Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Kaela schreef: Ik ook. Ik ben ongelooflijk stom daarin, maar bij elke hond die we tegen komen maak ik razendsnel, volledig gevoelsmatig en volkomen subjectief de afweging: als dit mis gaat, heb ik dan na afloop nog een levende hond? En als mijn antwoord daarop nee is, dan maak ik dat ik wegkom. En er zijn een aantal rassen/types waarbij is bij voorbaat die vraag al met nee beantwoord en dat is dan maar heel jammer voor de goeien onder hun.

Arme mevrouw van de labrador. Labradors staan natuurlijk ook heel erg bekend als opdringerige vervelende gevallen, maar verscheurd worden door 6 klapkaken is wel van een hele andere orde van grote  :-X. Verschrikkelijk gewoon
Staat duidelijk bij dat de lab aan de lijn liep dus zo opdringerig zal dat beestje in dat geval niet geweest zijn... 1 aangelijnde lab VS 6 loslopende klapkaken...
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Die kaken klappen dicht en die krijg je met geen mogelijkheid open, tenzij ze zelf besluiten los te laten. :(  Wat een nachtmerrie voor de eigenaar van de lab.  :'( :'( :'(
Helaas komt het nog zo vaak voor dat er mensen met dit soort rassen lopen die nog geen kamerplant in leven kunnen houden, maar ondertussen wel de buurt terroriseren met zo'n hond. :-X Maar: ook bij deze rassen zitten honden die denken dat ze grote teddyberen zijn, gelukkig! En eigenaren die de boel wél bloedserieus nemen en weten wat ze in huis hebben gehaald.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Els&Flow schreef: Die kaken klappen dicht en die krijg je met geen mogelijkheid open, tenzij ze zelf besluiten los te laten. :(  Wat een nachtmerrie voor de eigenaar van de lab.  :'( :'( :'(
Helaas komt het nog zo vaak voor dat er mensen met dit soort rassen lopen die nog geen kamerplant in leven kunnen houden, maar ondertussen wel de buurt terroriseren met zo'n hond. :-X Maar: ook bij deze rassen zitten honden die denken dat ze grote teddyberen zijn, gelukkig! En eigenaren die de boel wél bloedserieus nemen en weten wat ze in huis hebben gehaald.
Jawel dat is waar, kwam op Nu.nl deze reactie tegen:
Kan iemand mij vertellen wat er leuk is aan een beest dat gefokt is om te vechten, die je vervolgens supergoed moet opvoeden om te proberen excessen te voorkomen en dan nog blijft het een dier dat je niet kunt vertrouwen?! En als hij eenmaal gaat happen is de kans op ernstig letsel groot. Nogmaals, wat is daar leuk aan?
Ben het daar wel mee eens, wat is de lol daarvan.
irmaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door irmaa »

Lizzy schreef: Nou, ik durf het wel hardop te zeggen hoor. Van mij mag er per direct onmiddellijk een permanent verbod komen op dit soort honden. Op het fokken en het houden. Want het spijt me, maar sinds dat verbod is opgeheven, neemt het aantal van dit soort honden enorm toe. En in deze overvolle maatschappij horen ze in mijn ogen niet thuis. Te meer niet daar het type mens wat er gemiddeld mee loopt minder dan echt helemaal niks van honden weet en hier alleen mee loopt vanwege 'de uitstraling'. Echt. Weg ermee. Ja, ik generaliseer. En het zij zo. De mensen die zich niet aangesproken hoeven te voelen, voelen zich vast niet aangesproken. En als ze zich wel aangesproken voelen: als je de schoen niet past, moet je 'm niet aantrekken.
Helemaal mee eens... moet je in de asiels kijken, zoveel niet of slecht plaatsbare "dit soort honden" en echt  het ligt lang niet altijd aan de baas, deze honden zijn zo gefokt, meer hond agressie, vasthoudender dan andere honden.  Laatst ook een ouwe "pup" van mij 11,5 jaar gepakt... ben er ook helemaal klaar mee.
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

Oh wat vreselijk!
Het zal je maar gebeuren. Wat een trauma voor die mevrouw.
luka en kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door luka en kira »

Afgrijselijk  :'( :'( :'(
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Vreselijk :'( een 1 op 1 gevecht is al vreselijk. Laat staan met 6 :(
Ganging up is dan direct aan de orde.
Nicky en Pip
2-sterren
2-sterren

Bericht door Nicky en Pip »

Ik heb zelf "zo'n" hond en nee ik ga nu niet het ras ophemelen, maar het enige dat verboden moet worden is zulke eigenaren.
Niet je verantwoordelijkheid nemen en maar lekker los laten lopen, niet weten wat je aan de lijn hebt en maar denken dat er alleen een goede opvoeding nodig is.  :puke:

Ik kan hier zo ontzettend kwaad om worden! Oh, dat doetie anders nooit  :-\ :-X
Walgelijk!! In en in triest voor de labrador en z'n eigenaren.  :'(
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nicky en Pip schreef: Ik heb zelf "zo'n" hond en nee ik ga nu niet het ras ophemelen, maar het enige dat verboden moet worden is zulke eigenaren.
Niet je verantwoordelijkheid nemen en maar lekker los laten lopen, niet weten wat je aan de lijn hebt en maar denken dat er alleen een goede opvoeding nodig is.  :puke:

Maar ja, dat kan nu eenmaal niet in onze maatschappij...
Jacqueline&Rica
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jacqueline&Rica »

vreselijk  :'(
Nicky en Pip
2-sterren
2-sterren

Bericht door Nicky en Pip »

Jantina schreef: Maar ja, dat kan nu eenmaal niet in onze maatschappij...
Maar nee, dat is zo... Was ook niet letterlijk bedoeld Jantina! :)
Het zou fijn zijn als de eigenaren hun verantwoordelijkheid hadden genomen, dan was dit in 9 van 10 gevallen niet zo gebeurd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nicky en Pip schreef: Ik heb zelf "zo'n" hond en nee ik ga nu niet het ras ophemelen, maar het enige dat verboden moet worden is zulke eigenaren.

Dit klinkt leuk, maar zo werkt het natuurlijk niet. En dus is er in mijn ogen maar 1 oplossing. Deze honden verbieden. Alle nu nog levende exemplaren verplichten een muilkorf te dragen en nieuwe fok verbieden. Het spijt me, maar ik heb gewoon nul spatie met dit soort honden.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Begrijp ik nu goed dat de 6 honden door 1 vrouw werden uitgelaten?
Dat vind ik al mega onverantwoordelijk. Ongeacht welk ras.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nadia schreef: Begrijp ik nu goed dat de 6 honden door 1 vrouw werden uitgelaten?
Dat vind ik al mega onverantwoordelijk. Ongeacht welk ras.
Dan kun je per direct ook alle uitlaatdiensten wel verbieden. Ik ken er die lopen er met 20, op 1 begeleider. Nou is dat laatste echt debiel, maar we hebben hier ook een uitlaatdienst, die loopt met 8 honden en dat gaat altijd perfect. Ik vind dit eerlijk gezegd te kort door de bocht. Ja, 6 pitbullen is inderdaad een no no maar 6 normale honden kan prima.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ben ik niet met je eens.
Ik ben ook niet voor hussen. Zodra er ganging up ontstaat ben je gewoon de sjaak. En dat kan met elk ras gebeuren. Of met een mengeling van. Boeit niet.
En in je 1tje kun je gewoon geen 6 honden controleren als ze zich samen pakken. Oké, 6 mini hondjes misschien wel, maar zodra je al wat meer gewicht aan de lijn hebt moet je al van heel goede huizen komen.
Roedelvorming is dan niet te voorkomen.
Dus nee, ik vind dit niet te kort door de bocht.

Plaats reactie