Eerste keer geelhaar gedroogd!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Eerste keer geelhaar gedroogd!

Lexus-me
3-sterren
3-sterren

Bericht door Lexus-me »

Daarom bewaar ik het in de openlucht... Ik geef ze ook lang niet elke dag en dan wissel ik ook nog af met runderlippen, bullepezen, konijnenoren en geelhaar..
Laatst gewijzigd door Lexus-me op zo 05 okt 2014, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Manonn
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Manonn »

Lexus-me schreef: Daarom bewaar ik het in de openlucht... Ik geef ze ooj lang niet elke dag en dan wissel ik ook nog af met runderlippen, bullepezen, konijnenoren en geelhaar..
Dat is ook nog een idee inderdaad. Bedankt! :biggrin2:
noppes
1-ster
1-ster

Bericht door noppes »

Manonn super bedankt voor de tip. Ziet er idd goed uit. Denk dat ik ze daar maar eens ga bestellen [emoji3]
Manonn
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Manonn »

noppes schreef: Manonn super bedankt voor de tip. Ziet er idd goed uit. Denk dat ik ze daar maar eens ga bestellen [emoji3]
Graag gedaan hoor! Succes ;D
gytha
3-sterren
3-sterren

Bericht door gytha »

Is rundernekspier dan hetzelfde als runderkophuid wat je gedroogd bij de dierenwinkel koopt en zo'n 80 cm. lang is?
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Nee de naam zegt het al, kophuid is kophuid en geelhaar is dus een pees uit de nek. Het ziet er heel anders uit en ruikt ook heel anders
S
3-sterren
3-sterren

Bericht door S »

Hoe ziet het geelhaar er eigenlijk uit alvorens je gaat drogen? En hoe groot is zo'n stuk als je het net binnen krijgt? Mijn droger is onderweg dus ik wil alvast wat dingen plannen om te drogen!  :biggrin2:
noppes
1-ster
1-ster

Bericht door noppes »

Kijk ik heb t in verschillende maten gedaan .De stokjes waren erg snel klaar de stukken heb ik geleden in 12 bij 5 cm ongeveer.en duurde rond de 60 uur drogen AfbeeldingAfbeelding
noppes
1-ster
1-ster

Bericht door noppes »

O S ik vind t op rubber lijken haha.en t is crème wit.vond ik.die van mij was aardig lang denk een meter ofzo .
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik heb verleden jaar ook bij wijze van proef een keer geelhaar gedroogd. Het leek me echt de ultieme snack waar ze een tijdje zoet mee zouden zijn. Ik had het ook eerst helemaal mooi schoongemaakt, en het heeft dáagen in de droger gelegen. Grote brede, lange stukken, dus niet van die "stokjes". Knoerhard was dat spul. En wat denk je, 5 minuten en het was weg  >:(  Bij alle drie de honden. Dat was dus de eerste en laatste keer, want echt goedkoop was het nou ook weer niet. En mooi erop poepen deden ze ook bepaald niet  :-X
noppes
1-ster
1-ster

Bericht door noppes »

Haha ja hier is t ook zo weg.maar kwa prijs vind ik het erg meevallen hoor.je betaald in de winkel 4 euro voor een stukje van 28 cm.terwijl ik 3,65 betaal voor een kilo ;). Dus ach heb t er zeker voor over .Hij vind t heerlijk .net zoals de konijnenoren haha Afbeelding
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Gisteren mijn bestelling vlees opgehaald, inclusief geelhaar en konijnenoren. De eerste konijnenoren zijn al klaar, de rest ligt er nog in.. Jacy vond het konijnenoortje lekker.
Bedankt voor je inspiratie!!  :-*
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Ik vind persoonlijk dat het voor mijn honden, als ik het helemaal droog, veel te hard wordt.
Ik heb er nu kalfs-nek-spier inzitten en dat ben ik van plan om "half" te drogen ;) om het daarna in de vriezer te bewaren omdat het anders mogelijk inderdaad gaan schimmelen.

Suzanne
Manonn
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Manonn »

noppes schreef: Haha ja hier is t ook zo weg.maar kwa prijs vind ik het erg meevallen hoor.je betaald in de winkel 4 euro voor een stukje van 28 cm.terwijl ik 3,65 betaal voor een kilo ;). Dus ach heb t er zeker voor over .Hij vind t heerlijk .net zoals de konijnenoren haha Afbeelding
Konijnenoren vind Basic ook heerlijk :biggrin2:

Plaats reactie