Duck of ...?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Duck of ...?

vanhaut
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vanhaut »

Duck gevoerd in vakantie.  Was er niet erg tevreden over. Ontlasting was niet super.  Kan toeval zijn hoor.
Claudia_
2-sterren
2-sterren

Bericht door Claudia_ »

Zoe krijgt momenteel kip en rijst... is ONWIJS aan de diarree geweest dinsdagnacht, hele huiskamer eronder (beetje bruinige drap was het) en dag erna spoot het er ook uit als een fontein.

Echt geen idee wat dit nou zou kunnen zijn, de kleur van de drap was dezelfde kleur als dat haar poep soms was aan het begin van de keutel zeg maar... nu gaat het wel weer, vanmorgen weer wat harde ontlasting. Weet nou eigenlijk niet of ik haar gewoon weer aan de KVV moet zetten (als ze weer langzaam normaal eet) of het daar dan aan lag misschien?
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Ikverander eigenlijk nooit het voer als er diarree is. ik geef wel kleinere hoeveelheden en dan wat vaker op een dag, of als het heel erg is een dage helemaal niets en dan weer rustig aan eten gaan geven geen kip/rijst of dat soort dingen.

Blijft de diarree aan houden dan naar de DA, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan
Claudia_
2-sterren
2-sterren

Bericht door Claudia_ »

Nou ze had er wel last van, ik doe dat altijd paar dagen kip en rijst, erna weer langzaam over op "echt" voer. Vooral ook omdat ik niet weet waar het van kwam. Ze heeft nu weer harde keutels, zal haar straks weer wat ander voedsel gaan geven.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Het was waarschijnlijk ook wel over gegaan als je kleine beetjes van haar normale voer had gegeven. Nu moesten de toch al geïrriteerde darmen omschakelen naar rijst... das best pittig verteren en nu het over is weer omschakelen. Het zelfde voer blijven geven is uiteindelijk minder belastend.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Hier bij diarree ook nooit verandering van voer. Als het maanden goed gegaan is kan het dus niet aan het voer liggen.
Hier gaat er 1 dag gevast worden en de volgende dag weer gewoon eten. Als het dan weer fout gaat dan,....en nu komt het idiote maar wel helpende ding,....dan krijgt ze 's morgens 2 potjes olvarit worteltjes en 's avonds ook. En dan is het de volgende dag over. Doe ik al 20 jaar, iedereen lacht me uit maar het werkt als een tierelier, hoe en waarom, geen idee maar het werkt!  :D
Muppeteer
2-sterren
2-sterren

Bericht door Muppeteer »

Muppy kakt op Duck in dezelfde kleur en substantie als het 'voer' zelf. Bah.

Meestal BARFt ze, soms Tammenga/Alaska als kvv en als goedkoper alternatief geef ik soms Rodi of Smuldier uit de supermarkt. Tammenga heeft mijn voorkeur, omdat het grover gemalen is en in bakjes zit ipv in worsten. Alaska gebruik ik alleen als ik een keer niet uit kom, dan haal ik stiekem een combidoos bij de groothandel. Anders is het niet te betalen.
Claudia_
2-sterren
2-sterren

Bericht door Claudia_ »

Het is weer goed gegaan allemaal.... ze was er behoorlijk ziek van, dus ik vond dit de beste manier (rijst en kip) heb niet het idee gehad dat ze daar last van heeft gehad.

Ik heb nog niet zoveel ervaring met e.e.a. dus vond dit prettiger om te doen :)
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Ik geef Darf Eko, all animal en af en toe Bibi of Alaska. Duck is nog altijd beter dan brok en over Lotgering laat ik me niet verder uit dan dat dat mijn huis niet in komt. Daar is meer dan genoeg over gezegd en geschreven.
Claudia_
2-sterren
2-sterren

Bericht door Claudia_ »

Ach, was er eigenlijk best tevreden over ,de randjes zagen er soms alleen beetje gemuteerd uit (verkleurd in ieder geval) Zoe vind het heerlijk! Heb nu Carnibest rollen gehaald en heb nog wat Duck. Wil denk ik toch wel teruggaan op 2 x per dag KVV. En ik ga Darf ook eens proberen :)

Vandaag wilde ze haar brokjes ook al niet ;P
Laatst gewijzigd door Claudia_ op vr 29 aug 2014, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Claudia_
2-sterren
2-sterren

Bericht door Claudia_ »

Hebben wij weer, ze wil haar brokken niet meer haha, gelukkig was de zak bijna leeg ;) dus definitief over op KVV... dat eet ze namelijk wel ;)
Gizmo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Gizmo »

Caroba.nl is ook een hele mooie site waar je verschillende kvv merken kan krijgen (o.a. Darf). Vanaf 25 euro heb je geen verzendkosten! Hele handige site als je moeilijk aan kvv merken kan komen!  ;)
Claudia_
2-sterren
2-sterren

Bericht door Claudia_ »

Ik heb nu Darf gehaald in dorp hier vlakbij, zelfde prijs als op die site (scheelt weer) en ze heeft net een bot gekregen, om te proberen, kregen we net mee. Is ze mooi zoet mee ;D
Gittje
3-sterren
3-sterren

Bericht door Gittje »

Het grootste nadeel van Duck is dat ze gelimiteerd zijn in het soort vlees dat ze aanbieden nl. rund, lam & kip al dan niet in combinatie met elkaar.

Igor reageert de laatste maanden allergisch op rund, dus schiet er maar Duck Lam & rijst of kip enkelvoudig over.

Ik heb -met de nodige uitleg- gemaild naar Duck natuurvoeding of er in de nabije toekomst mogelijks een uitbreiding van het aanbod van het soort vlees komt (vb. paard, eend of geit). Jammer genoeg is het antwoord op m'n vraag negatief  :(
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

[quote="Gittje"]
Het grootste nadeel van Duck is dat ze gelimiteerd zijn in het soort vlees dat ze aanbieden nl. rund, lam & kip al dan niet in combinatie met elkaar.

Igor reageert de laatste maanden allergisch op rund, dus schiet er maar Duck Lam & rijst of kip enkelvoudig over.

Ik heb -met de nodige uitleg- gemaild naar Duck natuurvoeding of er in de nabije toekomst mogelijks een uitbreiding van het aanbod van het soort vlees komt (vb. paard, eend of geit). Jammer genoeg is het antwoord op m'n vraag negatief  :(
[/quote]

Kijk dan gewoon rond of je een andere kvv kunt vinden, Duck is sowieso al van mindere kwaliteit, naar mijn mening ,het ziet er niet uit als vlees maar als karton en bevat een premix van synthetisch vitamine en mineralen... het kan beter voor dezelfde prijs

Plaats reactie