Ik heb beeld!Martine-Tom schreef:In de zomer doe ik het ook vaker, dan ligt het dekbed er los op omdat ik het te warm vind, maar in de winter zit ie in de hoes en das te zwaar voor mij om te verschonen, dus daarom niet vaker. Laken wel geprobeerd maar dan word ik wakker als een rups
BPWR: Hoesloze dekbedden?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: BPWR: Hoesloze dekbedden?
Nou, mij lijkt het helemaal niks, direct onder iets van kunststof liggen.... Daarom is een katoenen dekbedhoes ook zo fijn.
-
Lil
Om een echt wollen dekbed svpLizzy schreef:Nou, mij lijkt het helemaal niks, direct onder iets van kunststof liggen.... Daarom is een katoenen dekbedhoes ook zo fijn.
Maar satijn vind ik soms ook erg fijn als hoes.
De buitenkant van deze hoesloze dekbedden is van katoen. Onder synthetische hoezen slapen vind ik niks, veel te zweterg!Lizzy schreef:Nou, mij lijkt het helemaal niks, direct onder iets van kunststof liggen.... Daarom is een katoenen dekbedhoes ook zo fijn.
De vulling van dit dekbed is hypoallergeen en synthetisch, maar dat zijn onze dekbedden altijd al.
Inmiddels zijn de dekbedden binnen. Eerst wassen en dat is per dekbed een overvolle 7kg wasmachine. Ze zijn snel droog, dus 's ochtends wassen is eind van de middag al droog.
Er zit een enorme lange instropstrook aan en ze zijn 2.20 lang.
Vannacht hebben we voor de eerste keer er onder geslapen. Ik was bang dat het misschien zweterig en benauwd zou zijn, maar het tegendeel is het geval. De vochtregulatie is prima
Kortom wij zijn heel tevreden!
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Wat leuk je was- en slaapervaringen met deze dekbedden te lezen! Ik heb het gelukkig niet nodig, maar toch altijd interessant te lezen dat zo iets bestaat en hoe dat bevalt
Trusten
Trusten
Dat is toch wel interessant dan! Wij hebben ook nieuwe dekbedden nodig en ik heb zo'n hekel aan bedden verschonen 
En dit kan in de winter en zomer?? ik heb in de winter altijd twee dekbedden in mijn hoeslaken 
Ja ik heb er een bloedhekel aan!Lizzy schreef:Dat is toch wel interessant dan! Wij hebben ook nieuwe dekbedden nodig en ik heb zo'n hekel aan bedden verschonen
Daarbij doe ik dan veel moeite om die katoenen overtrekken netjes op de lijn te drogen en dat wordt helaas niet beloond met een net dekbed. Strijken daar begin ik niet aan
Deze dekbedden droog ik liggend op een groot wasrek, of eigenlijk op 2 wasrekken. Na 1 wassing ziet dat er veel beter uit dan die losse hoezen die ik met zoveel zorg en veel knijpers ophang
Ik weet niet hoe het zich houdt als ze vaak gewassen zijn?
Het is wel een geprop om ze in onze 7 kg Miele te krijgen.
Ze mogen in de droger, maar ik kiep ze op dat wasrek, dat vind ik makkelijker.
En het is zo veel gemakkelijker.
Niet dat geruk om die dekbedden in en uit die hoezen te krijgen.
Ik krijg daar echt last van mijn schouders van, terwijl ik daar verder geen last van heb.
De randen zijn stugger dan een conventionneel dekbed met hoes, dat is even wennen. Ik rol me altijd in in mijn dekbed en dat gaat nu anders. Maar ik heb heerlijk geslapen, meestal heb ik het 's ochtends te warm als ik wakker wordt en dat was nu niet zo. Leo vond het ook fijner.
Onze slaapkamer wordt niet kouder dan 16.5 graad.*Marga* schreef:En dit kan in de winter en zomer?? ik heb in de winter altijd twee dekbedden in mijn hoeslaken
Wij slapen eigenlijk nooit met die 2 dekbedden tegelijk, veel te warm en veel te zwaar. Veel te benauwd als je 's ochtends wakker wordt.
Als het heel koud is dan slaap ik liever met een extra sweatshirt over mijn pyjama, dan met een tweede dekbed er bij.
'S Zomers liggen wij onder een enkele overtrek, dus zonder dekbed.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk, iedereen vindt zo zijn eigen manier
Ik verwacht onder dit dekbed 3/4 van het jaar heerlijk te slapen, zonder toevoegingen.
Of dat ook zo is...de tijd zal het leren
-
Martine-Tom
Ah dat scheelt, mijn slaapkamer is zo koud mogelijk, in de winter, raam open...ik ben wel eens wakker geworden met de rijp op mijn dekbedBorke schreef:Onze slaapkamer wordt niet kouder dan 16.5 graad.
Wij slapen eigenlijk nooit met die 2 dekbedden tegelijk, veel te warm en veel te zwaar. Veel te benauwd als je 's ochtends wakker wordt.
Als het heel koud is dan slaap ik liever met een extra sweatshirt over mijn pyjama, dan met een tweede dekbed er bij.
'S Zomers liggen wij onder een enkele overtrek, dus zonder dekbed.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk, iedereen vindt zo zijn eigen manier![]()
Ik verwacht onder dit dekbed 3/4 van het jaar heerlijk te slapen, zonder toevoegingen.
Of dat ook zo is...de tijd zal het leren
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Begrijp ik goed dat in een wasmachine voor 7 kg. met moeite 1 één persoons dekbed past?Borke schreef:(...) Het is wel een geprop om ze in onze 7 kg Miele te krijgen.
Ze mogen in de droger, maar ik kiep ze op dat wasrek, dat vind ik makkelijker (...)
Ja, je moet het er echt in duwen. Dat terwijl het vulgewicht van het dekbed 500 gram is.Parelridder schreef:Begrijp ik goed dat in een wasmachine voor 7 kg. met moeite 1 één persoons dekbed past?
Het is een volumineus dekbed, maar dat vind ik prettig, want het weegt niet zwaar als je er onder ligt.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Goed om te weten. Ik heb zelf een wasmachine tot 5 kg.
Daar passen ze echt niet in!!!Parelridder schreef:Goed om te weten. Ik heb zelf een wasmachine tot 5 kg.
-
Lil
Oooo wat jammer! Ik heb 6 kg en die dekbedden klinken geweldig.Borke schreef:Daar passen ze echt niet in!!!