Jou dekreu krijgt een dekking. Een weloverwogen keuze van de tevenhouder.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Wat is voor jou het belangrijkst

Peiling loopt tot di 20 jul 2060, 16:02

Je bent ten allertijden beschikbaar als de teef dekrijp is.
8
100%
Je denkt: Nou over 1 of 2 dagen is ze ook nog dekrijp.
0
Geen stemmen
De aanwezigheid (van jou) tijdens de vergadering van je rasvereniging is belangrijker.
0
Geen stemmen
Men past zich maar aan mij aan. Teef niet meer gewillig.
0
Geen stemmen
Ik bepaal wanneer ik een teef laat komen voor een dekking.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 8

Re: Jou dekreu krijgt een dekking. Een weloverwogen keuze van de tevenhouder.

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

*Lia* schreef: Leuk te lezen dat die 5 stemmen allemaal hetzelfde idee hebben. De eerste 2 dekkingen zijn besproken en uiteraard heb ik gevraagd of er vakantie o.i.d op de lijst staat. Nee dus. Vanaf nu kunnen de meisjes loops worden, dus die dekkingen gaan zo ie zo door. Niet ik ben diegene die bepaalt wanneer de teef gedekt moet worden, dat is zijzelf.
Maar dan verloopt alles toch gewoon goed? Ik begreep dat je geen kans zag te gaan laten dekken.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Berna schreef: In alle redelijkheid;
Ik vraag wel wanneer men de loopsheid verwacht. En kondig daar bij duidelijk aan wanneer ik op vakantie ben.

Hoe leuk ik het ook vind als mijn reu een geschikte teef dekt; met een antwoord; "nou we verwachten de loopsheid ergens in de zomer" kan ik niks. Ik denk graag in oplossingen, maar er zijn grenzen. Als ik toevallig eind augustus op vakantie ga, dan ga ik dat niet omgooien omdat de teef heel misschien in die week gedekt moet worden.
Geef ik je groot gelijk in!
In de situatie die ik schetste - mochten daar onduidelijkheden over zijn - was duidelijk in welke maand de loopsheid te verwachten was (de teef was érg regelmatig) en werd de vakantie pas kort voor de verwachtte loopsheid gepland, terwijl de dek afspraak al pakweg een half jaar stond en tussentijds nog regelmatig contact geweest was.
Maar goed, er speelde achteraf gezien meer - dat heeft misschien ook geleid tot deze keuzes - de eigenaar had een gezondheidsprobleem verzwegen waarvan men gezien de mate waarin dat opspeelde vreesde dat de reu niet zou willen dekken t.g.v. de pijn.

Ik verwacht absoluut niet dat een dekreu eigenaar het eigen leven stop zet t.b.v. een dekking, maar als de afspraak eenmaal gemaakt is en het fokplan goedgekeurd, dan reken ik er wel op de dat de reu ten tijde van de loopsheid op zich beschikbaar is (situaties van overmacht buiten beschouwing latend natuurlijk!).
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ik ben een reuen eigenaar, en ik zorg dat mijn reu beschikbaar is als dat zo afgesproken is. Op dagen dat ik moet werken spreken we dan af in de avond of ik pak een halve dag vrij.
Zou het zo gebeuren dat ik op vakantie zou zijn, dan zou ik ook genegen zijn om naar huis te komen omdat we maar een uurtje rijden verderop zitten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="tt-tjes"]
Ik ben een reuen eigenaar, en ik zorg dat mijn reu beschikbaar is als dat zo afgesproken is. Op dagen dat ik moet werken spreken we dan af in de avond of ik pak een halve dag vrij.
Zou het zo gebeuren dat ik op vakantie zou zijn, dan zou ik ook genegen zijn om naar huis te komen omdat we maar een uurtje rijden verderop zitten.
[/quote]

Ja, of je reist af naar de reu of je spreekt ergens af in het midden. En als je naar Curaçao gaat, nou ja: eerlijk zeggen "joh, dan en dan ben ik niet beschikbaar want dan zit ik in Curaçao" en dan vries je zaad in als je perse deze reu wilt of je zoekt een nummer 2.

Het moet toch niet te moeilijk zijn om daar samen uit te komen?
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Dat invriezen is anders behoorlijk prijzig :-\ Heb ik een keer bij Maarten nagevraagd en dat grapje kost 500,00, om daarna voor elk jaar nog te moeten betalen dat het ingevroren is.

Plaats reactie