Lizzy schreef: Het is wel heul kort door de bocht he?! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik vraag me ook werkelijk af of de waarheid zo simpel is hoor. Repareer de darmen en gij zult van al uw problemen verlost zijn... Ik zie toch wel voorbeelden van honden die en L-Glutamine hebben gekregen en probiotica's en de juiste voeding krijgen en nog steeds aan atopische dermatitis lijden.
Was het inderdaad maar zo simpel dat had voor ons heel wat studie uren en kosten gescheeld  :biggrin2: Aan de andere kant is het O zo leuke materie en momenteel groeien de onderzoeken en kennis op dit gebied enorm. Dat houdt dan wel weer in dat je er bijna iedere dag mee bezig moet zijn om de stof bij te benen en heel veel keren per jaar bijscholingen.
En er blijven altijd dieren/mensen die dusdanige beschadigingen hebben opgelopen dat onherstelbaar is. Dan is het de uitdaging om dat wat nog goed is zo goed mogelijk te laten functioneren met zo min mogelijk klachten.
Het grootste manco in deze zijn de kosten  :-\ Zeker in de eerste periode ben je veel geld kwijt aan supplementen/omgooien voeding/levenswijze en tja.... regulier wordt vergoed maar dit valt onder complementair/alternatief dus geen vergoedingen.
Humaan is het nog erger regulier is 0% btw en complementaire geneeskunde 21% btw.
Ja het zal wel niet zo simpel zijn, maar ik denk wel dat een groot deel van de oorzaak in die darmen te vinden is... Er is ook eigenlijk nog te weinig onderzoek gedaan om te kunnen zeggen hoe het werkt en wat de beste behandeling is. Maar ik wou dat ik hier eerder iets over had gevonden, dan waren we nu misschien wel veel verder in de behandeling van Julius. Ik ben heel benieuwd waar die behandeling ons gaat brengen...  ;)
Gezondheid begint met goede darmen! Zonder goede darmen geen gezondheid. Er zijn best wel onderzoeken naar gedaan. Maar als je niet weet waar en waarnaar je naar zoeken moet dan is het lastig zoeken  ;)
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Ik ben begonnen in het boek Gut and Psychology Syndrome" en naar aanleiding van deze topic en dit boek hebben zowel mijn Schatzi als ik een darmflora onderzoek laten uitvoeren.  Mijn Schatzi omdat hij de laatste 3 jaar veel ontstekingen had en nu al sinds december slecht in zijn vel zit door een ontsteking die maar niet weg gaat, en ik omdat ik als klein kind heel veel problemen met mijn darmen had,  iedere keer zonder verklaarbare reden diarree, veel ziek zijn en ook sinds mijn tienerjaren o.a. klachten van overdreven vermoeid zijn na inspanning, bloedarmoede, niet lekker in mijn vel zitten.

Mijn Schatzi heeft een tekort van 1 bacteriënstam van de 5, hij doet nu een kuur van 3 tot 4 maanden Omniflora, en bij mij is vastgesteld dat 3 van de 5 belangrijke bacteriënstammen (bifidiobacterium, enterococcus en E.coli) nauwelijks tot niet aantoonbaar zijn.
Ik heb gisteren een bestelling de deur uitgedaan voor mijn eerste kuur Mutaflor en nog 2 maanden Omniflora... Pffff... Ik ben meteen blut, een paar honderd Euro voor probiotica  :o Mutaflor moet ik 3 tot 4 maanden nemen en dan nog 3 maanden Symbiolact..

Ik ben benieuwd of deze kuren verbetering gaan brengen.

Plaats reactie