Optipatie
Moderator: Lizzy
Re: Optipatie
Ja die heeft dat wel behoorlijk idd.
Ik zie bij een aantal merken die je voert toch wel staan
Wisselend
Onbekend
Verschillend
Dus ik zou een ander merk proberen , het mag toch niet zo zijn dat een hond een laxeermiddel nodig heeft om te poepen
Ik weet niet of je Voerwijzer kent ? Daarop kan je de merken kvv vergelijken .
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Wisselend
Onbekend
Verschillend
Dus ik zou een ander merk proberen , het mag toch niet zo zijn dat een hond een laxeermiddel nodig heeft om te poepen
Ik weet niet of je Voerwijzer kent ? Daarop kan je de merken kvv vergelijken .
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
-
teamheike01
- 1-ster

Ja voerwijzer ken ik.
Wat zou volgens jou wel een goede kvv zijn?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat zou volgens jou wel een goede kvv zijn?
Ik zou in ieder geval merken gaan geven die al geruime tijd op de markt zijn , en waarvan de samenstelling altijd gelijkmatig is .
En met kvv is het altijd proberen , en bekijken hoe de hond erop reageert .
Er zijn merken die goed bekend staan , maar waar sommige honden het toch niet goed op doen .
En er zijn merken waar veel commentaar op is , maar de honden doen het er blijkbaar goed op
Ik las ook dat je hond geregeld diarree had . Dat kan dus een nadeel zijn van samenstellingen die wisselen en /of onbekend zijn
En stel dat je nu net een aantal merken hebt gegeven waar bv teveel vet inzit , dan heb je kans op diarree
Of geef je een aantal merken met een erg hoog percentage calcium dan krijg je veel te harde ontlasting wat kan leiden tot obstipatie
En verder denk ik dat de darm op deze manier ook veel te veel ""gepest "" wordt . Je hondje lijkt hier denk ik best gevoelig voor
Ik zou dus om te beginnen 1 of 2 merken gaan proberen met een gelijkmatige samenstelling
Darf kwam ik al tegen in je lijstje . Darf heeft voldoende keuze
En ik zou dan ook letten op de diersoorten , dus dan bv twee dagen wat magerder en dan eens een dag wat vetter
En verder kan je hier via de zoekfunctie ook vele ervaringen lezen over kvv
Op Voerwijzer idem
En met kvv is het altijd proberen , en bekijken hoe de hond erop reageert .
Er zijn merken die goed bekend staan , maar waar sommige honden het toch niet goed op doen .
En er zijn merken waar veel commentaar op is , maar de honden doen het er blijkbaar goed op
Ik las ook dat je hond geregeld diarree had . Dat kan dus een nadeel zijn van samenstellingen die wisselen en /of onbekend zijn
En stel dat je nu net een aantal merken hebt gegeven waar bv teveel vet inzit , dan heb je kans op diarree
Of geef je een aantal merken met een erg hoog percentage calcium dan krijg je veel te harde ontlasting wat kan leiden tot obstipatie
En verder denk ik dat de darm op deze manier ook veel te veel ""gepest "" wordt . Je hondje lijkt hier denk ik best gevoelig voor
Ik zou dus om te beginnen 1 of 2 merken gaan proberen met een gelijkmatige samenstelling
Darf kwam ik al tegen in je lijstje . Darf heeft voldoende keuze
En ik zou dan ook letten op de diersoorten , dus dan bv twee dagen wat magerder en dan eens een dag wat vetter
En verder kan je hier via de zoekfunctie ook vele ervaringen lezen over kvv
Op Voerwijzer idem
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Mij is dat juist voor de hond afgeraden; dat zou de ontlasting harder maken.Ellie schreef: Psyllium vezels: maken harde ontlasting zachter (en diarree minder zacht). Het werkt echt!
Suzanne
-
teamheike01
- 1-ster

Ik ga nog maar eens kijken aan welke merken ik kan komen. Het is hier vrij lastig
Als dit een tijdelijk iets lijkt te zijn, dan kun je natuurlijk best een paar dagen wat gekookte of gepureerde bladgroenten erbij geven om te kijken hoe dat gaat. Soms wil een scheutje extra olijfolie ook goed helpen.
-
teamheike01
- 1-ster

Het gaat gelukkig weer goed. Wat nu de precieze oorzaak is geweest is niet duidelijk