Waarom liever geen ahv?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Waarom liever geen ahv?

danja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door danja »

Mijn hondjes krijgen nu een half jaar AHV, daarvoor Energique. Ik vind bijde goed, maar van AHV vind ik dat het niet zo'n bij mekaar geplet zootje is. Dat is met energique wel zo, aten ze ook met smaak en Benji zijn huiduitslag is er wel door genezen. Carnibest heb ik ze ook voorgeschoteld, maar ze trokken beide hun neus er voor op, was geen succes, maar zag er wel mooi uit.
Bij de AHV geef ik ze 2 keer per week groente of vis, dat gaat er ook met smaak in.
Ik moet ze wel minder geven, maar het is altijd meer dan van Energique, want dat voelde al vet aan, als je het uit de vriezer haalde. Ze wegen 6 kilo en krijgen zo'n 40 gram per dag per hondje.

Groetjes Anneke
Tiesto
3-sterren
3-sterren

Bericht door Tiesto »

Had je toen de gewone nr 1 van energique of nr 4 Anneke? Zack heeft hier ook last van een wat stugge vacht in vergelijking met Tiesto onze andere lab..ook heeft hij af en toe wat bultjes in de liezen..
pollekind

Bericht door pollekind »

[quote="danja"]
Mijn hondjes krijgen nu een half jaar AHV, daarvoor Energique. Ik vind bijde goed, maar van AHV vind ik dat het niet zo'n bij mekaar geplet zootje is. Dat is met energique wel zo, aten ze ook met smaak en Benji zijn huiduitslag is er wel door genezen. Carnibest heb ik ze ook voorgeschoteld, maar ze trokken beide hun neus er voor op, was geen succes, maar zag er wel mooi uit.
Bij de AHV geef ik ze 2 keer per week groente of vis, dat gaat er ook met smaak in.
Ik moet ze wel minder geven, maar het is altijd meer dan van Energique, want dat voelde al vet aan, als je het uit de vriezer haalde. Ze wegen 6 kilo en krijgen zo'n 40 gram per dag per hondje.

Groetjes Anneke
[/quote]40 gram per hondje per dag???Wat weining!!!Ik heb 2 Cavaliertjes van 6,5 kilo en die eten 2 schijven energique PER hond PER dag!Nu lopen we wel ruim 1,5 uur per dag,meestal zelfs 2 uur.maar op de voedingstabel van Energique staat toch 1 schijf per 5 kilo hond?Dan moeten jouw hondjes toch minstens 1 schijf van 100 gram per hondje krijgen?
danja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door danja »

Ze kregen nr4 van de energiquespeciaal. Het werkt echt.
Benji zijn huiduitslag is helemaal weg en ziet niet meer oranje van het krabben is nu mooi roze. Mijn hondjes lopen zo'n 3 uur per dag, maar snoepen daarnaast ook nog koekjes onderweg. Met de AHv krijgen ze nu wel meer. Danja speelt nog met een dummie en rent wel veel,dus krijgt meer dan Benji, die doet buiten niet veel. gaat zitten en naar al die gekke meiden kijken, want hij is de man van het stel en houdt alles goed in de gaten. Buiten durft hij niet te spelen, maar in huis wel, dus zo komt hij ook aan zijn lichaamsbeweging.

Groetjes Anneke
pollekind

Bericht door pollekind »

Als ze 3 uur lopen dan vind ik 40 gram helemaal weinig,een hond moet wel voldoende voedingstoffen binnen krijgen.Mijn hondjes zijn hartstikke slank,dus ik blijf 40 gram echt weinig vinden :-\
danja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door danja »

Ze zien er goed uit, en de ribben kan ik net aan voelen. Ze hebben beide vetrolletjes en komen niks te kort. Als ik ze meer voer, dan groeien ze dicht. Van de AHV krijgen ze al meer dan van de Energique, want bij Energique moest ik nog minder voeren. Jouw hondjes hebben misschien een andere verbranding, dan die van mij, het is dan ook een heel ander ras.
dana
2-sterren
2-sterren

Bericht door dana »

Nou eerlijk gezegt lees ik dit ook met verbazing hoor maar 40 gr per dag .
Dana weegt nog geen 6 kilo en eet 150 gr en Zoë weegt 7 kilo en eet 200 gr per dag en als ik ze minder geef worden ze echt mager.
Ze eten bibi en duck en krijgen ook nog wat te snoepen.
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

mijn moeder heeft een shit zu van 6 kilo die krijgt 125 gram c.b per dag en is niet te dik niet te dun
danja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door danja »

Zo heb ik aan de da gevraagt of het inderdaad kwaad kan, maar dat is niet het geval, als ze minder krijgen dan de dagelijkse hoeveelheid die op het pak staat. Mijn hondjes zijn wel gestereliseert en gecastreert, dus dan zet het ook gauw aan. Ze snoepen wel veel op een dag, dus als ik dat erbij optel komen ze denk ik wel aan 100 gram. Ik kijk ook op van de hoeveelheden die jullie honden krijgen, maar dan kunnen mijn hondjes niet lopen, zijn ze tonnetje rond. Ik loop ook niet iedere dag 3 uur, maar gemiddeld wel als het mooi weer is. Had het misschien anders neer moeten zetten. Lopen gemiddeld 1 tot 3 uur per dag. Gister was het 1,5 uur.
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

het hondje van mijn moeder is ook gesteriliseerd ,
ik blijf 40 gram erg weinig vinden ,
Moos
4-sterren
4-sterren

Bericht door Moos »

Ik vind 40 gram ook erg weinig, maar goed ze lopen ook niet elke dag 3 uur begrijp ik, dat scheelt natuurlijk ook. Zeker als Benji steeds gaan zitten ;)
Maar ik vindt de genoemde 200 gram ook wel weer bijster veel hoor.

De hondjes lopen hier 2-3 uur op een dag, elke dag tenzij het echt stortregent, maar dat is misschien 5 keer per jaar. We lopen 's ochtends alstijd 1.5-2 uur los in het bos en dan de rest van de dag nog blokjes om.. Moos weegt 6,5-7 kilo en krijgt 150 gram op een dag (rodi), dat is ook minder dan op de verpakking staat, maar anders groeit hij dicht.

Saar weegt 4 kilo en krijgt 100 gram op een dag, daar doet zij het prima op.

Bij mijn honden kan je de ribben trouwens niet net aan voelen, je kan de ribben duidelijk voelen. Ze zijn dus prima op gewicht.

Maar 40 gram, dat is toch echt maar een eetlepeltje? Da's toch in 1 hapje op?
Laatst gewijzigd door Moos op za 06 aug 2005, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
danja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door danja »

Valt wel mee, ze krijgen er ook vis of groente bij één keer per dag zo'n 2 á 3 keer per week. Iedere hond is anders qua verbranding. Danja at niks toen ze pup was, vraag me wel eens af hoe die groot geworden is, maar wist toen nog niet van de versvleesvoeding, anders had ze dat gekregen, hoefde ik ook niet iedere keer de dierenwinkel leeg te kopen met brokken of blikvoer, wat ze toch niet at.
Mijn hondjes snoepen onderweg, tijdens de wandeling en training, dus ze komen niks te kort.

Groetjes Anneke ;)
Moos
4-sterren
4-sterren

Bericht door Moos »

[quote="danja"]
Valt wel mee, ze krijgen er ook vis of groente bij één keer per dag zo'n 2 á 3 keer per week. Iedere hond is anders qua verbranding. Danja at niks toen ze pup was, vraag me wel eens af hoe die groot geworden is, maar wist toen nog niet van de versvleesvoeding, anders had ze dat gekregen, hoefde ik ook niet iedere keer de dierenwinkel leeg te kopen met brokken of blikvoer, wat ze toch niet at.
Mijn hondjes snoepen onderweg, tijdens de wandeling en training, dus ze komen niks te kort.

Groetjes Anneke ;)

[/quote]

Ja, maar dat verandert dan natuurlijk de zaak wel, als ze er ook nog vis e.d bij krijgen. Dan krijgen ze dus eigenlijk niet 40 gram, maar meer doordat je zelf aanvult ;)
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Moos"]
Ja, maar dat verandert dan natuurlijk de zaak wel, als ze er ook nog vis e.d bij krijgen. Dan krijgen ze dus eigenlijk niet 40 gram, maar meer doordat je zelf aanvult ;)
[/quote]
Dat zegt ze ook in een eerdere posting , dat ze veel snoepen en dus aan ongeveer 100 gr per dag komen ;)
Moos
4-sterren
4-sterren

Bericht door Moos »

[quote="sylvia"]
Dat zegt ze ook in een eerdere posting , dat ze veel snoepen en dus aan ongeveer 100 gr per dag komen ;)
[/quote]

Oke, ja, daar heb je gelijk in ;)

Alleen omdat ze het over snoepen had ging ik ervanuit dat het om koekjes ging, en leek het mij heel sterk dat ze zoveel koekjes kregen dat het op 100 gram per dag uitkomt. Dat ze dus meer dan twee keer zoveel koekjes zouden krijgen dan Energique. Dus ik dacht dat dat niet helemaal zou kloppen :-[
Laatst gewijzigd door Moos op zo 07 aug 2005, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie