ervaringen met enegique en/of Tinlo barf?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: ervaringen met enegique en/of Tinlo barf?

Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

[quote="CelineS"]
Ik voel me absoluut niet aangevallen hoor. ;)En over het combineren van merken daar heb ik gewoon geen zin in.Wij zijn zo van never change a winning team,dus wat goed is=goed en waarom zou ik dan willen combineren.Jij zegt betere merken,maar voor mij zijn dit de betere merken.Een merk is zo goed als je hond het er op doet vind ik.En ik hoor mensen vaker over het uiterlijk van Energique maar dat is het laatste waar ik wakker van lig zolang ik geen vorkje hoef mee te prikken. :biggrin2: Wij blijven er dan ook bij.
[/quote]

Het is jouw feestje!! ::)
CelineS

Bericht door CelineS »

[quote="Martine-Tom"]
Neuh, ik voer het niet dus heb er geen belang bij om het te weten  ;)
Voor mij is een ideale kvv iets wat eigenlijk alleen maar een gemalen beest is, in de juiste verhoudingen. Graan wil ik er absoluut niet in, groente hoeft niet maar zou wel mogen, andere toevoegingen hoeven voor mij ook niet, premix dus ook niet, al heb ik daar geen moeite mee als ze dat af en toe eens krijgen.
Energique is voor mij zelfs nog een stapje onder smuldier....
[/quote]Nou ja er is genoeg keuze,dus wie het niet wil om wat voor reden dan ook die voert het dan toch niet?.Ik kan daar niet wakker van liggen.Ik kijk naar mijn eigen hond en zie wat het voer doet en of jij of 100 andere leden het nou troep vinden....tsja.Ik begrijp eigenlijk deze strijd nooit zo goed eerlijk gezegt,want voer je brok is het niet goed,voer je kvv is het niet goed moet je barfen,en mag je toch kvv nou dan moet het vooral het merk zijn wat de meerderheid goed vind..... :-\
CelineS

Bericht door CelineS »

[quote="Inge en Bono"]
Ze hoeven het mij niet te verklaren :) Ik voer het nl niet; ik geef barf. Ik gaf alleen aan dat, áls ik zou overwegen het te voeren, ik mij dat, ook, af zou vragen :)
[/quote]Ja nou ja mij intresseerd dat niet om eerder genoemde reden.
CelineS

Bericht door CelineS »

[quote="Lazy Garfield"]
Het is jouw feestje!! ::)
[/quote]Nee maar wel mijn honden! :P
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

[quote="CelineS"]
Ja nou ja mij intresseerd dat niet om eerder genoemde reden.
[/quote]

Wat is de reden dat je lid bent op dit Forum? Dat  vraag ik me dan af!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="CelineS"]
Nou ja er is genoeg keuze,dus wie het niet wil om wat voor reden dan ook die voert het dan toch niet?.Ik kan daar niet wakker van liggen.Ik kijk naar mijn eigen hond en zie wat het voer doet en of jij of 100 andere leden het nou troep vinden....tsja.Ik begrijp eigenlijk deze strijd nooit zo goed eerlijk gezegt,want voer je brok is het niet goed,voer je kvv is het niet goed moet je barfen,en mag je toch kvv nou dan moet het vooral het merk zijn wat de meerderheid goed vind..... :-\
[/quote]Nee hoor, voer waar je achter staat, voor mijn part voert iemand aldi blik, ik vind het prima, maar als die persoon gaan beweren dat het een goed product is en gezond, tja...daar ben ik het dan niet mee eens  ;)
Zo ook met energique, ik zou het eerder voeren als brok, maar het is voor mij gewoon geen goede kvv  ;)
mariellep
1-ster
1-ster

Bericht door mariellep »

Oei er zijn behoorlijk wat discussies aangewakkerd zie ik...
Ik ben op zoek naar verschillende merken die mijn hond eet.
Mijn hond, een welsh terrier van 1,5 jaar oud is een slechte eter.
Ik voer nu KIVO in verschillende smaken maar alles wat ik hem te lang aanbied trekt hij uiteindelijk zijn neus voor op.
Ik ben nog een beetje zoekende naar alle verschillende merken die er zijn en de kwaliteiten...hoewel het voor mij belangrijker is dat hij het gewoon lekker vindt...want anders eet hij het niet en krijgt hij helemaal niks binnen...
Naast de verschillende merken ben ik ook op zoek naar een praktische oplossing om dit te bestellen.
Ik heb niet veel ruimte om het vlees bevroren te bewaren, een klein campingvriezertje èn een lade in mijn gewone vriezer is voldoende maar kan dan niet heel groot inkopen. Gelukkig is ons hondje niet zo groot  :P
Het zou mooi zijn als ik een paar merken uitprobeer en deze ook bij dezelfde webwinkel kan bestellen.
Lotgering was geen succes helaas...hij heeft het wel gegeten maar hij sprong geen gat in de lucht.
KIVO eet hij met ups en downs, er is geen peil op te trekken welke smaak hij wel of niet lekker vindt.
Tips zijn uiteraard welkom.

:biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Waar woon je ergens?
Carnibest en Tinlo zijn meestal goed verkrijgbaar, Darf gaat vaak ook nog wel, Naturis ligt er een beetje aan waar je woont  :)
spikkel
4-sterren
4-sterren

Bericht door spikkel »

Je kan ook kleine pakketjes bij Oervoer.com bestellen, je kan dan eens dingetjes uitproberen.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

@CelineS wat jij je honden voert moet jij weten, maar als mensen advies vragen en jij zegt dat energique een goed merk is omdat jouw honden het er goed op doet en er zijn zo 5 of 6 mensen die kunnen beargumenteren dat er betere merken zijn dan moet je je misschien even achter de oren krabben en bedenken dat het feit dat jouw honden het er goed op doen niet representatief is.

Het is jouw keuze, maar er is beter.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

[quote="M@rina"]
@CelineS wat jij je honden voert moet jij weten, maar als mensen advies vragen en jij zegt dat energique een goed merk is omdat jouw honden het er goed op doet en er zijn zo 5 of 6 mensen die kunnen beargumenteren dat er betere merken zijn dan moet je je misschien even achter de oren krabben en bedenken dat het feit dat jouw honden het er goed op doen niet representatief is.

Het is jouw keuze, maar er is beter.
[/quote]

Vandaar mijn eerdere vraag waarom ze lid was op dit Forum Marina.
Maar daar geeft ze geen antwoord op!  ;)
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

[quote="Lazy Garfield"]
[/quote] Misschien omdat ze haar hond kvv geeft? Of mag je alleen op dit forum komen als je precies die kvv geeft die goedgekeurd is door de meerderheid? Er zijn nu eenmaal zat mensen die bewust kiezen voor een premix omdat zij er anders niet op vertrouwen dat het compleet is. Er zijn ook zat mensen die het niet zo interessant vinden of het wel rood genoeg en er wel genoeg stukjes inzitten. Die mensen voeren ook gewoon vers en het is niet aan jou om te bepalen dat ze hier niet mogen zijn omdat ze door zelf na te denken tot een andere keuze zijn gekomen dan jij.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Lazy Garfield"]
[/quote]

Dat hoeft ze ook niet, want ze hoeft aan jou geen verantwoording af te leggen  :) Nog niet zo lang geleden was jij ook niet zo gevoelig voor argumenten van "ons" dat wat je voerde beter kon.
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Elke pupkoper krijgt van mij het advies mee om het eerste jaar Energique te gaan voeren. Tot nu toe hebben ze dat ook allemaal gedaan en zijn de pups opgegroeid tot gezonde honden.
Waarom Energique?
1 Het was het advies van een fokker die het al 25jaar zo doet.
2 De meeste mensen kennen geen Barf of KVV. Vinden het raar of vies.
3 Het ziet er niet bloederig uit. De stap naar deze KVV is makkelijker te maken.
4 De pups en later honden eten het graag.
5 Het is makkelijk te doseren voor beginners.
6 Met de tijd zijn er toch pupkopers die zich verdiepen in KVV en vragen gaan stellen. Dan verwijs ik ze met veel plezier naar deze site.
Maar voor mij redenen genoeg om het op deze manier te blijven doen.
malinois.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door malinois. »

[quote="kakocavi"]
Misschien omdat ze haar hond kvv geeft? Of mag je alleen op dit forum komen als je precies die kvv geeft die goedgekeurd is door de meerderheid? Er zijn nu eenmaal zat mensen die bewust kiezen voor een premix omdat zij er anders niet op vertrouwen dat het compleet is. Er zijn ook zat mensen die het niet zo interessant vinden of het wel rood genoeg en er wel genoeg stukjes inzitten. Die mensen voeren ook gewoon vers en het is niet aan jou om te bepalen dat ze hier niet mogen zijn omdat ze door zelf na te denken tot een andere keuze zijn gekomen dan jij.
[/quote]
Dit idd. Moet je iets voeren waarvan een ander vind dat t beter is dan?
Ik heb energique gevoerd maar vond t niks. Net als Duck en Prins. Ik heb nu van iemand een zak prins kvv gekregen omdat hij ineens van de da gehoord dat dat hij levensgevaarlijk bezig was zn hond vlees te voeren en ach de honden vinden t lekker maar ik zou t niet zelf kopen puur om t uiterlijk. Past voor mij in t rijtje bij duck en energique maar ik voer t dus ook rustig een dagje mee in de week.
Zelf voer ik hoofdzakelijk Lotgering (3 varianten) daarnaast enkelvoudige Degomeat en Smuldier eens per week. En nog een barfdagje.
Iedereen mag daarvan vinden wat hij wil. Ik vind t uitstekend voer (zowel lotgering als dego), mijn honden hebben er ruim voldoende aan met hun hoge energiebehoeftes en ze glimmen je tegemoet. Prima in hun vacht.
En ik ben hier lid (mocht iemad dat interesseren) om ook wat andere info te vergaren. Ooit voerde ik brok. Nu alleen kvv. Eerst 1 merk nu meerdere en zelfs wat barfhapjes.
Verder kom ik ook zo wat makkelijker aan vlees waar ik anders niet aan zou kunnen komen.

Plaats reactie