*Gabriëlle* schreef:
Wat ik mij afvraag hoe staat het hoofd omschreven in de standaard van de franse bull en in hoeverre voldoet Yara aan wat daarin geschreven staat?
Soms valt iets gewoon binnen de standaard en zijn keurmeesters zo vol van een bepaald beeld dat ze niet eens (h)erkennen dat iets prima binnen de standaard kan, en dus niet lager gekwalificeerd hoeft te worden.
Omdat het vooral om haar neus/snuit gaat heb ik dat stukje even uit de standaard gekopieerd:
HET GEZICHT:
Neus: Breed, zeer kort, wipneus, goed geopende en symmetrische neusgaten, schuin naar achter liggend. De schuine stand van de neusgaten evenals de wipneus moeten echter altijd de normale neusademhaling mogelijk maken.
Voorsnuit: Erg kort, breed, vertoont concentrisch symmetrische plooien die op de bovenlippen naar beneden lopen. (lengte van de voorsnuit ongeveer 1/6 deel van de totale lengte van de kop).
Ik vind haar nog best aan de standaard voldoen eigenlijk.. De breedte en het schuin naar achteren liggen komt meestal met leeftijd.
De lengte van haar voorsnuit is 3/3,5 cm. De totale koplengte is 15/16 cm. Haar voorsnuit is dus 1/5e in plaats van 1/6e (op 7 maanden leeftijd, nog niet volgroeid). Maar de andere kant op word er niets over gezegd ???
Foto's van haar: