Dank. Morgen dan maar ff checken of drogist, apotheek of dierenwinkel ze heeft. En achter de cranberry aan. En balen dat Ph van 9 dus inderdaad extreem hoog isInge en Bono schreef: Haha, nou niks 'blonds' aan hoor
Ik had ze niet van de apotheek, ik had 'blema strips' die gaan met 0,3 omhoog ipv met 0,5 dat vond ik prettiger(ik kwam daarop uit toen de apotheek ze niet had. Mocht de apotheek ze niet hebben, gewoon ff googlen op phstrips![]()
Voor de tweede keer in korte tijd blaas ontsteking
Moderator: Lizzy
- Dwarreltje
- 5-sterren

Re: Voor de tweede keer in korte tijd blaas ontsteking
Ik zou naast de cranberry tabletten toch ook biologische appelazijn over zijn eten doen,1 theelepeltje. Ik denk dat je met PH 9 het niet alleen met de cranberry lager krijgt! Dus samen gebruiken! Mocht dat niet lukken,kan je ook nog vitamine C met ascorbine zuur erbij geven.
Ik weet niet of jij ook nog groente en fruit geeft naast het vlees,zo ja dat ook voorlopig niet meer doen. Daar wordt de PH waarde hoger van!
En ik zou je toch nog een keer willen aanraden om de urine op kweek laten zetten,Radja had ook last van veelvuldig blaasontstekingen. Pas nadat het op kweek was gezet,kreeg ze de juiste AB kuur.
En de PH sticks kan je idd gewoon bij de apotheek halen,dan heb je ze morgen.
Ik weet niet of jij ook nog groente en fruit geeft naast het vlees,zo ja dat ook voorlopig niet meer doen. Daar wordt de PH waarde hoger van!
En ik zou je toch nog een keer willen aanraden om de urine op kweek laten zetten,Radja had ook last van veelvuldig blaasontstekingen. Pas nadat het op kweek was gezet,kreeg ze de juiste AB kuur.
- Dwarreltje
- 5-sterren

Azijn over eten van SpoilerRadja schreef: Ik zou naast de cranberry tabletten toch ook biologische appelazijn over zijn eten doen,1 theelepeltje. Ik denk dat je met PH 9 het niet alleen met de cranberry lager krijgt! Dus samen gebruiken! Mocht dat niet lukken,kan je ook nog vitamine C met ascorbine zuur erbij geven.
Dat groente dat effect heeft!?! Ze krijgt inderdaad genoeg groente erdoor, om het volume ook wat te vullen. Ik gebruik tegenwoordig de groente, fruit en kruidenmix van Meat & bones. Dat afgewisseld met dagen dat het gewoon sperciebonen uit blik zijn. Beetje gemak mag er voor het vrouwtje ook wel zijn toch?
Sorry Dwarreltje,was voor TS Dineke bedoelt
! Ik zie PH waarde 9 staan en die krijg je niet zo snel omlaag met alleen cranberry. Voor groente en fruit staat er op internet een mooi lijstje hoe hoog de PH waarde daarvan is.
let op dat je de 500 mg cranberry tabletten heb,ik ben vandaag bij apotheek geweest en die hadden het niet,dus maar weer bestelt bij de da die dit zei,word gelukkig opgestuurd.
En als je azijn gaat geven wel de biologische appelazijn,heb ik even gedaan maar mijn hond ging spugen ervan.
Ik geef 2000mg vit c ,speciaal voor honden,(is poeder vond ik makkelijker)
Je heb toch AB kuur? dan moet je be cranberry niet gelijk geven met de AB kuur paar uur later,dit is mij allemaal geadviseerd met als resultaat zo goed als over,nog paar dagen AB.
Is er wel is een echo gemaakt van de blaas?
En als je azijn gaat geven wel de biologische appelazijn,heb ik even gedaan maar mijn hond ging spugen ervan.
Ik geef 2000mg vit c ,speciaal voor honden,(is poeder vond ik makkelijker)
Je heb toch AB kuur? dan moet je be cranberry niet gelijk geven met de AB kuur paar uur later,dit is mij allemaal geadviseerd met als resultaat zo goed als over,nog paar dagen AB.
Is er wel is een echo gemaakt van de blaas?
2000mg vitamine C geef jij aan een grote hond!! Zoveel mag je niet aan een kleine hond geven! Dan raken ze aan de diarree!
kleinere hoeveelheid ja hoor staat op de verpakking,kwart theelepel dacht ik uit mijn hoofd
- Dwarreltje
- 5-sterren

Dacht ik eerst ook, maar omdat je over de pH van 9 begon...Radja schreef: Sorry Dwarreltje,was voor TS Dineke bedoelt! Ik zie PH waarde 9 staan en die krijg je niet zo snel omlaag met alleen cranberry. Voor groente en fruit staat er op internet een mooi lijstje hoe hoog de PH waarde daarvan is.
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op vr 30 jan 2015, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dwarreltje
- 5-sterren

Nee, nog niet. Ik denk dat als ik over twee weken terugkom, de da wel gaat handelen a.d.h. van de nieuwe uitkomst van urinetest. B.v. als het nog niet goed is, alsnog echo of zo... Zal er eens naar vragen. Denk dat da wat minder snel allerlei acties onderneemt, omdat Spoiler extreem bang is (slechte start in dit levenkiara schreef: Is er wel is een echo gemaakt van de blaas?
- Inge en Bono
- 5-sterren

Ik zou ook niet weten waarom er een echo gemaakt moet worden hoor
Is de urine dmv punctie verkregen trouwens?
Is de urine dmv punctie verkregen trouwens?
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op vr 30 jan 2015, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
nou omdat je op een echo evt kan zien wat de oorzaak is van de blaasonsteking,bij mijn hond in ieder geval wel,en ik doe liever eerst een echo dan een punctie
- Inge en Bono
- 5-sterren

??? Echt? Oh, nou met een punctie kan je urine uit de blaas halen, die urine kan je dan op kweek zetten en aan de hand daarvan een gerichte antibiotica inzetten....
Konden ze op de echo zien dat jouw hond een blaasontsteking had gekregen van zwemmen?
Konden ze op de echo zien dat jouw hond een blaasontsteking had gekregen van zwemmen?
- Dwarreltje
- 5-sterren

Ik denk dat Kiara doelde op poliepen, die zijn natuurlijk niet te zien zonder echo. Maar als het 'slechts' een bacteriële blaasontsteking is, zou alleen de urine voldoende informatie geven.Inge en Bono schreef: ??? Echt? Oh, nou met een punctie kan je urine uit de blaas halen, die urine kan je dan op kweek zetten en aan de hand daarvan een gerichte antibiotica inzetten....
Mijn budget is een stukje kleiner geworden sinds 1 januari
Eerst maar eens afwachten wat de kuur doet (denk dat da ook zo denkt, echo maken kan altijd nog immers als de kuur niet aanslaat), i.s.m. de vit. C en cranberry die ik net gehaald heb. Strips zijn besteld, zodat ik in de toekomst het zelf in de gaten kan houden.
Punctie zou een mogelijkheid zijn, als de volgende keer weer zo moeilijk urine verkregen wordt van mevrouwtje preuts
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op vr 30 jan 2015, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge en Bono
- 5-sterren

De meeste blaasontstekingen worden veroorzaakt door een bacteriële infectie. Vandaar dat ik de echo nogal vergezocht vind 
ja klopt was bij mijn hond ook,alleen of te laat opgemerkt of het zat er al geen idee maar er was dus wel degelijk een echo nodig,alleen al omdat een AB kuur van 10 dagen iets had geholpen maar zodra ik gestopt was met de AB begon het weer,toen dus echo en daar was dus het een en ander op te zien, toen 3 weken AB daarna weer echo,bijna weg nog 2 weken AB erachteraan.
Ik bedoel ermee te zeggen dat als de AB niet voldoende aanslaat er meer aan de hand kan zijn
Ik bedoel ermee te zeggen dat als de AB niet voldoende aanslaat er meer aan de hand kan zijn