Allergie voor mijten. Tips?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Allergie voor mijten. Tips?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Quercetin : ik hoorde er iets van twee jaar geleden voor het eerste van via Dr Karen Becker. Zij schreef:

One of the things I recommend at my clinic for allergic dogs and cats is starting on a quercetin supplement before allergy season. Quercetin is a bioflavonoid with anti-inflammatory and antioxidant properties. I call it ‘nature’s Benadryl’ because it does a great job suppressing histamine release from mast cells and basophiles.

(een van de dingen die ik in mijn kliniek adviseer mee te starten bij allergische katten en honden is Quercetine. Quercetine is een bioflavonoide, een antioxidant met een sterke ontstekingsremmende werking. Ik noem het de natuurlijke Benadryl - dat is een medicijn, een antihistamine, maar het werkt dus heel goed als onderdrukker van de aanmaak van histamine).

Qua dosering hangt het er erg van af welk merk je neemt en hoe zwaar je hond weegt. Stel je koopt een merk dat 2 keer per dag 2 capsules adviseert voor een volwassen mens, zou je voor een hond van 30 kg 2 keer per dag 1 capsule kunnen geven.
Hydra
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hydra »

Bedankt Lizzy, ik ga me hier even verder in verdiepen. :) Ik heb al gezien dat er vloerbedekking op mijn nieuwe stageplek ligt, dus ik vermoed dat Owen hier wel wat aan kan hebben in het najaar!
Valerie*
3-sterren
3-sterren

Bericht door Valerie* »

Geef je Quercetin  dan als een kuur? Of gewoon voor altijd?
En een groene leem kuur, hoe vaak doen jullie zoiets?
En dan nog kokosolie/kurkuma erbij? Of is dat weer teveel?
Ik ben zelf al naar verschillende klinieken en dierenartsen geweest maar desondanks zit hij toch aan een lage dosis prednison. Ik wil hem er echt af hebben.
Laatst gewijzigd door Valerie* op ma 17 aug 2015, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Valerie* schreef: Geef je Quercetin  dan als een kuur? Of gewoon voor altijd?
En een groene leem kuur, hoe vaak doen jullie zoiets?
En dan nog kokosolie/kurkuma erbij? Of is dat weer teveel?
Ik ben zelf al naar verschillende klinieken en dierenartsen geweest maar desondanks zit hij toch aan een lage dosis prednison. Ik wil hem er echt af hebben.
Ik geef dagelijks een halve volwassen dosering aan Nelson. Overigens vind ik quercetine echt beter werken als je een merk geeft waar ook bromelain in zit. Quercetine complex van Solgar werkt hier veruit het beste.

Daarbij geef ik ook kurkuma, dagelijks.
Groene leem alleen zo nodig, max drie weken 1 dessertlepel per dag.
Valerie*
3-sterren
3-sterren

Bericht door Valerie* »

Ik ga die van Solgar kopen en zodra ik bio kurkuma kan vinden maak ik de pasta. Bedankt voor de tips  :) hopelijk helpt het!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Valerie* schreef: Ik ga die van Solgar kopen en zodra ik bio kurkuma kan vinden maak ik de pasta. Bedankt voor de tips  :) hopelijk helpt het!
Heeft je hond ook een voedselallergie? Want dan kan je beter 1 voor 1 toevoegen. Zo kreeg Nelson jeuk van kurkuma met olijfolie. Maak ik het met kokosolie gaat het goed.
ywa100
3-sterren
3-sterren

Bericht door ywa100 »

Goed dat je dat zegt. Ik geef én olijfolie én kokosolie met de kurkuma en zwarte peper, maar dat krijgt hij al een tijd zonder jeuk  :-\
Het ging heel goed met Murphy maar nu iets minder.
Ik weet niet of dat nu door het zeer vochtige weer komt of omdat de echinea tabletten op zijn.
Het blijft puzzelen vind ik wat bij jouw hond het beste werkt
sowieso ga ik de quercitine complex proberen, waar kan ik dat halen?

groetjes,
Yvonne
Valerie*
3-sterren
3-sterren

Bericht door Valerie* »

Hope schreef: Heeft je hond ook een voedselallergie? Want dan kan je beter 1 voor 1 toevoegen. Zo kreeg Nelson jeuk van kurkuma met olijfolie. Maak ik het met kokosolie gaat het goed.
Hij is allergisch voor gevogelte en mijten. Ik wil inderdaad eerst de pillen proberen en een poosje later de gouden pasta  ;)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

ywa100 schreef: Goed dat je dat zegt. Ik geef én olijfolie én kokosolie met de kurkuma en zwarte peper, maar dat krijgt hij al een tijd zonder jeuk  :-\
Het ging heel goed met Murphy maar nu iets minder.
Ik weet niet of dat nu door het zeer vochtige weer komt of omdat de echinea tabletten op zijn.
Het blijft puzzelen vind ik wat bij jouw hond het beste werkt
sowieso ga ik de quercitine complex proberen, waar kan ik dat halen?

groetjes,
Yvonne
Het vochtige weer helpt gewoon niet mee, dat is iets wat zeker is. Ik haal de quercetine gewoon bij de plaatselijke natuurwinkel, maar online bestellen kan natuurlijk ook altijd.
Valerie* schreef: Hij is allergisch voor gevogelte en mijten. Ik wil inderdaad eerst de pillen proberen en een poosje later de gouden pasta  ;)
Top!
Valerie*
3-sterren
3-sterren

Bericht door Valerie* »

Quercetin kan wel bij een hond met granenallergie toch? Ik zie er niets op staan daarover maar ik dacht ik vraag het toch even.
sella

Bericht door sella »

Over kussens, ik heb zelf kussens gemaakt met kunstleer. Kunnen met de stoomreiniger afgedaan worden.
Ik heb ook boven en beneden plavuizen genomen. Die kun je goed schoonhouden. De deurmatten gaan iedere week de wasmachine in op  60 graden en dan in de droger.
Ik heb zelf huismijtallergie dus voor de honden was dat al ver gesaneerd, ik heb het langzaam aan uitgebreid. Ik had last van de kussens, en de heren krabten ook meteen minder toen ik op een kunstleren omhulzing overstapte.
Wat ik persoonlijk ook heel goed vindt helpen, buiten uitblazen van de vacht met een waterblazer, verminderd huidschilfers in huis en voedsel voor de huisstofmijt.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Valerie* schreef: Quercetin kan wel bij een hond met granenallergie toch? Ik zie er niets op staan daarover maar ik dacht ik vraag het toch even.
Hier gaat dat prima!
In de Solgar zit niets in van granen zie ik.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Valerie* schreef: Quercetin kan wel bij een hond met granenallergie toch? Ik zie er niets op staan daarover maar ik dacht ik vraag het toch even.
Dat kan prima samen.
Valerie*
3-sterren
3-sterren

Bericht door Valerie* »

Ik heb het van Solgar. Ik ben benieuwd  :) ik denk we beginnen er vast mee zodat hij een zo goed mogelijke weerstand heeft voor volgend jaar. Hopelijk geneest zijn oor nu ook.
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

Ik lees even mee, want ik kan me ook aansluiten in deze rij met mijn Bordertje. Van de week de uitslag van de serumtest binnen gekregen...heel veel rode streepjes....
Hoe gaat het mt jullie hondjes? Doet de quercetine wat?

Plaats reactie