Hallo ik ben nieuw en stel me even voor

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Hallo ik ben nieuw en stel me even voor

Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Google is je beste vriend: http://www.teckelwereld.nl/informatie/rasinformatie/
Tussen de drie en 5 kilo dus!
Neino
1-ster
1-ster

Bericht door Neino »

[quote="Lazy Garfield"]
Google is je beste vriend: http://www.teckelwereld.nl/informatie/rasinformatie/
Tussen de drie en 5 kilo dus!
[/quote]p

Bedankt voor de link...
Ik ga dus een beetje minder voeren ..

Groet roos
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

[quote="Neino"]
Bedankt marina
Ik heb nu het volgende gekocht ,alleen dit hadden ze bij ons in het dorp..
Tinlo barfmenu
Vis,lam,eend,kip,konijn ,en natuurlijk..
Wat zou jij er nog bij geven..Ooo ik vind het zo moeilijk..
Zo blij dat ik fijne reacties krijg
Al vast super bedankt,ik wil het beste voor mijn hondjes

Groet roos
[/quote]

In principe voer je hiermee al een compleet menu, maar..... iedere kvv is net even anders samengesteld. in de één zit bijv. als orgaan hart en lever in de andere zit nier, pens en long. de één kvv heeft een betere kwaliteit spiervlees dan de andere. door niet alleen diersoorten maar ook merken af te wisselen pak je van alles wat mee. daarnaast hoe meer variatie in diersoorten hoe beter, ook ieder dier brengt weer andere voedingstoffen mee.
Ik geef mijn honden alleen kvv merken die een natuurlijke calciumbron bevatten (gemalen bot) en geen toevoegingen d.m.v een premix van vitamine en mineralen.
Neino
1-ster
1-ster

Bericht door Neino »

[quote="M@rina"]
In principe voer je hiermee al een compleet menu, maar..... iedere kvv is net even anders samengesteld. in de één zit bijv. als orgaan hart en lever in de andere zit nier, pens en long. de één kvv heeft een betere kwaliteit spiervlees dan de andere. door niet alleen diersoorten maar ook merken af te wisselen pak je van alles wat mee. daarnaast hoe meer variatie in diersoorten hoe beter, ook ieder dier brengt weer andere voedingstoffen mee.
Ik geef mijn honden alleen kvv merken die een natuurlijke calciumbron bevatten (gemalen bot) en geen toevoegingen d.m.v een premix van vitamine en mineralen.
[/quote]

Dank je marina
Super lief van je om te reageren .. Ik zie echt af en toe de bomen door het bos niet meer ..
Ik moet er echt helemaal in komen ,en hoe meer ik lees hoe lastiger het af en toe word ..
Ik zal op den duur wel de balans gaan vinden maar vind het nog even lastig . En zoals jij hebt er ervaring mee ,en dat is altijd fijn om te horen ..
Zou jij mij willen laten weten welke KVV een natuurlijke calciumbron bevatten ( gemalen  bot ) waar jij het over hebt .dan kan ik die er nog bij gaan halen ..ik wil echt het beste voor mijn hondje ..en we krijgen 2 maart een puppy erbij , dus kan me vast gaan voorbereiden

Groet roos
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Het heeft bij mij ook ee hele tijd geduurd hoor voor ik wat inzicht kreeg in wat goed en minder goed is, en ik was ook altijd blij als iemand me wilde helpen.
Alle merken die ik in dit topic genoemd heb bevatten een natuurlijke calciumbron en geen premix.

Bj naturalpaws weet je dus inmiddels wat je kunt bestellen.
Bij lupa kan je Alaska, All Animal, Bandit, Darf, Haaksbarf, Ropadog, Shaweca, Tamro en Tinlo barfmenu als goede kvv's bestellen.
Van Tamro zou ik alleen de eend en de kalkoen variant kiezen, in de andere diersoorten zit eend of kalkoenbot als calciumbron, op zich niets mis mee, maar je kunt beter een kvv kiezen die dan ook het bot van het betreffende dier bevat.

Volgens mij malen alleen haaksbarf en tammenga ook botten van grotere dieren zoals rund en paard.
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Welkom op Bp.
Je hebt al veel tips gekregen.
Ik weet dat sommige honden van Tinlo 'harde ontlasting' krijgen. Dan zou je spier kunnen toevoegen.
En doe je ook iets met groente?
Neino
1-ster
1-ster

Bericht door Neino »

[quote="Neally"]
Welkom op Bp.
Je hebt al veel tips gekregen.
Ik weet dat sommige honden van Tinlo 'harde ontlasting' krijgen. Dan zou je spier kunnen toevoegen.
En doe je ook iets met groente?
[/quote]

Hoi Neally

Inderdaad veel tips ,heel erg fijn ..
Ik ga er nu andere merken bij kopen ( bestellen )
Heb jij nog een goede tip voor de groenten ,(KVV) of zeg je kook ze zelf ..
Er is zoveel keuze , maar wil het beste voor mijn hondje ,en ook voor de pup die 2 maart komt

Groet roos
Neino
1-ster
1-ster

Bericht door Neino »

[quote="M@rina"]
Het heeft bij mij ook ee hele tijd geduurd hoor voor ik wat inzicht kreeg in wat goed en minder goed is, en ik was ook altijd blij als iemand me wilde helpen.
Alle merken die ik in dit topic genoemd heb bevatten een natuurlijke calciumbron en geen premix.

Bj naturalpaws weet je dus inmiddels wat je kunt bestellen.
Bij lupa kan je Alaska, All Animal, Bandit, Darf, Haaksbarf, Ropadog, Shaweca, Tamro en Tinlo barfmenu als goede kvv's bestellen.
Van Tamro zou ik alleen de eend en de kalkoen variant kiezen, in de andere diersoorten zit eend of kalkoenbot als calciumbron, op zich niets mis mee, maar je kunt beter een kvv kiezen die dan ook het bot van het betreffende dier bevat.

Volgens mij malen alleen haaksbarf en tammenga ook botten van grotere dieren zoals rund en paard.
[/quote]

Super bedankt .. Het word me duidelijk hihi
Ik ga gelijk bestellen ..
Ik neem aan dat ik dit ook mijn puppy kan gaan geven die op 2 maart komt ?

Echt lief van je al die informatie ..
Nogmaals bedankt
Liefs roos
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Hier staan groentes waar je een lekker prutje van kunt maken: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -en-fruit/
En ook de dingen die je beter niet kunt geven.

Snijboontjes en wortel laat ik zelf altijd eerst een minuutje of vijf de kook over gaan.
Ik gebruik een keukenmachine om er een prutje van te maken. Inclusief knoflook.
Laantje is echt gek op bietjes.

Heb je ook een foto van je 'konijntje'? :)
Neino
1-ster
1-ster

Bericht door Neino »

[quote="Neally"]
Hier staan groentes waar je een lekker prutje van kunt maken: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -en-fruit/
En ook de dingen die je beter niet kunt geven.

Snijboontjes en wortel laat ik zelf altijd eerst een minuutje of vijf de kook over gaan.
Ik gebruik een keukenmachine om er een prutje van te maken. Inclusief knoflook.
Laantje is echt gek op bietjes.

Heb je ook een foto van je 'konijntje'? :)
[/quote]

Bedankt voor de link .

Gaat helemaal goed komen met al jullie goede reacties ..en tips
En ja ik heb een foto moet even kijken hoe ik die kan toevoegen met mijn iPad ..

Groet roos

Plaats reactie