Angelique schreef:Ik zou puppel na herstel ook kvv geven, ik denk dat het merk er niet zo heel veel toe doet, als het maar compleet is. HIj kan wel langere tijd gevoelig op de darmen blijven, dus het is even uitproberen hoe of wat.
Gezien de incubatietijd kan het goed dat de pup dit al opgelopen toen hij nog bij de fokker woonde. Of maar zo bij de da-praktijk waar ze ge-ent zijn. Geen fijnere bron van ziektekiemen dan een da-praktijk. Is het dan meteen een foute fokker, of kan het ook bij haar/hem gewoon zijn komen aanwaaien, meegenomen zijn door een andere pupkoper enz. Ik neem aan dat het geen gore bende was c.q omstandigheden waarbij je kunt verwachten dat het met de hygiene niet echt snor zit.
Wat mij het meest verbaast in dit verhaal is dat de da eerst aan allerlei botjesklemzitdoorsteekdingen denkt terwijl de doorsnee da parvo al op een kilometer afstand met zijn neus weet te herkennen.
Beterschap met pup. Je was er vlot bij, dus het zal best goed komen. Immers is uitdroging het grootste gevaar bij parvo.
Fijn al,deze reactie's :-)
De pupsels komen bij een pensionstal vandaan bij Chaam, ik heb ze vanaf week twee iedere week gezien en viel,als een blok voor het karakter van onze Tommy. Hij was de kleinste van het nest, liet zich iets te vaak afleiden met eten/drinken maar ze hebben hem wat vaker aangelegd bij de teef. Het was geen gore bende maar ook niet spik en span.
(Paarden stal, gezellige roedel honden)
Hij heeft het bij de fokker opgelopen, zeker weten. De andere pups mankeren niks, zegt ze.
De DA heeft alle mogelijke opties onderzocht, omdat hij zijn enting twee dagen ervoor had gehad, (baalde ook van de 'discussie vers' nu moet ik manlief weer overtuige) dus ook een botje dat dwars kan zitten (had de dag ervoor een stukje konijn op). Zij had de ontlasting niet gezien dus ook niet geroken (niet de beste DA van de praktijk), maar het was een spoedafspraak. Deze praktijk doet vaak de spoedoperaties bij honden waar de botten klem zijn komen te zitten. Vandaar de antibot opstelling.
Parva test moet je toestemming voor geven, na anamnese en positieve uitslag behandeling tegen de Parvo gestart.
Stom natuurlijk om de kleinste uit het nest te nemen, dan vraag je om problemen. Maar de teef en rue hadden beide hun entingen gehad, boekjes zijn aanwezig, dus in dit geval echt vette pech.
We waren er idd zeer vlot bij, het gaat nu redelijk (voor Parvo-pup begrippen zelfs goed) met onze Tommy. Hij eet af en toe, wordt af en toe uitgelaten, speelt met de handen/instumenten als ze zijn infuus controleren, maar ligt nog aan het infuus voor AB en zouten.
Het afwachten is het moeilijkste..
De DA die de enting heeft gedaan komt uit Baarle Nassau, niet de beste, want hij heeft een ruisje op het hart over het hoofd 'gehoord'. Complicatie twee Joepie

Dusniet onze DA
Pup terugbrengen is een optie, maar ja.. Komt niet bij ons in het register voor.
Zou graag nog wat tips krijgen hoe we zijn darmflora weer op peil krijgen als de AB is gestopt.
KVV ga ik zeker inkopen.