Hoe vaak voeren?
Moderator: eelke
-
Doedels
- 5-sterren

- Contacteer:
Re:Hoe vaak voeren?
Ik voer 2x per dag. 's ochtends na de eerste wandeling. Het tijdstip is variabel tussen 8.30 en 11.30 uur. 's avonds na de laatste wandeling tussen 12.00 en 01.00 uur. Beide maaltijden zijn ongeveer even groot. Ik voel er wel voor om onregelmatiger te gaan voeren. M.b.t. frequentie en hoeveelheid. Dat zal voorlopig nog niet gebeuren. Mijn man gaat dat niet overleven en Petr krijgt enorme last van een lege maag. Ik heb er maanden over gedaan om hem te laten wennen. Na de overstap van brok naar vers werd hij steeds ergens in de middag misselijk en moest iets eten. Dat is nu vrijwel helemaal over.
-
Marieke
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik voer twee keer per dag, tijdstip verschilt per dag. Hoeveelheid ook, hangt van de activiteiten af.
De reden dat ik twee keer voer, is omdat ze anders chagerijnig wordt. Ze is erg actief en heeft het gewoon nodig.
De reden dat ik twee keer voer, is omdat ze anders chagerijnig wordt. Ze is erg actief en heeft het gewoon nodig.
-
pollekind
Wij voeren de honden ook 2 x per dag.Waarom??Tsja dat weet ik eigenlijk niet,gewoon zo gewend en ik eet zelf ook niet mijn hele dagrantsoen in 1 keer op.Ik vind het gezellig om te voeren en ze lekker zien te smikkelen.En de honden vinden dat ook geen probleem hoor!

- Angelique
- 5-sterren

1 keer. 2 keer is me te veel werk en dan hebben ze 2 tussendoortjes en nu een lekkere volle bak.
Ik voer 2 keer. Heb een poos Balou 1 keer gevoerd en dat beviel niet. Zij moet relatief heel veel eten. En het was gewoon te veel in 1 keer. Ze lag echt een halve dag voor pampus en ze ging 's ochtends onwijs schooien in het bos. Ze krijgen nu allebei 's ochtends een klein hapje en 's avonds een flinke maaltijd. Het bevalt prima.
-
K@rin
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik voer 2x per dag, omdat ik anders de hoeveelheid te VEEL vind voor 1 maaltijd .............
Ze eten nu 's morgens allemaal een beker Canidae en 's avonds eten ze allemaal Carnibest 400 - 4500 gram per dag.
Sheddie eet 's morgens en 's avonds 100 gram CB
Ze eten nu 's morgens allemaal een beker Canidae en 's avonds eten ze allemaal Carnibest 400 - 4500 gram per dag.
Sheddie eet 's morgens en 's avonds 100 gram CB
Tos en kat Sam krijgen 2 keer op een dag eten.
Tos krijgt 's morgens na zijn lange wandeling. En 's avonds ook na zijn lange wandeling. Meestal zwemt hij bij die lange wandelingen, dus lijkt me beter met een lege maag. Daarna is het aanvallen en slaaaapen....
Tos krijgt 's morgens na zijn lange wandeling. En 's avonds ook na zijn lange wandeling. Meestal zwemt hij bij die lange wandelingen, dus lijkt me beter met een lege maag. Daarna is het aanvallen en slaaaapen....
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Jojo"]
Nou was ik toch benieuwd.....
Vertel eens, hoevaak op een dag voeren jullie?! En waarom doe je het zo?!
[/quote]
Ik voer twee keer per dag. Drie keer vind ik zelf onhandig en 1 keer heb ik een tijdje gedaan maar is mij (en mijn honden) niet goed bevallen.
Nou was ik toch benieuwd.....
Vertel eens, hoevaak op een dag voeren jullie?! En waarom doe je het zo?!
[/quote]
Ik voer twee keer per dag. Drie keer vind ik zelf onhandig en 1 keer heb ik een tijdje gedaan maar is mij (en mijn honden) niet goed bevallen.
Ik voer Tous 2 maal per dag.
Eigenlijk om dezelfde reden als Lizzy
(De katten krijgen overgens ook 2 maal per dag)
Eigenlijk om dezelfde reden als Lizzy
(De katten krijgen overgens ook 2 maal per dag)
Ik voer 2 x per dag op redelijk vaste tijden...alleen als ik vrij ben (lees: uitslaap 8)) word het wel eens later. Maar als ik 's ochtends te laat voer gaat Romme gal spugen. Ook als ik 's ochtends vroeg gevoert heb en het 's avonds wat laat word gaat hij spugen...(sterke maagsappen!!
) Als ik vrij ben en BARF geef ik ze soms tussendoor wat vleugeltjes, die ik dan ff vasthoud zodat ik nie hoef te pletten...(wel uitkijken voor de vingertjes...
) Das dus meer voor de fun en om ze te "leren" kauwen. Vind 2 x per dag ook een fijner gevoel ivm grote honden en errug actief! Maar kan dus ook nie anders ivm spugen
- Charlie Angel
- Moderator
Ik voer mijn honden ook twee maal per dag. Ik vind dat een prettiger gevoel met grote honden, zeker Jane is ook erg gulzig en ze vinden eten leuk, dus waarom dan niet 2x een feestje.
Toen ik nog brokken voerde gaf ik 3x per dag.
Toen ik nog brokken voerde gaf ik 3x per dag.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op wo 13 jul 2005, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik voer de honden twee keer per dag. s' Morgens 200 gr. en s'avonds 300 gr. Een hond heeft altijd honger..dus zijn bakje is in een mum van tijd op. Onze border slaat regelmatig een voeding over. Ik bied het haar aan, als ze na twee min. niet begint en gewoon weg loopt zet ik het weg. Ik blijf het haar wel aanbieden- twee keer per dag- omdat ze min. toch wel 18 kilo mag wegen en hier zit ze nog enkele kilo's onder.
Ze ziet er verder heel goed uit en is erg actief......dus waarom ze het eten niet altijd opeet weet ik niet!!!!
gr. Will
Ze ziet er verder heel goed uit en is erg actief......dus waarom ze het eten niet altijd opeet weet ik niet!!!!
gr. Will
-
Ineke
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik voer twee maal per dag
's ochtends na de wandeling 100 gr en 400 gr kvv.
's avonds na de wandeling 250 gr en 750 gr kvv.
Waarom?
Voor Mufasa vind ik het teveel voor één keer. Voor Bas vind ik het sneu dat hij anders één keer moet toekijken hoe Mufasa lekker staat te smullen.
's ochtends na de wandeling 100 gr en 400 gr kvv.
's avonds na de wandeling 250 gr en 750 gr kvv.
Waarom?
Voor Mufasa vind ik het teveel voor één keer. Voor Bas vind ik het sneu dat hij anders één keer moet toekijken hoe Mufasa lekker staat te smullen.
Ik voer momenteel nog 3 keer per dag. Maar dit omdat Bandit nog maar een puppie is. Ik geef het 's ochtends tussen 8.00 uur en 9.00 uur, 's middags door de week rond 12.00 uur en in het weekend tussen 12.00 uur en 13.00 uur en 's avonds tussen 18.00 uur en 19.00 uur ongeveer. Ik geef wel 3 keer hetzelfde gewicht. Dus rond de 170 gr. per keer. Of zou ik dit 's middag beter wat minder geven en 's avonds wat meer?
De eerste 2 maaltijden liggen best kort op elkaar. Helaas gaat dat niet anders omdat ik om 12.30 uur naar mijn werk toemoet.
over 2 maanden wil ik overstappen op 2 maal daags.
BTW ik geef Carnibest.
De eerste 2 maaltijden liggen best kort op elkaar. Helaas gaat dat niet anders omdat ik om 12.30 uur naar mijn werk toemoet.
over 2 maanden wil ik overstappen op 2 maal daags.
BTW ik geef Carnibest.
- Pauline
- 5-sterren

Ik voer Joep 1x per dag en nu Joris er is 's ochtends een heel klein hapje. Joris krijgt afhankelijk van zijn eetlust 2 tot 3x daags eten. Vandaag b.v. ligt hij voor pampus en heeft alleen vanochtend gegeten. Nou krijgt ie vanavond gewoon wat meer. (Hij groeit goed, dus da's het probleem niet).