Talgkliertje open
Moderator: Lizzy
Re: Talgkliertje open
Hope heeft dat ook gehad, tussen zijn ogen.
We smeerden met groene leem zalf maar het heeft bijna drie maanden geduurd voor het dicht was.
We smeerden met groene leem zalf maar het heeft bijna drie maanden geduurd voor het dicht was.
Sam heeft er eentje op zijn poot, duurt nu al minstens 5 weken
maar langzaamaan gaat ie dicht
maar langzaamaan gaat ie dicht
Oke.. dan moet ik inderdaad geduldig zijn.. Nog niet dicht vandaar ook deze vraag.. dan toch die rot kap nog maar even op. Het is niet anders... pffff...
Is soms wel nog wat nattig.. maar dat komt denk ook dat er toch wellicht wat talg uitkomt of? Dus dat maakt je wel aan twijfelen... maar nogmaals ik weet gewoon zeker dat dierenarts over dichtmaken begint of weghalen en daar heb ik geen zin in (narcose)...
Maar bedankt voor de reacties..
Is soms wel nog wat nattig.. maar dat komt denk ook dat er toch wellicht wat talg uitkomt of? Dus dat maakt je wel aan twijfelen... maar nogmaals ik weet gewoon zeker dat dierenarts over dichtmaken begint of weghalen en daar heb ik geen zin in (narcose)...
Maar bedankt voor de reacties..
-
sella
Bij mijn hond is een week of 8 geleden onder plaatselijke verdoving een grote ontstoken talbult weggehaald. Dus het is niet standaard narcose als je zelf erbij durft te blijven.
OK dus plaatselijk verdoving kan ook. Misschien volgende week toch effe terug naar dierenarts.. Maar ja de ene zegt weghalen en de ander zegt gaat vanzelf weg.. Zit ook precies op een plek waar ze bij kan, dus vooruitzicht 5 a 6 weken ,met kap op is ook niet alles:)
Gr carla
Gr carla
-
sella
Het was hier met 3 weken helemaal dicht, terwijl het op een heel bewegelijke plek op de rug zat.
Het kliertje gaat langzaam dicht heb ik het idee. De citroensap hielp niet. Nu aan het smeren met honingzalf en dat gaat wel beter. Wel komt er nog wat troep uit.. Talg denk. Iemand nog een idee hoe je dat schoon moet maken? Gaat toch in haar vacht zitten..
Weer bedankt
Weer bedankt
Vandaag toch maar weer met onze Bo naar de dierenarts geweest. Plekje ging weer open. Toch weer ontstoken en aan de antibiotica. Over 10 dagen weer terug... mag wel de honingzalf smeren dat was goed. Kijken hoe het gaat over 10 dagen en als het dan nog niet beter is adviseert de dierenarts toch om het weg te laten halen omdat het dan iedere keer weer vol kan gaan lopen..
Duimen dat binnen een dag of 10 beter gaat en dat het toch niet nodig is..
Carla
Duimen dat binnen een dag of 10 beter gaat en dat het toch niet nodig is..
Carla
Nou helaas is het talgkliertje nog niet genezen. Zag er wel beter uit zei de dierenarts, maar het bultje blijft en op een plek waar ze het open kan likken met kans op opnieuw een ontsteking. Advies van de dierenarts om toch het talgkliertje weg te halen. Dan is ze er met 10 dagen vanaf.. en anders blijven we tobben.
Omdat ze toch onder narcose gaat ook maar gelijk twee veltbulten weg laten halen. 1 bal op haar zijkantje en 1 onder haar kin. Dan is ze daar ook van af. Als ze niet dit had gehad hadden we die laten zitten.. ook omdat ze al 10 en een half is. Maar ja als ze toch moet dan is ze van die rot dingen ook af.
Vrijdag kan ze al terecht.. en ik zie er erg tegenop. Zijn niet de leukste dingen, maar heb het gevoel dat het wel moet omdat ze niet constant met een kap op kan lopen.
Carla
Omdat ze toch onder narcose gaat ook maar gelijk twee veltbulten weg laten halen. 1 bal op haar zijkantje en 1 onder haar kin. Dan is ze daar ook van af. Als ze niet dit had gehad hadden we die laten zitten.. ook omdat ze al 10 en een half is. Maar ja als ze toch moet dan is ze van die rot dingen ook af.
Vrijdag kan ze al terecht.. en ik zie er erg tegenop. Zijn niet de leukste dingen, maar heb het gevoel dat het wel moet omdat ze niet constant met een kap op kan lopen.
Carla
Jammer dat het niet lukt om het zonder operatie weg te krijgen 
Veel sterkte met de operatie!
In een ander topic (ik dacht van Renate1985) las ik een lijstje van Lizzy, wat je kunt doen om je hond te ondersteunen. Dat was weliswaar voor een inenting bedoeld, maar voor een operatie lijkt me dit ook toepasbaar.
Veel sterkte met de operatie!
In een ander topic (ik dacht van Renate1985) las ik een lijstje van Lizzy, wat je kunt doen om je hond te ondersteunen. Dat was weliswaar voor een inenting bedoeld, maar voor een operatie lijkt me dit ook toepasbaar.