scopie uitslag Mucho

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: scopie uitslag Mucho

Papalou
5-sterren
5-sterren

Bericht door Papalou »

VAndaag bij Steven geweest, en met de nieuwste hypo hypo allergene brok naar huis. De anallergenic, gemaakt uit veren...grote voordeel is dat het moleculaire gewicht of zoeits nog lager is, en de reactie op voeding nog minder waarschijnlijk is dan bij hypo allergene voeding.

gezien zijn vooruitgang afgelopen dagen, en het idee om het eerst met chinese kruiden te proberen, samen besloten om de prednison nog even achterwege te laten.

In elk geval vind hij de brokjes heeel erg lekker (nog), en heb ik de voerbal van 5 jaar geleden weer uit de kast gehaald, vind hij erg leuk.

Hier is het wel oke, elke dag dat hij het goed doet en wat meer "wakker en vrolijk is"is er 1, en heb wel vertrouwen in het plan. Eigenlijk heb ik dat bij alle plannen wel...zodra er een plan is waarin ik vertrouwen heb is er rust. We gaan het zien.  Heb bij deze brok zelfs een voergarantie gekregen: als hij het niet lekker meer vind, mag het terug, ongeacht hoever de zak aangebroken is...in die zin hebben ze bij RC blijkbaar veel vertrouwen in de smakelijkheid ervan, en is Much een ideale testhond ervoor, kieskeurig mannetje  :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Super dat het beter gaat!

Is het niet riskant om nu kruiden te geven? Je geeft super speciale brok om problemen met voer uit te sluiten,  maar wel Chinese kruiden. Naar mijn weten (ook al meegemaakt) kunnen er reacties voorkomen op Chinese kruiden. Maar goed de da zal daar wel vanaf weten.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ik zou bij het eerste plan blijven..... brok en pred....  daarna kan je altijd nog kiezen weer een andere weg in te slaan..
Papalou
5-sterren
5-sterren

Bericht door Papalou »

Kuntt het om omdraaien. Mocht het slechter gaan dan komt de prednison. Dit plan is in samenwerking met Steven en leida opgesteld en zij kennen much inmiddels behoorlijk goed. Ook heeft het mijn voorkeur. Hij kreeg al twee weken andere brok en sindsdien is ontlasting beter en in combi met dagelijkse emiprd ook geen braken mes met uitzondering van 1x tijdens mijn afwezigheid van werkvakantie. Stress doos mijn werkvakantie mogelijk. Ik hou hem heel goed in de gaten en gezien leida bijvoorbeeld geenprobiotic wil naar wel eerst kruiden wil proberen neem ik aan dat zij weet waar ze het over heeft.

Stap voor stap.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik zou het ook zo proberen. Bij Nelson was met zijn longen het advies ab en inhalator met prednison. Heb hem in overleg met Tannetje ab gegeven maar geen inhalator. Wel Chinese kruiden.
Ventje is prednison én klachtenvrij!
Papalou
5-sterren
5-sterren

Bericht door Papalou »

Thanks. Het verschil met vorige week en afgelopen weekend is gewoon best groot en ik ken de golf beweging maar vind het echt de moeite waard om het zo te proberen. Vandaag echt meer energie maar man wat veel ontlasting met die brok. Maar wel stevig.

Hij is ook zo gevoelig. Heel benieuwd hoe hij op kruiden reageert. De prednison is zo gehaald maar ik heb best veel vertrouwen in dit voe en deze weg. Geen wanhoop maar vertrouwen dat ik mijn makker een heel stuk gezonder ga krijgen. Jippie! !!!
Papalou
5-sterren
5-sterren

Bericht door Papalou »

Ontlasting wordt steeeds mooier (wel meer), en hij heeft echt veeeel meer energie. Soms denkt ie weer even dat ie een sledehond is aan de lijn:)

Blijft tussen de wandleingen door wel veel uitrusten op zijn rustige plekje op mijn slaapkamer, maar komt ook weer vaker even in de tuin of op de bank liggen. Smekt nog wel , maar eet in algemeen goed en graag, behalve in de ochtend.

Wel weer wat jeuk, nadat dat paar weken is weggeweest, maar ik verdenk een proefzakje brokjes met vis daarvan (vorige week voor het superhypoallergene voer gegeven omdat hij toen niets wilde eten..)

in de anallergenic zit gezuiverd maiszetmeel, dat zou de kans op allergische reactie een stuk minder moeten maken, naast het veren-eiwit met een superlaag moleculair gewicht.

Hopen dat deze lijn zich voortzet en de jeuk weer verdwijnt, dat het niet aan dit voer ligt..want dat zou toch een behoorlijk heftige reactie op het maiszetmeel zijn waarin als het goed is maar minimale hoeveelheid eiwit zit.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Papalou schreef: Ontlasting wordt steeeds mooier (wel meer), en hij heeft echt veeeel meer energie. Soms denkt ie weer even dat ie een sledehond is aan de lijn:)

Blijft tussen de wandleingen door wel veel uitrusten op zijn rustige plekje op mijn slaapkamer, maar komt ook weer vaker even in de tuin of op de bank liggen. Smekt nog wel , maar eet in algemeen goed en graag, behalve in de ochtend.

Wel weer wat jeuk, nadat dat paar weken is weggeweest, maar ik verdenk een proefzakje brokjes met vis daarvan (vorige week voor het superhypoallergene voer gegeven omdat hij toen niets wilde eten..)

in de anallergenic zit gezuiverd maiszetmeel, dat zou de kans op allergische reactie een stuk minder moeten maken, naast het veren-eiwit met een superlaag moleculair gewicht.

Hopen dat deze lijn zich voortzet en de jeuk weer verdwijnt, dat het niet aan dit voer ligt..want dat zou toch een behoorlijk heftige reactie op het maiszetmeel zijn waarin als het goed is maar minimale hoeveelheid eiwit zit.
O ze kunnen zo lang jeuk hebben van iets wat niet goed verdragen wordt. Soms echt weken.

Lekker even afwachten en genieten van zijn energie. Heerlijk! Eindelijk rust, dat hebben jullie verdiend!
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Papalou schreef: Ontlasting wordt steeeds mooier (wel meer), en hij heeft echt veeeel meer energie. Soms denkt ie weer even dat ie een sledehond is aan de lijn:)

Oh dat klinkt wel goed hier! Fijn dat hij zich beter voelt.
Papalou
5-sterren
5-sterren

Bericht door Papalou »

Ja het is echt feest hier!

Net na mijn slaapdienst weer hem de route laten bepalen, en heerlijk door de velden gewandeld. Werd een erg groot rondje, maar hij liep nog vrolijk door het tuinhek terug..Het lijkt erop dat hij zelf best goed kan bepalen hoever hij kan lopen, dus even afwachten hoe het morgen is, maar ik gun hem die lange wandelingen zo (en mezelf)...Maar jee wat een poep komt eruit zeg...gelukkig meerendeels mooie drollen, maar die kleur en de hoeveelheid...tja..het moet maar even..als hij het er goed op blijft doen teken ik ervoor..

Hij vindt alleen de kruiden echt niet lekker door zijn voer...
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Wat fantastisch dat dit zo loopt. Geniet er maar van, dit hebben jullie wel verdiend na al die zorgen.
Papalou
5-sterren
5-sterren

Bericht door Papalou »

Het gaat gelukkig wel beter, maar helaas niet elke dag. Vaak wil hij in ochtend niet eten,later wel, maar haalt ook wel echt zijn neus op voor de brokken, komt hij hoopvol op de bak af, en druipt dan echt af....echt sneu als je zo eentonig voer krijgt met een vriezer vol lekkernijen...

Ontlasting is gelukkig erg goed, harde keutels, ipv breiachtige hopen.

Gisteren en vandaag helaas niet lekker, een keer gebraakt gisteren, erna goed, maar vandaag gaat zijn buikje toch wel weer erg tekeer en heeft hij in bos behoorlijk wat gras gegeten.

het verschil is dat hij me niet wakker maakt om gras te eten, en ik denk ook dat het niet in 1 maand overgaat, dus ik maak me niet echt zorgen,van wel sneu.

Wat ik wel heel lastig vind: hij is echt van alles bij elkaar aan het zoeken op straat, dat doet zijn buik natuurlijk niet  echt goed. Eergisteren bij vrienden stond meneer zelfs in de vuilnisbak te wroeten, heeft hij echt nog nooit gedaan..kon altijd al mijn eten laten staan in huis...Had toen een kaaskorst te pakken, dus zou best kunnen dat dit problemen van vandaag veroorzaakt heeft.

DUs ja, af en toe komt het idee van een korfje voorbij, maar vind ik ook zo naar! Maarja, als het moet voor zijn gezondheid dan moet het maar.... Of alleen als ik ergens op bezoek ben (bij mensen met kleine kinderen ligt er helaas best vaak iets op de grond, en ook al pak ik vaak even een bezem als ik ergens langs ga, hij vind vaker iets dan me lief is..

Verder lees ik af en toe iets over de ziekte van Crohn, over eosinofiele enteritis is weinig te vinden.  Hier op het forum gelezen over koolhydraten/lactose die problemen geven bij ziekte van Crohn, vraag me af in hoeverre dat bij honden ook zo is. Hij kreeg met de gans ook aardappel en in dit voer zit gezuiverd maismeel....Benieuwd in hoeverre dat ook voor problemen kan zorgen

En verder is het gewoon aankijken en afwachten, en dingen de kans geven

dus das de stand van zaken hier....volgende week naar Leida, benieuwd wat zij vind..
Lil

Bericht door Lil »

Korfje is als je het goed aanleert net zo zielig als een halsband omdoen als je ze uitlaat. Ik zou snel gaan trainen met leuk maken van een goede korf. Je hebt er alleen voordeel van en de hond hindert het niet.
Papalou
5-sterren
5-sterren

Bericht door Papalou »

Lil schreef: Korfje is als je het goed aanleert net zo zielig als een halsband omdoen als je ze uitlaat. Ik zou snel gaan trainen met leuk maken van een goede korf. Je hebt er alleen voordeel van en de hond hindert het niet.
ja, denk dat je helemaal gelijk hebt...alleen jammer dat het trainen dan maar met bergen knuffels moet ipv lekkere snoepjes, want met een brokje anallergic kan ik echt niet belonen  :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Papalou schreef: ja, denk dat je helemaal gelijk hebt...alleen jammer dat het trainen dan maar met bergen knuffels moet ipv lekkere snoepjes, want met een brokje anallergic kan ik echt niet belonen  :biggrin2:
Even omdenken met trainen. Wat vindt je hond heel leuk? Koppel het aan dat leuks. Hier ooit een hond geleerd tijdens volle galop in 2 passen stil te staan (GG 3 gedaan) door te belonen met een tunnel. Dus deed hij het goed genoeg mocht hij door de tunnel en opbouwen totdat het lukt. Bij mijn herplaatser muilkorf aangeleerd door te koppelen aan spel en wandelen. Zij reageerde op de mukorf zoals veel enthousiaste honden op de riem reageren. Yeah wandelen. Heb ook wel worst gebruikt,  maar dat vond ze minder goede beloning dan wandeling of spel. Jones wilde op voer niet (los) volgen. Ik ben gaan bedenken wat wil hij? Eigenlijk lekker vrij rennen en zijn gang gaan en dus dit alleen op plaatsen waar hij los kan gaan trainen. Jij wilt los? Ok, eerst 2 passen volgen en zo uitgebouwd. Jij wilt daar naar toe? Ok, eerst mij aankijken, gaan zitten en mij aankijken, 1 pas volgen, 2 passen etc. Volgen en mij 1 pas of x sec aankijken en dat weer uitbreiden etc. Met voer kom je er in training heel vaak niet, wees creatief! Je hond zal het super vinden als ja gaat belonen met dingen die hun echt motiveert. Houdt van zwemmen? Ok als jij x doet mag jij een duik nemen etc etc etc

Plaats reactie