Ik zou dat helemaal laten afhangen van hoe de situatie zich ontwikkelt. Als je ziet dat mama veel vertrouwen in jou krijgt, zou je dat kunnen proberen. Blijft ze afstandelijk, dan zou ik proberen ter plaatse met de kittens te spelen en ze aan mensen te laten wennen. De ene mama laat haar kittens inderdaad sneller en gemakkelijker alleen dan de andere.Hope schreef:
Ze kan niet naar buiten. Ergens sneu, maar het is even niet anders. Ik wil ook niet het risico lopen dat ze niet meer terug komt en ik moet gaan flessen.
Stel nu dat ik de jongen na een paar weken elke dag een paar keer een uur in huis laat lopen? Desnoods in twee groepjes? Of gaat mama dan echt teveel in de stress?
Mies: bevallen!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Mies
In huis halen hoeft niet per see om de kittens als tamme katten op te laten groeien. Vroegah lagen bij mijn vader de kittens altijd in de schuur. Het gaat er meer om dat je (als dat wat de moeder betreft kan, natuurlijk) veel met ze bezig bent. En de kattenbak kunnen ze ook prima in de schuur/garage aanleren natuurlijk 
Het gaat eigenlijk best snel vooruit vind ik. Ze ligt rustig in haar schuilhuisje terwijl ik de stal schoon maak. Geen grote ogen meer en ze vliegt ook niet in paniek rond. Ik zet het eten steeds ietje dichter bij mij.
Het is een lieve poes, ze doet echt haar best. Ik ga maar gewoon kijken hoe het zich ontwikkeld.
Het is een lieve poes, ze doet echt haar best. Ik ga maar gewoon kijken hoe het zich ontwikkeld.
Re: Mies: aan het bevallen!
Mies is bevallen! Ik zie minstens 3 prachtig gevlekte kittens.
Ze zijn onrustig. Mies ligt niet, maar zit.
Waar moet ik op letten? Wat moet ik doen of juist niet?
Mies is echt heul boos als ik in de buurt ben, dus ik laat haar nu volledig met rust.
Ze zijn onrustig. Mies ligt niet, maar zit.
Waar moet ik op letten? Wat moet ik doen of juist niet?
Mies is echt heul boos als ik in de buurt ben, dus ik laat haar nu volledig met rust.
Re: Mies: bevallen!
En hoe is het nu?
Hmm tja als ze zo boos is en je niet in de buurt kunt komen dan kun je weinig doen denk ik he...
Hmm tja als ze zo boos is en je niet in de buurt kunt komen dan kun je weinig doen denk ik he...