haaienolie

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: haaienolie

kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Lizzy schreef: Als alternatief heb je tegenwoordig ook super goede algenolie. Dus per definitie hoef je voor "ons genot" de zee niet leeg te scheppen. En kun je haaien ook met rust laten. Dit is gewoon niet nodig: http://nos.nl/op3/artikel/603390-groots ... ereld.html (de olie komt inderdaad uit bedreigde soorten).
Toch heeft elke haai een relatief grote en olierijke lever, ik vraag me dan af of ze geen onbedreigde soorten kunnen vangen. Helaas lijkt daar weinig controle op te zijn, zeker niet in landen als China.

Dat van die algenolie wist ik niet. Bevat dat evenveel omega 3 als visolie? Dat lijkt me dan inderdaad een interessant alternatief.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

angelo schreef: Het product bestaat ik heb het niet verzonnen en ik ben niet degene die ze vermoord
Dus dat kan je mij niet kwalijk nemen ik gebruik het zelf niet en me hond krijgt het ook niet
Het is gewoon dat ik weet dat het bestaat en gezond/goed is voor de mens,
En ik ging het vergelijken met zalmolie en zo is dus de vraag ontstaan wat het voor een hond kan doen
Als je er tegen bent dat dieren worden gedood voor hun producten dan zal je toch echt ergens anders moeten gaan klagen !
En kijken wat voor producten jezelf allemaal gebruikt waar dieren voor gebruikt zijn.

Maar ik zal nog eens iets vragen !
Word echt heel veel wijzer van jou antwoorden
Zo gezond zal het helaas niet zijn als je kijkt naar toxines ed. Toxines zijn oa kwik. Ons water mileu is vervuild. Elke vis is dus vervuild met toxines, maar hoe hoger de vis in de voedselketen staat (dus hoe meer visjes die eet), hoe meer toxines die vis zal bevatten. Toxines worden namelijk niet uitgescheiden en stapelen zich op.

Voor zowel mens als dier zijn toxines niet gezond. Dit is ook de rede waarom zowel ik als mijn hond visolie gebruiken die gezuiverd is en extra gecontroleerd word op zuiverheid.
angelo
1-ster
1-ster

Bericht door angelo »

Roosj schreef: Zo gezond zal het helaas niet zijn als je kijkt naar toxines ed. Toxines zijn oa kwik. Ons water mileu is vervuild. Elke vis is dus vervuild met toxines, maar hoe hoger de vis in de voedselketen staat (dus hoe meer visjes die eet), hoe meer toxines die vis zal bevatten. Toxines worden namelijk niet uitgescheiden en stapelen zich op.

Voor zowel mens als dier zijn toxines niet gezond. Dit is ook de rede waarom zowel ik als mijn hond visolie gebruiken die gezuiverd is en extra gecontroleerd word op zuiverheid.
En van welk merk mag dat dan zijn en vind je die gwn in elke dierenwinkel
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

angelo schreef: En van welk merk mag dat dan zijn en vind je die gwn in elke dierenwinkel
Ik gebruik de visolie capsules van http://www.glucosamine.com. Die vind je niet in de normale winkel.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Roosj schreef: Ik gebruik de visolie capsules van http://www.glucosamine.com. Die vind je niet in de normale winkel.
Deze gebruik ik ook. Er zijn ook nog wel andere merken die gezuiverde visolie hebben (en dat dan ook laten controleren anders schiet je er nog niets mee op). Bestellen via internet is altijd goedkoper dan wanneer je naar de "normale' winkel gaat. Het loont om even tijd te steken in het zoeken wat je waar het voordeligst kunt bestellen.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

pike schreef: Deze gebruik ik ook. Er zijn ook nog wel andere merken die gezuiverde visolie hebben (en dat dan ook laten controleren anders schiet je er nog niets mee op). Bestellen via internet is altijd goedkoper dan wanneer je naar de "normale' winkel gaat. Het loont om even tijd te steken in het zoeken wat je waar het voordeligst kunt bestellen.
Daarbij moet je ook letten op de samenstelling van de visolie zelf (epa, dha ed).

Plaats reactie