Senna (labrador) vindt ook alles en iedereen leuk. Dit is vanaf haar 2 jaar iets minder geworden. Ze rent niet meer naar iedere hond.
Naar mensen rent ze zoiezo niet meer. Als ze wel naar een hond loopt/rent en deze gromt draait ze zich ook al weer richting mij om.
Misty (golden) moet helemaal niks van andere honden hebben. Als deze voor haar te dichtbij komen blijft ze blaffen en grommen tot ze weg zijn.
Dit komt omdat ze vroeger door 2 verschillende herders is gegrepen, door een Jack Russel en door 2 pitbullachtige het water in is gevlucht.
Sociale hond
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Sociale hond
Ik denk dat het grootste probleem is dat iedereen een eigen perceptie heeft van sociaal. De oplossing vind ik heel gemakkelijk altijd hond aanlijnen en daarna vragen goh mogen ze contact maken. Kunnen ze indien beide partijen dat willen nog altijd en indien niet dat heeft niemand ergernis. Er zijn enkele honden die ik graag met wandelen tegen kom, terwijl die ronduit agressief zijn. Alleen ik heb er nooit last van. Dus eerlijk gezegd maakt het mij niet uit wat je definitie van sociaal is zolang er maar niet ongevraagd contact wordt gemaakt.