Sterilisatie oudere teef (9 jaar)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Sterilisatie oudere teef (9 jaar)

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Wij hebben ook een herplaats E.B teef gehad . Ook een ex-fokteef . Ze was 6,5 jaar toen ze bij ons kwam , voor de herplaatsing had de vorige eigenaar haar al laten steriliseren
Dus wij konden hierin geen eigen keuze meer maken . Als we de keuze (nog) wel hadden gehad dan hadden we het niet gedaan
Ons teefje is nooit incontinent geworden . Ze is erg oud geworden voor een E.B , ruim 13 jaar , dus ze kunnen wel oud worden hoor :biggrin2:
Er is al veel over gepost , en ga de voor maar vooral de nadelen goed overdenken . Narcose hakt er vaak ook in bij dit ras , en al zeker als ze wat ouder zijn
Verder is het ras erg stressgevoelig , dus ev. incontinent worden na een ingreep heeft ook zeker nadelige gevolgen voor haar welzijn
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Bij ons zijn de oudere teven, Border Terriërs, wel gesteriliseerd en de ander gecastreerd. De schijnzwangerschappen en heftige melkgiften namen een groot deel van het jaar in beslag, voor mij te veel. Voor de meiden zelf weet ik dat niet. Lijden ze er aan, waarschijnlijk niet, het is gewoon zo.
Ze zijn nu 10 en 12 en beiden licht incontinent. Roos was dat al, dus dat was gewoon te verwachten, Karmijn had nergens last van, maar nu wel. Met medicatie kunnen we het redelijk droog houden.
Als ik weer moest besluiten, liet ik ze weer behandelen.
Als ik jou was, wachtte ik eerst maar eens af, hoe de loopsheid enz. verloopt. Bij ons waren er na de loopsheid periode vaak wel pupjes van andere teven, nou dat gaat dan wel lekker met de schijnzwangerschap.

Hanny
Plaats reactie