+1 (Mis de like knop)Kaela schreef:Ik ook niet. Als het trommelvlies niet heel is, loopt de puur oor er doorheen en richt je blijvende schade aan. Oren zijn voor de dierenarts.
Zelf oor uitspuiten
Moderator: Lizzy
Re: Zelf oor uitspuiten
-
sella
Ik durf een hoop zelf, echt ook ik blijf van oren af die heel veel prutten.
Ik zou er zelf wel een ab kuur indoen als het oor zo dichtgesmeerd is.
Zelf weleens een middenoorontsteking gehad? Als je dan er wat indruppelt, ga je echt door de grond, volwassen mannen zien huilen en kronkelen die verkeerd behandeld waren door de doktersassistente. (die ging uitspuiten) ik heb op kno gewerkt, toch met veel oorsmeer, daar ga je niet zelf mee aan de wroet.
Ik zou er zelf wel een ab kuur indoen als het oor zo dichtgesmeerd is.
Zelf weleens een middenoorontsteking gehad? Als je dan er wat indruppelt, ga je echt door de grond, volwassen mannen zien huilen en kronkelen die verkeerd behandeld waren door de doktersassistente. (die ging uitspuiten) ik heb op kno gewerkt, toch met veel oorsmeer, daar ga je niet zelf mee aan de wroet.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik spuit regelmatig oren uit, op mijn werk. Dan gebruik ik goed materiaal en een otoscoop zodat ik kan zien waar een prop zit en waar ik op spuit. En dan nog komt het voor dat ik na een bepaald aantal keer spuiten een nieuwe afspraak maak in plaats van door te gaan. .
-
sella
En nog altijd zijn er ass die zich niet daaraan houden om dan weer een afspraak bij de ha te geven, helaas.
Onze Kay had vroeger enorm vaak oor ontstekingen en vieze oren doordat hij enorm veel oorsmeer aanmaakt.
Na allerlei kweken ed waar nooit iets uitkwam, was ik wel klaar met alle redmiddelen en had mijn dierenarts nog 1 optie "zure oordruppels"
En echt, als Kay vieze oren heeft en ik druppel een paar dagen met die druppels zijn zijn oren weer mooi schoon
Misschien is dat een optie ?
Na allerlei kweken ed waar nooit iets uitkwam, was ik wel klaar met alle redmiddelen en had mijn dierenarts nog 1 optie "zure oordruppels"
En echt, als Kay vieze oren heeft en ik druppel een paar dagen met die druppels zijn zijn oren weer mooi schoon
Misschien is dat een optie ?
-
*Gabriëlle*
- 3-sterren

Ik heb altijd geleerd dat de gehoorgang bij de hond om een hoekje loopt, maar wat ik mij naar aanleiding van dit topic afvroeg, kan een dierenarts met een otoscoop eigenlijk het trommelvlies wel zien? Is er wel om dat hoekje heen te kijken?
Ik heb zo'n goedkoop dingetje maar ik zag alleen haren in de diepte bij de poedel en bij mijn sphynx alleen smurrie ook na rijkelijk gebruik van oorcleaner, trommelvlies is geheel niet te ontdekken. Hoe doen dierenartsen dat eigenlijk? Want bij de meeste ontstoken oren is het oor of dichtgekoekt met smurrie of helemaal opgezet.
Ik heb zo'n goedkoop dingetje maar ik zag alleen haren in de diepte bij de poedel en bij mijn sphynx alleen smurrie ook na rijkelijk gebruik van oorcleaner, trommelvlies is geheel niet te ontdekken. Hoe doen dierenartsen dat eigenlijk? Want bij de meeste ontstoken oren is het oor of dichtgekoekt met smurrie of helemaal opgezet.
Mijn hond had in het verleden wel eens een oorontsteking. De dierenarts kon met de stetoscoop zien of het troommelvlies itact was, (Dus geen gaatje door een ontsteking) Daarom mag je never nooit prutsen aan de oren, zit er wel een gaatje in, wat wij als leek niet zien heb je een serieus probleem.
sella schreef:Het heet een otoscoop, geen stethoscoop
-
sella
Hi hi dat dacht ik al. Ik heb er ook een met een langer kijk hulpstuk om de oren van de herders te controleren. En ook kan ik den mensch hiermee beoordelen bij erge oorpijn zoals laatst bij de heer des huizes.
Ik verbeterde je omdat je zo erge misverstanden kan krijgen wat zo zonde is
Ik verbeterde je omdat je zo erge misverstanden kan krijgen wat zo zonde is
-
*Gabriëlle*
- 3-sterren

Of je dierenarts heeft een heel scherp gehoorSenta schreef:![]()
Ben een echte leek
-
*Gabriëlle*
- 3-sterren

Ik heb deze otoscoop
maar trommelvliezen heb ik nog niet gevonden ermee.
maar trommelvliezen heb ik nog niet gevonden ermee.