Sollicitatiegesprek voorbereiden. AANGENOMEN!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef: Waarom niet? Met openbaar vervoer of verkeer van tegenwoordig is het toch gewoon lastig plannen en niet abnormaal als je 15 minuten voor tijd aanwezig bent? Ik heb het altijd heel normaal gevonden hoor, als sollicitanten 10 a 15 minuten eerder aanwezig waren.....
Vraag ik mij ook af. Tegenwoordig vindt men 50 km reizen normaal, wordt reizen met de auto heel erg ontmoedigt, niet goedgekeurd en ja met OV is het heel normaal 15 min te vroeg te zijn. Wij hebben het een sollicitant niet kwalijk genomen dat ze 30 min te laat was. Ze belde keurig op. Trein had 70 minuten vertraging (stond ook op internet). Ze had dus al een (of 2) trein eerder genomen. Daar ga je iemand echt niet op afrekenen.

Heeeeeel veel succes! Ik duim. [emoji6]
**Marjolijn**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Marjolijn** »

Nu is het voor de functie bij de RET, dus mocht ik vertraging hebben door het OV dan hebben ze daar vast wel begrip voor
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

**Marjolijn** schreef: Nu is het voor de functie bij de RET, dus mocht ik vertraging hebben door het OV dan hebben ze daar vast wel begrip voor
;D
Lil

Bericht door Lil »

**Marjolijn** schreef: Nu is het voor de functie bij de RET, dus mocht ik vertraging hebben door het OV dan hebben ze daar vast wel begrip voor
Dan zou ik niet met de auto gaan maar lekker met de (weet niet precies...) tram/bus
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Ook belangrijk voor het geval je al meerdere sollicitaties de deur uit hebt: weet wat je in je brief en je cv hebt geschreven, omdat je normaal gesproken nooit precies dezelfde brief / cv aan verschillende bedrijven stuurt.
Lizzy schreef: Waarom niet? Met openbaar vervoer of verkeer van tegenwoordig is het toch gewoon lastig plannen en niet abnormaal als je 15 minuten voor tijd aanwezig bent? Ik heb het altijd heel normaal gevonden hoor, als sollicitanten 10 a 15 minuten eerder aanwezig waren.....
+1 Het getuigt toch juist van stiptheid? Als het mega regent / sneeuwt / waait ga je toch niet in de regen blijven staan als je een kwartier te vroeg bent? Hiwer in Duitsland is dat zeker geen probleem.

Wat ik trouwens erg vond afgelopen december toen ik ging solliciteren, dat mijn sollicitatioegesprek meer dan 15 minuten te laat begon. Er kwam niemand om mij even mee te delen dat de bespreking uitliep en ik dus helaas nog moest wachten nadat ik me netjes had gemeld. Een kop koffie / thee of iets te drinken om de tijd te doden zat er ook niet in.

Ik wens je heel veel succes!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Het hangt ook helemaal van de functie/soort baan af of je een kwartier te vroeg door het OV "kunt maken".
Als je een baan hebt met flexibele werkplek, of in diensten werkt KAN het minder goed uitpakken.
Ik weet dat ze op sommige plekken een broertje dood hebben aan alle excuses omtrent het OV. Want het gebeurd te vaak dat iemand 5 minuten later is omdat er geen goede aansluiting is binnen het OV.
Als je in diensten werkt lukt het niet altijd om op tijd op het werk te kunnen zijn.
Mijn vroege dienst begon om 7 uur. Enkel met OV redde ik dat niet. Niet mogelijk om mijn werkdag te beginnen om 7uur.
Als jij een baan hebt van 9-5 dan heb je dagelijks dezelfde trein/bus/tram/metro en zullen ze er minder van op kijken.

Dus ook dat valt en staat met de werkzaamheden/verwachtingen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

*jeetje, is mijn verhaal te volgen??
Lil

Bericht door Lil »

Bij ons is het zo dat het je eigen verantwoordelijkheid is als OV uitvalt, dus overwerken indien je te laat bent. Maar met de auto komen is zwaar asociaal. Er is voor 1/5 van de mensen parkeerplek. Onkosten vergoeding 50 euro per maand bij 60 euro per week tanken. Ze willen niet dat je met de auto komt. Daarbij: sorry baas wij vinden het niet leuk om 40 km te moeten reizen ipv 17 (ik) (voor velen 54 km of meer ipv 3 km). Dan mag baas ook begrip hebben voor vervoersproblemen. Maar ja je moet op tijd zijn hoe je ook reist dat klopt. Neem aan dat bij jullie geen mensen uit Utrecht of zo worden aangenomen. Bij ons wel een enkeling die vanuit de randstad moet komen. Zij doen hun best door eerder de trein te nemen. Wij vergeven ze als dat eens mis gaat. Misschien omdat wij niet van 9 tot 5 werken en werk niet zomaar kan worden overgenomen door je collega's. Dat men aan twee kanten soepel is. Eergisteren van 7 tot 20 gewerkt, dus maandag zeg ik hopelijk om 15.30 uur gedag. Wij bedoelden helemaal afhankelijk van werk wat wel en niet kan. Maar 15 minuten te vroeg erg heb ik zelfs in de keiharde zaken wereld niet als probleem ervaren. Zeiden tegen mij: AH jij calculeert files in, goed zo die mentaliteit zoeken wij. Te vroeg is altijd goed te laat is onvergeeflijk. Maar goed misschien nemen sommige mensen je te vroeg ook kwalijk dat zal best.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Als ik ergens niet een kwartiertje eerder al welkom ben, waar ik rustig bij de receptie zit te wachten en daar niemand stoor, mwoh, k weet niet, zou ik me toch gaan afvragen wat er mis is met die mensen en of ik daar wel bij pas...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Esther Q schreef: Als ik ergens niet een kwartiertje eerder al welkom ben, waar ik rustig bij de receptie zit te wachten en daar niemand stoor, mwoh, k weet niet, zou ik me toch gaan afvragen wat er mis is met die mensen en of ik daar wel bij pas...
+ 1
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hahahahaha ;D ;D ;D ;D ;D
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Heb aan alle tips en adviezen niets meer toe te voegen, maar wil je wel heel veel succes wensen!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Het ging mij niet zo zeer om het kwartiertje hè ;) maar om de reden "ik ben zo vroeg omwille het OV" KAN bij sommige in verkeerde aarde vallen.
Ik denk trouwens dat Astrid dat kwartier niet op de minuut af bedoeld. Maar meer symbolisch als ben niet super veel te vroeg dat staat ook "wanhopig" of alsof je niet kunt plannen ofzo.
Ik was vorige keer 20 minuten te vroeg op locatie maar eer ik daar was waar ik moest zijn was ik 10 minuten voor aanvang daar.
Vind ik fijn. Je adem kan even normaal worden. En ook rekening houdend dat de klok daar best eens een paar minuten kan verschillen met de jouwe.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Nadia schreef: Het ging mij niet zo zeer om het kwartiertje hè ;) maar om de reden "ik ben zo vroeg omwille het OV" KAN bij sommige in verkeerde aarde vallen.
Ik denk trouwens dat Astrid dat kwartier niet op de minuut af bedoeld. Maar meer symbolisch als ben niet super veel te vroeg dat staat ook "wanhopig" of alsof je niet kunt plannen ofzo.
Ik was vorige keer 20 minuten te vroeg op locatie maar eer ik daar was waar ik moest zijn was ik 10 minuten voor aanvang daar.
Vind ik fijn. Je adem kan even normaal worden. En ook rekening houdend dat de klok daar best eens een paar minuten kan verschillen met de jouwe.
Dat klopt Nadia.
Ik redeneer echter wel heel erg als een automobilist realiseer ik mij en in een auto kan je ook prima (en representatief blijvend) wachten.
Met weer als vandaag is het sowieso een uitdaging met ov en dan kan je beter snel naar binnen gaan dan buiten staan te verpieteren in regen en storm ;)
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Eigenlijk wat iedereen al gezegd heeft.
Bij mijn eerste sollicitatie bij dit bedrijf was ik een half uur te vroeg. En dat was maar goed ook, want ik moest nog wat papierwinkel regelen wat me niet verteld was. Daarnaast was de ingang van het gebouw redelijk verstopt. Al met al was ik 5 minuten vóór tijd binnen  :biggrin2:
Toen ik uiteindelijk naar binnen kon, moest ik eerst door een grote zandbak ploeteren, omdat de parkeerplaats nog werd aangelegd. En daar hielp geen kledingroller meer tegen.

Veel succes met je sollicitatie!

Plaats reactie