Spiervlees...best duur aan het worden

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Spiervlees...best duur aan het worden

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Kim en Casper schreef: Je zou af en toe Smulders vlees kunnen geven. Kwalitatief niet t beste maar om af en toe de prijs te drukken geef ik t ook hoor.
Ja dat deed ik ook in m'n studententijd. Low budget barf, 2 x per week smuldier vlees.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Thea schreef: Ik denk dat het tijdelijk op is.
Heb het zelf 2 weken geleden nog ontvangen ;)
Laten we het hopen, voor de prijs is het mooi vlees
Lil

Bericht door Lil »

Ik herken het probleem helemaal en ja, hier gaat er ook elke week een dag smuldier (compleet) in.

De zalmreepjes vervangen 1 keer per week het spiervlees en zijn goedkoop.

Verder heb ik dat spiervlees van ruim 3 euro de kilo niet meebesteld. Ik heb nog ander spiervlees van 2,85 de kilo en zolang ik daarmee uitkom ga ik niet over op dat dure spiervlees.

Ik heb zelfs heel goedkoop spiervlees in de vriezer, maar dat wil ik niet te vaak geven omdat de kwaliteit ietsjes minder is. Dus dat is goed voor 1 keer per week.

Dat drukt de kosten enorm vind ik zelf. Verder krijgen ze dus wel heel erg goed spul op dit moment, maar dus 1 keer in de week smuldier en 1 keer in de week goedkoop spiervlees. Die vis is topspul en krijgen ze zonder meer, omdat ze vis nodig hebben (kop en lijf wordt door Boris niet verdragen, dus ik moet wel vis zonder bot geven).
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier doe ik dat ook hoor, gewoon smuldier enkelvoudig vlees als spiervlees geven. Ze eten het ook nog eens heel erg graag. Wel een klein beetje uitkijken waar je dat koopt, want bij de ene winkel is dat veel duurder dan bij de andere. Ook kun je met mdm de prijs vaak wat drukken, hier eten ze het niet graag, maar als je geen miepers hebt dan is dat ook best goed te doen.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

wat was mdm ook alweer?

Pixie eet vrijwel alles dus dat is het probleem niet.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Mdm vlees is het vlees wat van de botten gespoten wordt. Ziet er uit als gemalen spiervlees. Meestal rond de 2,50 per kilo. Maar hier vindt Jip het vies en Zoë is ook geen fan.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

hannabelgje schreef: Mdm vlees is het vlees wat van de botten gespoten wordt. Ziet er uit als gemalen spiervlees. Meestal rond de 2,50 per kilo. Maar hier vindt Jip het vies en Zoë is ook geen fan.
weet ik dat ook weer.
Lil

Bericht door Lil »

mdm wordt hier graag gegeten. heb ik ook wel eens wat van als spiervlees gevoerd.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Kan hier op de markt uitgebeende kippenbotjes kopen voor 0,50 ruim 1 kg daar zit ook nog een stukje kipvlees aan.
koop ik 2 zakken heb ik toch weer 1 kg (spier)vlees geef ik gemiddeld 1x per 2 weken.

Wij eten ook niet iedere dag biefstuk :-[ Sterker nog nu helemaal niet meer, want moeten ook erg op ons geld letten ;)
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

TMG1961 schreef: weet ik dat ook weer.
Is het een idee dat ik volgende keer dat ik een konijnenlijntje doe dan via Urmond rijd? Ik heb dan wel alleen konijnen-MDM, maar vorige keer was het doordat ik 400kilo had toch maar mooi €2,60 ipv €2,70. Wil wel graag een slag om de arm houden mbt hoe het ritje nu bevalt, maar wellicht is er een mouw aan te passen. Dan hoeven er geen lijntjes te komen van Eindhoven naar Limburg, dus ook geen extra vvk voor de mensen daar :D Als het jou (en anderen) iets lijkt, hou ik het in gedachten. Wellicht kan er dan ook paardenvlees mee, maar dat is net boven de €3/kilo, maar is het wel mooi vlees en geen sliertjes dat dan ook veel minder voedzaam is (denk ik).
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Het is inderdaad best duur. Toch zou ik ervoor waken de kwaliteit goed te houden.
Ook wij eten niet elke dag biefstuk maar ook niet elke dag friet. De hond krijgt geen diersoorten die peperduur zijn als het menu gewoon uitgebreid genoeg is.
Ik geef liever 5 diersoorten en dan echt kwaliteit, dan 15 soorten en minder voedingsstoffen.

Voor Hope haal ik het paardenspiervlees gewoon bij de slager! Mager hacheevlees, prachtig vlees, we eten het zelf ook. Koop ik het in de aanbieding (een maal per maand) betaal ik 3,33 per kg. Duur, ja best wel, maar naar de veearts gaan met een zieke hond is nog altijd een stuk duurder!
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Mini's 3-tal schreef: Is het een idee dat ik volgende keer dat ik een konijnenlijntje doe dan via Urmond rijd? Ik heb dan wel alleen konijnen-MDM, maar vorige keer was het doordat ik 400kilo had toch maar mooi €2,60 ipv €2,70. Wil wel graag een slag om de arm houden mbt hoe het ritje nu bevalt, maar wellicht is er een mouw aan te passen. Dan hoeven er geen lijntjes te komen van Eindhoven naar Limburg, dus ook geen extra vvk voor de mensen daar :D Als het jou (en anderen) iets lijkt, hou ik het in gedachten. Wellicht kan er dan ook paardenvlees mee, maar dat is net boven de €3/kilo, maar is het wel mooi vlees en geen sliertjes dat dan ook veel minder voedzaam is (denk ik).
Voor konijn en paardenvlees heb ik dan alvast belangstelling. :D
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Ik moet zeggen dat ik wel kritisch ben wat spiervlees aangaat. Had laatst hert voor 3,50 per kg maar dat was in mijn ogen nog niet eens 1 euro per kg waard, de helft van het vlees was vet, en tja dan wordt het wel heel erg duur.

Ik ga eerst kijken hoe het gaat met 2 keer per week smuldier enkelvoudig vlees als vervanging.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Mini's 3-tal schreef: Is het een idee dat ik volgende keer dat ik een konijnenlijntje doe dan via Urmond rijd? Ik heb dan wel alleen konijnen-MDM, maar vorige keer was het doordat ik 400kilo had toch maar mooi €2,60 ipv €2,70. Wil wel graag een slag om de arm houden mbt hoe het ritje nu bevalt, maar wellicht is er een mouw aan te passen. Dan hoeven er geen lijntjes te komen van Eindhoven naar Limburg, dus ook geen extra vvk voor de mensen daar :D Als het jou (en anderen) iets lijkt, hou ik het in gedachten. Wellicht kan er dan ook paardenvlees mee, maar dat is net boven de €3/kilo, maar is het wel mooi vlees en geen sliertjes dat dan ook veel minder voedzaam is (denk ik).
wanneer is volgende keer?
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Ik kan best begrijpen dat je het mindere spiervlees links laat liggen - maar om dan een goedkope kvv ervoor in de plaats te geven begrijp ik niet. Hou je dan jezelf niet voor de gek - want ik weet denk wel zeker dat dat goedkope spiermeuk in die kvv's verdwijnen...

Plaats reactie