Ervaring met visvarianten?
Moderator: eelke
-
fransbulletje
Re: Ervaring met visvarianten?
De bullen hebben van Carnivoer de vis-mix wel eens gehad, vis met eendkarkas-organen dacht ik.
Ze vonden het niet geweldig en dag later aan de race.
In kvv zijn het geen viseters maar maak ik een blikje tonijn of sardientjes open staan er 2 hun bek af te likken dus dat krijgen ze heel af en toe.
Ze vonden het niet geweldig en dag later aan de race.
In kvv zijn het geen viseters maar maak ik een blikje tonijn of sardientjes open staan er 2 hun bek af te likken dus dat krijgen ze heel af en toe.
-
Tobi Kooiker
- 3-sterren

Hier goede ervaringen met Kiezebrink vette vismix (mix van zalmlijf, haring en sardien).
Mijn honden zijn geen liefhebbers van hele (stukken) vis. De kvv's / mixen eten ze wel, maar ik vind ze eigenlijk allemaal kledderige soep. Deze mix bevalt mij wat dat betreft iets beter dan Alaska Zalm of Tinlo Makreel, voor de honden maakt het niet uit volgens mij.
Mijn honden zijn geen liefhebbers van hele (stukken) vis. De kvv's / mixen eten ze wel, maar ik vind ze eigenlijk allemaal kledderige soep. Deze mix bevalt mij wat dat betreft iets beter dan Alaska Zalm of Tinlo Makreel, voor de honden maakt het niet uit volgens mij.
Morgen krijgen de heren naturis volendammertje.......
Ben benieuwd
Ben benieuwd
-
Lil
Hier een hond die van alleen vis aan de race gaat of dat nu zelf gemalen of kvv is. Dus die krijgt kvv soorten waar al kip of andere dieren bij zit.
Luna is erg gecharmeerd van de Tinlo premium visversie. Ziet er prima uit en komt er prima uit. 
De heren hebben het net gegeten en het ging er smakelijk in.
Wel vond ik het een kleverige brei. Leek een beetje op de Duck Pancreas, waarschijnlijk door de kip/vis mengsel.
Wel vond ik het een kleverige brei. Leek een beetje op de Duck Pancreas, waarschijnlijk door de kip/vis mengsel.
Als je vis uit een blikje geeft neem je dan op water of oliebasis?
-
Lil
[quote="Fioon"]
[/quote]
Ik vijf vis uit blik 3 x niks. Olie is niet fijn (grote kans dat het dunne wordt). Op water is hartstikke zout.
[/quote]
Ik vijf vis uit blik 3 x niks. Olie is niet fijn (grote kans dat het dunne wordt). Op water is hartstikke zout.
Ik voer hier enkelvoudige mixen van Degomeat want zalmlijven, makreel oid eet ie niet.. Dus voer ik kalkoen/zalm en soms eens een andere mix. Bevalt uitstekend! Maar ben dan ook sowieso fan van de enkelvoudigen mixen van DM 
[quote="Lil"]Ik vijf vis uit blik 3 x niks. Olie is niet fijn (grote kans dat het dunne wordt). Op water is hartstikke zout.[/quote]
Je kan het water toch laten weglekken?
Ik meng soms tonijn in eigen nat met KVV.
Je kan het water toch laten weglekken?
Ik meng soms tonijn in eigen nat met KVV.
Ja tuurlijk kan je het water laten weg lekken, maar dan nog is het zout al in de vis getrokken. Het is echt beter om geen vis uit blik te geven, maar om vis rauw en vers te voeren. Of om een goede vis kvv te voeren uiteraard.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik begrijp het bezwaar niet tegen een kvv waarin naast vis ook vlees zit? Vis zou ca. 5% vn het menu mogen zijn of in geval van zalm mág het ook meer zijn. Wanneer je ens per week een dag slechts vis geeft, zit je al op 1/7 vis... Zou je op max. 5% willen komen middels een 'visdag' (lees; een dag met slechts vis) dan zou je dus niet vaker dan eens per 3 weken een dag vis geven. Ik zou zelf veel liever regelmatiger vis toevoegen, maar dn in kleinere hoeveelheden, zodat het tóch binnen een goed percentage blijft. Wanneer je kvv voert is een vis-variant die niet uit niets anders dan vis bestaat daarvoor een prima oplossing.
Toen ik begon met Barf [na m'n kvv periode] gaf ik 1x per week Kiezebrink Zalmmix,dat is puur zalmkop/lijf gemalen.
Dat viel hier erg goed.Van de meeste kvv vis-mixen gingen ze aan de race.
Ook de Lupa Zalmmix [puur zalm] beviel goed
Dat viel hier erg goed.Van de meeste kvv vis-mixen gingen ze aan de race.
Ook de Lupa Zalmmix [puur zalm] beviel goed
- CindyMayella
- 5-sterren

Heb naast barf 1 dag vis gegeven van Naturis; de zalm mix was alleen vis, de vis mix was kip/vis mix.. Vorige week voor het eerst zalm karkas gegeven... Heeft er altijd van gesmuld; ook geen problemen met ontlasting (gelukikg
).....
Afgelopen weekend hebben ze de zalmversie van Haaksbarf gekregen. Vond er ontdooid heel veel vocht in de bak, maar het ging er met smaak in en geen problemen met ontlasting...