guardia bij pup van 10 weken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: guardia bij pup van 10 weken

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Angelique schreef: Weet je, klinkt misschien rot hoor. Maar die mensen weten vaak dondersgoed waar ze mee bezig zijn en dan wordt pup ziek en dan is het ineens allemaal schande wat daar gebeurd en als pup niet ziek was geworden was jij (en al die andere fokkers die hun stinkende best doen) de sukkel en de zakkenvuller.
Trek je handen ervan af. Zij heeft haar keuze gemaakt door een hond uit zo'n f*ckschuur te kopen, zoekt ze het verder ook maar uit.
Dit dus!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Jantina schreef: ...en ik ook.

En als ik jou was zou ik er maar lekker uit de buurt blijven, giardia is zo besmettelijk als de pest en als het parvo is... Je hebt zelf ook nog een pup lopen!
Dat had ik ook al willen schrijven,heb je zelf al maatregelen genomen? Jij hebt de pup geschoren,enz.

Edit: Oeps ik was te snel met dit op te schrijven,las net dat jij al maatregelen hebt genomen middels ontsmetten!
Laatst gewijzigd door Radja op vr 07 nov 2014, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Radja schreef: Dat had ik ook al willen schrijven,heb je zelf al maatregelen genomen? Jij hebt de pup geschoren,enz.

Edit: Oeps ik was te snel met dit op te schrijven,las net dat jij al maatregelen hebt genomen middels ontsmetten!
Dettol is niet genoeg als het om giardia gaat. Je hebt een quarternaire amoniumverbinding nodig om giardia te doden, dit vind je in bijvoorbeeld sumabac 10. Dettol, chloor...niet genoeg om giardia om zeep te helpen.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

vagebond schreef: Mijn buurvrouw heeft in Belgie een pup van 9 weken gekocht, vieze ogen, vies oor, vol met klitten. Eerlijk gezegd dacht ik dat ze het hondje ergens gevonden had.
Afijn, bij de da geweest .............................
Ik denk niet dat ze vers gaat geven, ze heeft net zo'n zorgpolis, gesponsord door rc, getekend. I
Ze is nog niet op de openbare weg geweest met de pup.
Gr. Ingrid
Goed, het is wel helder dat ze een niet al te slimme  ::) keuze heeft gemaakt wat aankoopadres betreft...en als ze geen vers wil geven dan kan ze het beste het advies van de DA volgen, en het beste ervan hopen.
Kans dat zo'n kleintje uit het Oostblok (daar komt ie vast wel vandaan) het haalt is 50/50.
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

Jullie hebben gelijk, ben er klaar mee. Heb hier Phytonics probiotica staan, ze vraagt er niet om. Denk dat de da ze ook gewaarschuwd heeft voor mij. Sta daar bekend als eigenwijs. En ze weten dat ik haar buuf ben.
Ik was er zelf nog vorige week. Voor de enting van Chica, ze begon direkt over sterilisatie. Dus ik zei dat ik mss een nestje wil en ook al geen nestje dan toch geen sterilisatie. Ook de dhp enting was toevallig dat ze die apart had. Ze enten nu van een ander merk, dus vandaar.

En de rc puppybrokpakket mocht ze ook houden. Nee, ik zit niet echt op 1 lijn met mijn da.
Gr. Ingrid
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

vagebond schreef: Jullie hebben gelijk, ben er klaar mee. Heb hier Phytonics probiotica staan, ze vraagt er niet om. Denk dat de da ze ook gewaarschuwd heeft voor mij. Sta daar bekend als eigenwijs. En ze weten dat ik haar buuf ben.
Ik was er zelf nog vorige week. Voor de enting van Chica, ze begon direkt over sterilisatie. Dus ik zei dat ik mss een nestje wil en ook al geen nestje dan toch geen sterilisatie. Ook de dhp enting was toevallig dat ze die apart had. Ze enten nu van een ander merk, dus vandaar.

En de rc puppybrokpakket mocht ze ook houden. Nee, ik zit niet echt op 1 lijn met mijn da.
Gr. Ingrid
Dat ken ik. Ik was laatst bij dr. Vroom. Daar kan je alleen heen met een verwijzing van de da. Die zou er liggen maar dat was dus niet gebeurd. Ze belden ernaartoe om te vragen of ze het even op de mail wilden zetten. Ik hoorde aan de andere kant van de lijn dat ze mij wel kenden daar, dat ik zo eigenwijs was om geen ab meer te willen geven. Haha!
Niks van aantrekken hoor, dat ze jou kennen als eigenwijs. In eigenwijs zit tenminste het woord 'wijs'. In 'ik-volg-blindelings-het-advies-van-mijn-dierenarts-met-zijn-blauwe-ogen' niet.

Ik hoop dat het hondje het redt, en stiekem hoop ik ook dat het baasje haar les wel geleerd heeft nu.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef: Dat ken ik. Ik was laatst bij dr. Vroom. Daar kan je alleen heen met een verwijzing van de da. Die zou er liggen maar dat was dus niet gebeurd. Ze belden ernaartoe om te vragen of ze het even op de mail wilden zetten. Ik hoorde aan de andere kant van de lijn dat ze mij wel kenden daar, dat ik zo eigenwijs was om geen ab meer te willen geven. Haha!
Niks van aantrekken hoor, dat ze jou kennen als eigenwijs. In eigenwijs zit tenminste het woord 'wijs'. In 'ik-volg-blindelings-het-advies-van-mijn-dierenarts-met-zijn-blauwe-ogen' niet.

Ik hoop dat het hondje het redt, en stiekem hoop ik ook dat het baasje haar les wel geleerd heeft nu.
Jij lacht er gelukkig om. Ik zou gelijk klaar wezen met zo'n DA.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Lizzy schreef: Jij lacht er gelukkig om. Ik zou gelijk klaar wezen met zo'n DA.
+1
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef: Jij lacht er gelukkig om. Ik zou gelijk klaar wezen met zo'n DA.
Ow maar dat ben ik ook hoor. Ik trek me er alleen niets van aan. Beter dat de dierenarts zegt dat ik eigenwijs ben dan dat mijn hond rotzooi krijgt die niet nodig is.
Dat dr. Vroom me een compliment gaf voor mijn keuze was natuurlijk wel heel fijn daarna.
Laatst gewijzigd door Hope op zo 09 nov 2014, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Ik had allang een andere arts genomen
Gelukkig heb ik er 1 die nog wel is wat aan mij vraagt
Toen van de diameeraarde en ook ingezet met goed resultaat
Dat is leuk
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

Makkelijk gezegd dan gedaan, er zitten hier geen holistische da'sen om de hoek. En met af en toe een nestje wil ik toch graag een da dichtbij huis hebben. Ik ga naar Tannetje als een enting hier niet kan, of als ik een keer wil titeren. Zo ben ik ook met het hele nest afgereisd naar Tannetje van de zomer ipv naar mijn eigen da om netjes te enten.
Ik zou nog naar de batavieren kunnen verhuizen met de honden, met die da heb ik 2 jaar geleden een gesprek gehad over enten. Ik was daar voor een rabies enting. Het leek wel of ie mij overhoorde over het titeren, de antistoffen en de geheugencellen. Was wel grappig trouwens. Denk wel dat ik door de test kwam ;).
Gr. Ingrid
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

vagebond schreef: Makkelijk gezegd dan gedaan, er zitten hier geen holistische da'sen om de hoek. En met af en toe een nestje wil ik toch graag een da dichtbij huis hebben. Ik ga naar Tannetje als een enting hier niet kan, of als ik een keer wil titeren. Zo ben ik ook met het hele nest afgereisd naar Tannetje van de zomer ipv naar mijn eigen da om netjes te enten.
Ik zou nog naar de batavieren kunnen verhuizen met de honden, met die da heb ik 2 jaar geleden een gesprek gehad over enten. Ik was daar voor een rabies enting. Het leek wel of ie mij overhoorde over het titeren, de antistoffen en de geheugencellen. Was wel grappig trouwens. Denk wel dat ik door de test kwam ;).
Gr. Ingrid
Juist, zo is het hier ook.
Ga ik weg bij deze kliniek, dan kom ik bij een andere die geen haar beter is.
Aangezien ik zelf nogal beperkt ben als het om vervoer gaat moet ik het gewoon doen met iets wat om de hoek zit, en ik vind het ook belangrijk dat als er een keer met spoed iets loos is ik terecht kan.
Voor het enten en de niet-spoedeisende dingen ga ik het liefst naar Tannetje, maar dat is allemaal goed te plannen. Het punt is gewoon dat je geen dierenarts kan nemen die aan de andere kant van het land zit voor acute dingen.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Hope schreef: Juist, zo is het hier ook.
Aangezien ik zelf nogal beperkt ben als het om vervoer gaat moet ik het gewoon doen met iets wat om de hoek zit, en ik vind het ook belangrijk dat als er een keer met spoed iets loos is ik terecht kan.
Voor het enten en de niet-spoedeisende dingen ga ik het liefst naar Tannetje, maar dat is allemaal goed te plannen. Het punt is gewoon dat je geen dierenarts kan nemen die aan de andere kant van het land zit voor acute dingen.
Hier ook, de da waar ik zo kan komen is een echte pred/ab da, maar wel hel sterk in diagnostiek...alleen zijn manier van behandelen past mij niet, prima,ik ga daarheen om te horen wat er aan de hand is en de rest vogel ik daarna zelf wel uit  ;)
Als ik daarin vastloop heb ik een da die wel op 1 lijn zit met wat ik wil, maar die een half uur reizen verderop zit, dus in acute gevallen eerst de da op de hoek, en zodra het wat stabieler is schakel ik de andere da in indien nodig  :)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef: Juist, zo is het hier ook.
Even los van overige argumenten: je kan toch overal met spoed zo terecht? Ik trek me daar geen zak van aan, als ik hier een enorm spoedje heb, bel ik de dichtstbijzijnde dierenarts en sta ik op zijn stoep. Tot nog toe hebben we dat alleen in weekenden gehad, maar ik heb er nog nooit een horen klagen.
Smurfjuhh
1-ster
1-ster

Bericht door Smurfjuhh »

Ik heb ook een pup in huis gehad met Giardia, maar die was wel een stuk ouder. Wij waren er gelukkig snel bij. Pancur gehad en gelukkig geen van mijn honden besmet...

Dat Dettol dat niet ontsmet wist ik niet :-( Ik heb hier 3x per dag staan dweilen met dettol :D

Plaats reactie