Kwartels als huisdier

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kwartels als huisdier

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Zijdehoenders heb ik al. Die vind ik ook erg leuk. Hoewel ik nu ook grote barnevelders heb lopen, die leggen tenminste fatsoenlijk.  :biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef: Mijn buren hebben kwartels. Volgens hen niet samen te houden met kippen. De haantjes maken giga veel lawaai en die is onlangs dus in de kwartelsoep beland...... Ze zijn wel leuk moet ik zeggen! Wij hebben er hier eens een in de opvang gehad, eventjes. Super tam leuk diertje om mee te maken!
Dan denk ik dat mijn buuf haantjes had lopen, mijn hemel in een woonwijk waar je op elkaars lip zit is het echt niet leuk, en ik vind het ook echt iets om rekening mee te houden, ik weet niet hoever jij van je buren afzit Hanna maar hou er rekening mee dat ze best wat herrie produceren...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mijn buren wisten het niet, wat een kelere herrie ze maakte :biggrin2:. En bij mijn weten heeft niemand geklaagd maar dacht de buurman zelf na een week of 2 "ik heb zin in kwartel-soep". Van mij had het niet gehoeven trouwens. Ik vond het wel kjoet.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier kan dat allemaal. Ik woon buiten de bebouwde kom en heb ook meerdere hanen lopen. Zo lang het geen blaffende hond is.....
BusKay

Bericht door BusKay »

Kwartels als huisdier.....

Handig als je BARF tekort komt....  :o :o
var Stolthet
4-sterren
4-sterren

Bericht door var Stolthet »

Ik haal de kwartels bij een hobbykweker, hij woont midden in een woonwijk en heeft de kwartels binnen/buiten lopen samen met de cavia's. Zo snel de jonkies uit de broedmachine komen gaan ze de groep in en als de haantjes "vervelend" gaan worden krijg ik een belletje. Heb  nog nooit een "haantje' gehad waar iets kapot was gepikt.
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

zhiva schreef: Ik heb kwarteltjes gehad in de voliere (de kleintjes idd) Wat een drama... Moeders bleef maar eieren leggen, zo'n 50 per seizoen waar nooit wat uitkwam. Je moet minstens 2 dames bij 1 haan zetten werd er gezegd. Ze hebben ruim 8m2 tot hun beschikking maar pikten elkaar nog tot hersenblootliggend de kopjes in.  :-\  Ik vond het echt zielig en heb het hennetje wat overbleef dan ook aan iemand anders gegeven die nog een haantje over had.
Je moet de eitje ook op eten..
Ik heb ze een tijdje gehad. 5 dames en een man. Ging prima..dan maken ze geen ruzie. Ze hebben vooral ook watruimte nodig. En idd...de mannen zijn wel erg 'van het kleine kwarteltjes maken'.
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

hannabelgje schreef: Hier kan dat allemaal. Ik woon buiten de bebouwde kom en heb ook meerdere hanen lopen. Zo lang het geen blaffende hond is.....
Een kwartelhaan kan heel heel veel lawaai maken. Daar wordt je gek van...ik sloot em altijd op in de schuur snachts.. maar dat word je ook beu  ;)

Plaats reactie