Vertel mijn man dat, dit weekend 1 uur nodig gehad om te bbq aan te steken, en brand ie uiteindelijk, kapt ie de rest van de houtskool recht op het vuurtje dat brandtMini's 3-tal schreef: Is toch lang niet zo leuk als met een krant een fikkie steken, of wat ik meestal doe, de zak aansteken?
Barbecue's.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Barbecue's.
Hier een Weber bbq en een brikettenstarter.
Een prima combi
Een prima combi
Ja wij gebruiken dit altijdkaszi schreef: Heb dit gezien om de houtskoolbbq te starten, is dit handig?
http://www.barbecueland.nl/brikettenstarter
- -Annemarie-
- 5-sterren

Brikettenstarters hoeven niet duur te zijn; hier een van de Aldi voor 5 euro. Blokker heeft ze dacht ik ook.
Echt, het werkt supergoed.
Wat Nadia zegt, het wordt wel heet dus oppassen met uitstorten in de bbq. Doe een ovenhandschoen aan.
Echt, het werkt supergoed.
Wat Nadia zegt, het wordt wel heet dus oppassen met uitstorten in de bbq. Doe een ovenhandschoen aan.
Dank je boskat! Het is echt een leuk ding!!
Ik heb een hele foute BBQ op gas.... En ben daar zooooo blij mee
Binnen 10 minuten kunnen we grillen, heerlijk!
Gaat ook prima in de winter
Gaat ook prima in de winter
Ja maar er gaat niets boven de smaak van op houtskool gegrild. Daar heb ik graag wat meer tijd en geduld voor over 
vandaar dat ik ook al aangeef dat het een 'foute' BBQ isNadia schreef: Ja maar er gaat niets boven de smaak van op houtskool gegrild. Daar heb ik graag wat meer tijd en geduld voor over![]()
Heel eerlijk gezegd proef ik het verschil niet
Ooo wat leuk, hier een 57-one-touch-met-tafeltje, 47-smoker, WGA en Smokey JoeMarielle1988 schreef: Oooooh de BGE! Die staat zeker nog op het verlanglijstje, maar helaas zijn ze zo ongelofelijk duur.
Nu de beschikking over een Weber one touch 47, Weber one touch 57, smoker en een Grill'd gourmet 3 gas bbq.
Dit jaar zeker al een keer 10 de bbq aan gehad, met een beetje mooi weer gaat de Q dit weekend ook zeker weer aan! MOINKballs of zelf gemaakte burgers heb ik wel weer zin in![]()
MOINKballs ... tijden geleden dat ik die gemaakt heb
Met zo'n starter is een bbq aansteken niks aan
Wie heeft er een cobb?
En hoe bevalt het?
Manlief wil graag een bbq,maar ik wil graag een cobb, volgens mij heb je dan als je toch maar met zijn 2 en bent meer mogelijkheden.
En hoe bevalt het?
Manlief wil graag een bbq,maar ik wil graag een cobb, volgens mij heb je dan als je toch maar met zijn 2 en bent meer mogelijkheden.
Hier ook, alleen de volgende keer koop ik een kleinere starter...Tibbies schreef: Hier een Weber bbq en een brikettenstarter.
Een prima combi![]()
Hier een skottelbray werkelijk fantastische ding kan van alles op
Gaat zo ook weer aan
Maarre wat is moinkballs ?
Gaat zo ook weer aan
Maarre wat is moinkballs ?
Als je een Weber-starter hebt kun je 'm ook omdraaien om een kleine hoeveelheid kolen aan te steken*Marga* schreef: Hier ook, alleen de volgende keer koop ik een kleinere starter...
Heb altijd 2 bbq's aan staan als ik bbq
Een kleine ronde voor de roerbakgroenten en een grote ovale 1x0,5 voor vlees en
Gewoon van die goedkope dingen van de praxis
Wel bijde met deksel en de grote met thermometer
Een kleine ronde voor de roerbakgroenten en een grote ovale 1x0,5 voor vlees en
Gewoon van die goedkope dingen van de praxis
Wel bijde met deksel en de grote met thermometer
[quote="pienke"]
Als je een Weber-starter hebt kun je 'm ook omdraaien om een kleine hoeveelheid kolen aan te steken
Als je een Weber-starter hebt kun je 'm ook omdraaien om een kleine hoeveelheid kolen aan te steken