Incontinentie. Blaas verlamd
Moderator: Lizzy
Re: Incontinentie en blaasgruis. Nieuwe update
De hond krijgt momenteel enkel vers vlees te eten. Kvv van diverse merken, allemaal zonder graan en zonder toevoegingen.
Ze krijgt vitamine c met ascorbinezuur, cranberry's en biologische appelazijn. De ph is gedaald naar 7,5. San blijft incontinent. Ze laat het overal lopen.
Het is echt een waar drama, omdat de reu in huis vindt dat hij er dan nog eens overheen moet plassen. San is een grote hond dus de hoeveelheden urine in huis zijn behoorlijk.
De dierenarts heeft urine op kweek gezet. Geen blaasontsteking, enkel struviet.
Ze krijgt vitamine c met ascorbinezuur, cranberry's en biologische appelazijn. De ph is gedaald naar 7,5. San blijft incontinent. Ze laat het overal lopen.
Het is echt een waar drama, omdat de reu in huis vindt dat hij er dan nog eens overheen moet plassen. San is een grote hond dus de hoeveelheden urine in huis zijn behoorlijk.
De dierenarts heeft urine op kweek gezet. Geen blaasontsteking, enkel struviet.
Onze Sky heeft na castratie (baarmoeder en alles verwijderd) ook last van incontinentie
Wij geven pilletjes van de huisdierendokter.nl
Zijn natuurlijke pilletjes en werken heel goed
Wij geven pilletjes van de huisdierendokter.nl
Zijn natuurlijke pilletjes en werken heel goed
Ik wilde ook gaan vragen, is de teef gecastreerd? (ook wel gesteriliseerd genoemd).
Ja, dat is ze. Een jaar geleden, net voor de pup (reu) in huis kwam.Lizzy schreef: Ik wilde ook gaan vragen, is de teef gecastreerd? (ook wel gesteriliseerd genoemd).
Dan denk ik zelf dat de incontinentie wel eens daarmee te maken kan hebben.....Hope schreef: Ja, dat is ze. Een jaar geleden, net voor de pup (reu) in huis kwam.
Zou die pilletjes is proberen
Zijn verder niet schadelijk (alleen voor portemonnee)
Bij Sky hielpen ze binnen 5 dagen
Ze moet ze wel der hele leven blijven slikken, 1x vergeten en het Is weer raak
Zijn toch 2 verschillende dingen?Lizzy schreef: Ik wilde ook gaan vragen, is de teef gecastreerd? (ook wel gesteriliseerd genoemd).
Sterilisatie Is alleen eileiders door knippen/branden
En castratie alles er uit halen?
Tja, zo kan het ook niet, dit is voor niemand nog leuk.Skyline schreef: Zou die pilletjes is proberen
Ja, dat klopt. Maar de meeste mensen (en zelfs dierenartsen) noemen een castratie bij een teef sterilisatie. Vandaar dat ik het even heb gemeld.Skyline schreef: Zijn toch 2 verschillende dingen?
Sterilisatie Is alleen eileiders door knippen/branden
En castratie alles er uit halen?
Oké, ik heb ze even gebeld.Lizzy schreef: Ja, dat klopt. Maar de meeste mensen (en zelfs dierenartsen) noemen een castratie bij een teef sterilisatie. Vandaar dat ik het even heb gemeld.
In september 2012 is San gecastreerd, dus de baarmoeder etc verwijderd.
Dan pilletjes is proberen
Www.huisdierendokter.nl
Www.huisdierendokter.nl
Dat ga ik ze eens doorgeven. Het is echt niet te doen zo.Skyline schreef: Dan pilletjes is proberen
http://Www.huisdierendokter.nl
Was het bij ons ook niet meer
Nu lekt ze heel soms nog wel Is als ze veel gedronken heeft, maar over het algemeen blijft ze droog
Ze geeft gelukkig ook aan als ze naar buiten moet
Nu lekt ze heel soms nog wel Is als ze veel gedronken heeft, maar over het algemeen blijft ze droog
Ze geeft gelukkig ook aan als ze naar buiten moet
Ik zou ook even zoekfunctie gebruiken en hier zoeken op incontinentie. Mijn vorige hond was tijdelijk incontinent bij overzetten van brok naar KVV. Maar minimaal..
Zora had er ook last van bij overschakeling van brok naar KVV. Zij was gesteriliseerdZij kon het ook moeilijk ophouden terwijl bij vorige baas dit geen probleem was. Zij heeft tijdelijk wat gebruikt (homeopathie). Dat hielp. Na tijdje heb ik dit afgebouwd. Nu gaat het goed. Ze kan het niet zo lang ophouden dan mijn intacte teef maar gaat nu eigenlijk prima.
Zora had er ook last van bij overschakeling van brok naar KVV. Zij was gesteriliseerdZij kon het ook moeilijk ophouden terwijl bij vorige baas dit geen probleem was. Zij heeft tijdelijk wat gebruikt (homeopathie). Dat hielp. Na tijdje heb ik dit afgebouwd. Nu gaat het goed. Ze kan het niet zo lang ophouden dan mijn intacte teef maar gaat nu eigenlijk prima.
Re: Incontinentie. Hond zwaar incontinent.
Het gaat niet goed met San.
De blaasgruis is over met het geven van kvv. Extra toevoegingen zijn niet meer nodig.
San is inmiddels zwaar incontinent en kan niet meer in huis. Ze loopt echt letterlijk leeg, en dat meerdere malen op een dag. Ze wordt veel op vaste tijden uitgelaten, maar zelfs dan is het echt niet meer te doen. Zodra ze ook maar enigszins opgewonden raakt (visite, voertijd, riem omdoen voor uitlaten) loopt ze compleet leeg. Ook tijdens de slaap schrikt ze vaak wakker en ligt ze in een hele grote plas. De keukenvloer zit vol vlekken, het tapijt is volledig verwoest. Kussens zijn doorweekt.
De medicijnen van de huisdierdokter hielpen even. Een week of vier.
De dierenarts heeft nu geadviseerd de hond buiten in een kennel te leggen.
Is er nog iets wat ze kunnen proberen?
De blaasgruis is over met het geven van kvv. Extra toevoegingen zijn niet meer nodig.
San is inmiddels zwaar incontinent en kan niet meer in huis. Ze loopt echt letterlijk leeg, en dat meerdere malen op een dag. Ze wordt veel op vaste tijden uitgelaten, maar zelfs dan is het echt niet meer te doen. Zodra ze ook maar enigszins opgewonden raakt (visite, voertijd, riem omdoen voor uitlaten) loopt ze compleet leeg. Ook tijdens de slaap schrikt ze vaak wakker en ligt ze in een hele grote plas. De keukenvloer zit vol vlekken, het tapijt is volledig verwoest. Kussens zijn doorweekt.
De medicijnen van de huisdierdokter hielpen even. Een week of vier.
De dierenarts heeft nu geadviseerd de hond buiten in een kennel te leggen.
Is er nog iets wat ze kunnen proberen?