Groene poep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Groene poep

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik zou eerst onderzoek doen naar giardia en eventuele andere oorzaken.
Probiotica is voor darmen die echt flink overstuur zijn soms al teveel.

Mocht er nu niets geks zijn kan je ook wellicht voorzichtig wat ontgiften.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Sommige honden krijgen dunne poep van glucosamine. Dus misschien iets kalmer aan doen eerst voer en evt probiotica. Onze laatste terugkomer die lang brok had gehad is hier nu tien maanden bleef ook lang een probleem. We hebben heel lang enkel Darf natuur gegeven en zijn pas na zeven maanden andere KVV gaan bijgeven. Vorige week eerste keer barf. Hij had de eerste periode alle kleuren en vooral koeienvla qua dikte en soms zelfs saté saus.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Volgens mij kan het duiden ziekten, zie hier: https://www.mcvoordieren.nl/gele-ontlasting-hond maar duidt het meestal (als de hond niet ziek is) op niks. En ik denk dat het niet abnormaal is dat de ontlasting niet perfect is, gezien alles wat zij mee heeft gemaakt en heeft gegeten.... Ik zou ook een goede probiotica gaan geven (Solgar vind ik tot dus ver de beste) en het even aankijken.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Lizzy schreef:Volgens mij kan het duiden ziekten, zie hier: https://www.mcvoordieren.nl/gele-ontlasting-hond maar duidt het meestal (als de hond niet ziek is) op niks. En ik denk dat het niet abnormaal is dat de ontlasting niet perfect is, gezien alles wat zij mee heeft gemaakt en heeft gegeten.... Ik zou ook een goede probiotica gaan geven (Solgar vind ik tot dus ver de beste) en het even aankijken.
Ziek is ze niet, dus ik verwacht ook wel dat het van de stress en de omschakeling van voeding is.
Vanmiddag wordt de solgar bezorgd, dus die kan bij de avondmaaltijd.
Ze heeft vanochtend om 6.30 weer gepoept maar in het stikdonker, dus onmogelijk te zeggen hoe dat eruit zag.

Plaats reactie