terreur dreiging naar substantieel

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: terreur dreiging naar substantieel

Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Mowgli schreef: Heel eerlijk? Ik vind dat een minder eng idee. Een paar jaar geleden stond Berlijn echt op scherp wegens terreurdreiging. Wij zijn in die periode op een door-de-weekse dag aan het eind van de middag even naar de Kurfürstendamm gegaan om te shoppen. Normaalgesproken is het dan stampvol op de Kudamm; iedereen wil na het werk nog even shoppen. Deze keer dus niet, er waren echt heel weinig mensen en er liepen veel zwaarbewapende ME-ers en politiemannen rond. Dan voel je je wel erg ongemakkelijk hoor!
Nou dat kan ik me voorstellen hoor. Is toch een naar idee. Je wordt er dan wel behoorlijk mee geconfronteerd.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Mieke L. schreef: Nou dat kan ik me voorstellen hoor. Is toch een naar idee. Je wordt er dan wel behoorlijk mee geconfronteerd.
De Joodse gemeenschap is erg groot hier in Berlijn, er zijn hier veel joodse winkels, - instellingen en synagogen, die worden op dit moment ook extra beveiligd. Als je ergens voorbij komt waar minstens 2 bewapende politieagenten naast de deur staan en een politieauto voor de deur geparkeerd staat, kun je er vanuit gaan dat het om een gebouw gaat waarin een joodse winkel, - instelling of synagoge gevestigd is.
kaszi
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door kaszi »

Ik ben benieuwd maandag als ik ga werken, werk midden in de Joodse buurt in Antwerpen in de diamantsector.  :(
Lil

Bericht door Lil »

kaszi schreef: Ik ben benieuwd maandag als ik ga werken, werk midden in de Joodse buurt in Antwerpen in de diamantsector.  :(
Succes dat is de plaats waar ik het nu e-ng zou vinden.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

uiteraard kan er overal wat gebeuren,maar ik denk ook dat je het nu zo vaak leest en hoort dat het dan enger word,ik weet het niet maar prettig is het niet
sella

Bericht door sella »

Al zoveel dreiging mee gemaakt dat ik denk bekijk het maar terroristjes, mij maak je niet gek, zoveel koude oorlogdreiging meegemaakt.
Punt is dat frankrijk al heel lang last heeft met inlandse problemen met de moslimjeugd door de jaren heen door hun overheersing van algiers, in spanje is ook al jaren spanning en de grote groepen zijn altijd tuc om mee te liften.
Er zijn al zoveel terreurgroepen geweest dat ik de meeste alweer vergeten ben en waar de jongere garde van denkt hu was da?
Ik ga niet spontaan in het diamantcentrum winkelen(laat mijn bankrekining niet toe) maar ik zal amsterdam niet gaan mijden.
Wat ik al fb het gezegd, een terrorist werkt met angst en dreiging, hoe meer je daar aan toegeeft, hoe meer succes de terrorist heeft. Dat gun ik hem niet.
En ik denk ook altijd maar, wat heeft het voor nut om zo een onebeduidend persoontje op de wereldkaard te vermoorden, zaanse gekeeld tijdens het uitlaten van haar honden, neh dat geeft geen aandacht van de pers dus ben ik veilig punt.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

nou ik vermijd Amsterdam al heel wat jaren,maar niet om evt terreur dreiging,ik vind het een rot stad en ik haat winkelen en mensen massa's
Pluto
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pluto »

MarijeEnBoomer schreef: Het is al heel lang substantieel hoor  ;)
Inderdaad, vanaf maart 2013 is bepaald dat de terreur dreiging op niveau "Substantieel" staat.
Dit gebeurd in het zogenaamde DTN, Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland, welk 4 keer per jaar verschijnt.
In de huidige versie, nr 37, is vastgelegd dat we op niveau Substantieel blijven.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Zolang al  :o nou ja maak mij dus druk om niks teveel gezien dan afgelopen weken, ga niet meer zoveel kijken beter voor mij , zie het vanzelf wel als er iets fout gaat

Plaats reactie