Pup met Parvo

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Pup met Parvo

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Kim_S schreef:Ik vind dit eng klinken met een pupsel op komst over een paar weken :-\
Maar dat is toch geen nieuws. Honden krijgen met kennelhoestenting net zo makkelijk kennelhoest en met parvo of lepto net zo. Oh nee wacht, dat verloopt dan milder. ::) Zo'n frummel heeft nog lang geen bescherming opgebouwd als die vers van de da komt. Gezien de leeftijd had deze hond hooguit de dp gehad en als die niet is aangeslagen en op hetzelfde moment loopt de maternale bescherming terug, dan kun je de pech hebben tegen een virus aan te lopen en ziek te worden. Dat vaccin van 9 weken wordt ook met 12 weken herhaald omdat ze met 12 weken pas zeker denken te weten dat die maternale bescherming zo laag is dat er op het vaccin gereageerd wordt.

Overigens kent duitsland volgens mij een ander schema en krijg je de pup mee met een volledige coctail achter de kiezen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ik zie overigens in een ander topic dat het een Rottweilerpup is. Die zijn veel gevoeliger voor parvo dan andere rassen. :-\ Geen idee waar het aan ligt, maar ik heb al vaker gehoord dat er na vaccinatie nog geen halve titer wordt opgebouwd.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Angelique schreef:Maar dat is toch geen nieuws. Honden krijgen met kennelhoestenting net zo makkelijk kennelhoest en met parvo of lepto net zo. Oh nee wacht, dat verloopt dan milder. ::) Zo'n frummel heeft nog lang geen bescherming opgebouwd als die vers van de da komt. Gezien de leeftijd had deze hond hooguit de dp gehad en als die niet is aangeslagen en op hetzelfde moment loopt de maternale bescherming terug, dan kun je de pech hebben tegen een virus aan te lopen en ziek te worden. Dat vaccin van 9 weken wordt ook met 12 weken herhaald omdat ze met 12 weken pas zeker denken te weten dat die maternale bescherming zo laag is dat er op het vaccin gereageerd wordt.

Overigens kent duitsland volgens mij een ander schema en krijg je de pup mee met een volledige coctail achter de kiezen.
Het is ook geen nieuws. Ik vind het gewoon eng klinken :( Komt dichtbij zo.

Ons pupsel krijgt trouwens niet de volledige cocktail, gelukkig. Lepto is in Duitsland verplicht, maar dat wil de fokker echt niet bij zulke jonge pupjes. En ik ook niet. Ze worden tussen 7 en 8 weken voor het eerst geënt. Hoop dat het meteen aanslaat, dan zijn we er snel klaar mee :)
Nu nog een Duitse dierenarts vinden die titert... ::)
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Kim_S schreef:. Ze worden tussen 7 en 8 weken voor het eerst geënt. Hoop dat het meteen aanslaat, dan zijn we er snel klaar mee :)
Nu nog een Duitse dierenarts vinden die titert... ::)
Volgens mij ga je dat niet weten na deze vaccinatie. Het kan best zijn dat de vaccinatie niet aanslaat omdat er nog maternale immuniteit aanwezig is. Als je dan gaat titeren weet je niet of je de antistoffen van mams of de antistoffen van de vaccinatie meet.
MarSpit
1-ster
1-ster

Bericht door MarSpit »

Angelique schreef:Ik zou puppel na herstel ook kvv geven, ik denk dat het merk er niet zo heel veel toe doet, als het maar compleet is. HIj kan wel langere tijd gevoelig op de darmen blijven, dus het is even uitproberen hoe of wat.

Gezien de incubatietijd kan het goed dat de pup dit al opgelopen toen hij nog bij de fokker woonde. Of maar zo bij de da-praktijk waar ze ge-ent zijn. Geen fijnere bron van ziektekiemen dan een da-praktijk. Is het dan meteen een foute fokker, of kan het ook bij haar/hem gewoon zijn komen aanwaaien, meegenomen zijn door een andere pupkoper enz. Ik neem aan dat het geen gore bende was c.q omstandigheden waarbij je kunt verwachten dat het met de hygiene niet echt snor zit.

Wat mij het meest verbaast in dit verhaal is dat de da eerst aan allerlei botjesklemzitdoorsteekdingen denkt terwijl de doorsnee da parvo al op een kilometer afstand met zijn neus weet te herkennen.

Beterschap met pup. Je was er vlot bij, dus het zal best goed komen. Immers is uitdroging het grootste gevaar bij parvo.
Fijn al,deze reactie's :-)

De pupsels komen bij een pensionstal vandaan bij Chaam, ik heb ze vanaf week twee iedere week gezien en viel,als een blok voor het karakter van onze Tommy. Hij was de kleinste van het nest, liet zich iets te vaak afleiden met eten/drinken maar ze hebben hem wat vaker aangelegd bij de teef. Het was geen gore bende maar ook niet spik en span.
(Paarden stal, gezellige roedel honden)

Hij heeft het bij de fokker opgelopen, zeker weten. De andere pups mankeren niks, zegt ze.

De DA heeft alle mogelijke opties onderzocht, omdat hij zijn enting twee dagen ervoor had gehad, (baalde ook van de 'discussie vers' nu moet ik manlief weer overtuige) dus ook een botje dat dwars kan zitten (had de dag ervoor een stukje konijn op). Zij had de ontlasting niet gezien dus ook niet geroken (niet de beste DA van de praktijk), maar het was een spoedafspraak. Deze praktijk doet vaak de spoedoperaties bij honden waar de botten klem zijn komen te zitten. Vandaar de antibot opstelling.
Parva test moet je toestemming voor geven, na anamnese en positieve uitslag behandeling tegen de Parvo gestart.

Stom natuurlijk om de kleinste uit het nest te nemen, dan vraag je om problemen. Maar de teef en rue hadden beide hun entingen gehad, boekjes zijn aanwezig, dus in dit geval echt vette pech.

We waren er idd zeer vlot bij, het gaat nu redelijk (voor Parvo-pup begrippen zelfs goed) met onze Tommy. Hij eet af en toe, wordt af en toe uitgelaten, speelt met de handen/instumenten als ze zijn infuus controleren, maar ligt nog aan het infuus voor AB en zouten.
Het afwachten is het moeilijkste..

De DA die de enting heeft gedaan komt uit Baarle Nassau, niet de beste, want hij heeft een ruisje op het hart over het hoofd 'gehoord'. Complicatie twee Joepie :-X Dusniet onze DA
Pup terugbrengen is een optie, maar ja.. Komt niet bij ons in het register voor.

Zou graag nog wat tips krijgen hoe we zijn darmflora weer op peil krijgen als de AB is gestopt.
KVV ga ik zeker inkopen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk dat je het beste met de beste probiotica aan de slag kunt gaan en dat vind ik nog steeds Solgar Advanced 40+ Acidophilus.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

MarSpit schreef: Stom natuurlijk om de kleinste uit het nest te nemen, dan vraag je om problemen.
Want?
De DA die de enting heeft gedaan komt uit Baarle Nassau, niet de beste, want hij heeft een ruisje op het hart over het hoofd 'gehoord'. Complicatie twee Joepie :-X Dusniet onze DA
Pup terugbrengen is een optie, maar ja.. Komt niet bij ons in het register voor.
Een hartruis komt wel vaker voor op deze leeftijd en hoeft niets te betekenen. Ook een vaccinatie met parvo kan een hartruis veroorzaken.

Beterschap voor Tommy.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MarSpit schreef:Fijn al,deze reactie's :-)

De pupsels komen bij een pensionstal vandaan bij Chaam, ik heb ze vanaf week twee iedere week gezien en viel,als een blok voor het karakter van onze Tommy. Hij was de kleinste van het nest, liet zich iets te vaak afleiden met eten/drinken maar ze hebben hem wat vaker aangelegd bij de teef. Het was geen gore bende maar ook niet spik en span.
(Paarden stal, gezellige roedel honden)
Klinkt prima.
Hij heeft het bij de fokker opgelopen, zeker weten. De andere pups mankeren niks, zegt ze.
En hoe weet jij dat zo zeker dan?
De DA heeft alle mogelijke opties onderzocht, omdat hij zijn enting twee dagen ervoor had gehad, (baalde ook van de 'discussie vers' nu moet ik manlief weer overtuige) dus ook een botje dat dwars kan zitten (had de dag ervoor een stukje konijn op). Zij had de ontlasting niet gezien dus ook niet geroken (niet de beste DA van de praktijk), maar het was een spoedafspraak. Deze praktijk doet vaak de spoedoperaties bij honden waar de botten klem zijn komen te zitten. Vandaar de antibot opstelling.
Parva test moet je toestemming voor geven, na anamnese en positieve uitslag behandeling tegen de Parvo gestart.
Je dierenarts heeft echter 1 optie overgeslagen. En dat is dat pups parvo kunnen krijgen van de enting. Je gelooft het misschien niet maar het is mooi wel zo.
Stom natuurlijk om de kleinste uit het nest te nemen, dan vraag je om problemen. Maar de teef en rue hadden beide hun entingen gehad, boekjes zijn aanwezig, dus in dit geval echt vette pech.
Wat moet de fokker met de kleinste? Afspuiten?
We waren er idd zeer vlot bij, het gaat nu redelijk (voor Parvo-pup begrippen zelfs goed) met onze Tommy. Hij eet af en toe, wordt af en toe uitgelaten, speelt met de handen/instumenten als ze zijn infuus controleren, maar ligt nog aan het infuus voor AB en zouten.
Het afwachten is het moeilijkste..

Zou graag nog wat tips krijgen hoe we zijn darmflora weer op peil krijgen als de AB is gestopt.
KVV ga ik zeker inkopen.
Zoals Erna al aangeeft is de parvo enting heel regelmatig een veroorzaker van hartruisjes.
Wie heeft het hier over pup terug brengen? Ik zweer je, ik zou die optie niet eens bedacht hebben :g:
MarSpit
1-ster
1-ster

Bericht door MarSpit »

Hoii Lizzy,

Dank voor je reactie,
hoe weet je dat zo zeker dan

Pup was binnen twee dagen ziek, incubatietijd is 5-7 dagen, hij was dus al ziek toen ik hem meenam. Ws had hij het al onder deleden, gooi er een enting overheen en hoppa!!
De ene DA wilde mijn andere Rotie ook gelijk enten tegen Parvo, (toen ik vroeg wat te doen met haar) maar toen we langskwamen bij mijn vertrouwde DA was die falikant tegen.
"Zij is zeker in aanraking gekomen met Parvo en vertoont nog geen symtonen, als ik haar nu verzwakte parvo geef kan ik haar net over het randje duwen." Top DA doet niet aan alternatieve klantenbinding ;- ;D

Hij nam de optie's met ons door en wees ons op onze rechten als pupkoper. Ook netjes. We hebben het recht om de pup terug te brengen, en geld terug te vragen. Of om een bijdrage in de DA kosten te vragen (is een fokker niet verplicht) of filosopisch te zijn en denken, het is ons overkomen, we maker er maar het beste van.

Of de andere pups niet ziek zijn, geen idee, ze waren wel veel zwaarder en groter.
klienste pup afspuiten
Nee natuurlijk niet, maar in een huis met een zwart/wit denker wordt ik natuurlijk voor gek verklaard. Wie neemt nu de zwakste uit het nest, dat is vragen om problemen!!!?
Nou ja ik dus. Dacht dat ik hem er met goed voer en veel TLC er wel dooorheen zou trekken.
vaccinaties
Ja ik weet dat je van vaccinaties ziek kan worden.
Heb zelfs bij mijn kinderen ernstig getwijfeld om ze niet te vaccineren, maar ook de gevolgen gezien van niet vaccineren.
Daisy (grote rottweiler) wordt eens per drie vier jaar gevaccineerd, omdat ze af en toe de grens over gaat.

Fijn om te horen dat een hartruisje 'erbij kan horen' de tijd zal het leren.
Eerst overleven.
Diego
4-sterren
4-sterren

Bericht door Diego »

Heel veel sterkte en zo te lezen ondanks het de kleinste was, is het wel een stoere vechter hoor als hij wil spelen met zijn verzorgers en infuus!
Wat goed van je eigen DA dat hij jullie grote rottie niet wilde vaccineren, hij kan hem dan inderdaad net over het randje duwen.
Heel veel stertke!
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

MarSpit schreef:
Nee natuurlijk niet, maar in een huis met een zwart/wit denker wordt ik natuurlijk voor gek verklaard. Wie neemt nu de zwakste uit het nest, dat is vragen om problemen!!!?
Nou ja ik dus. Dacht dat ik hem er met goed voer en veel TLC er wel dooorheen zou trekken.
.
Sorry dat ik hier over blijf vallen maar ik vind het zo gek dat de kleinste uit een nest gelijk bestempeld wordt als zwakste. Dat is de grootste onzin die er is. Klein is niets meer of minder dan een maat...Hoeft helemaal niets met zwak, gezondheid of iets dergelijks te maken te hebben.

Ik was ook de kleinste uit 'het nest' van mijn ouders. Is prima in orde gekomen hoor, zonder extra zorg.
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Heel veel sterkte met m, maar het klinkt alsof hij er wel weer bovenop gaat komen!
Kimo was ook de kleinste reu van het nest en een verschrikkelijk slechte eter. Naast het slechte eten, wat hij met 4,5 nog steeds doet, heeft dit nooit voor problemen gezorgd... Hij is nu ze volwassen zijn de mooiste reu van het nest, precies goed qua maat en super gezond!

Wat goed van je DA dat hij niet zomaar ent, zouden meer DA's moeten doen!
Diego
4-sterren
4-sterren

Bericht door Diego »

Hoe gaat het vandaag met hem? Hopelijk weer ietsje beter.
MarSpit
1-ster
1-ster

Bericht door MarSpit »

Diego schreef:Hoe gaat het vandaag met hem? Hopelijk weer ietsje beter.
Helaas niet, gisterenmorgen liep hij nog 'parvovrolijk' mee naar buiten om zijn plasje te doen en poepjes. In de loop van de dag ging het steeds slechter. 'S avonds stond hij alleen nog maar stil.
Hij ziet er nu uit zoals de DA de meeste Parvopups binnen krijgt. Hondsberoerd en doooooodziek.
Het spugen is even gestopt. Op ons verzoek krijgt hij sinds gisterenavond interferon. Een zeer duur medicijn (210,- per dosis)dat het immuunsysteem ondersteund, dat moet hij drie keer krijgen. Wordt normaal alleen aan katten met niesziekte gegeven.
Wij willen gewoon zeker weten dat we er alles aan gedaan hebben.

Hij wordt volgestopt met AB en nu ook pijnstilling. Was gisteren een beetje netjes boos geworden, voor elke scheet die ze laten vragen ze toestemming bij wijze van spreken. (Veel eigenaars schrikken achteraf van de rekening) ik ook, maar dan wil ik wel dat ze alles uit de kast hebben getrokken. Interferon kende ze nog niet voor parvo bij honden, is geen garantie dat hij het red .. We wachten weer af.

Dank voor de intresse
mizzsylver
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mizzsylver »

Virbagen is ook geregistreerd voor gebruik bij honden met parvo. En goedkoper ook, of je dierenarts moet een 100% marge hanteren.
Duimen blijven draaien, hopelijk redt hij het hiermee.

Plaats reactie