Lotje en Jimmy vechten

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Lotje en Jimmy vechten

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ina schreef:Misschien is een super soaker een veiliger idee gezien je zwangerschap.... nu gaan lopen zeulen met emmers water (en hopen dat je raak gooit ;) ) is denk ik niet verstandig

En ik denk ook zomaar dat de vreemde kater een groot aandeel in deze situatie heeft... bij ons ging witje vroeger ook over de zeik als er een nieuwe kat in zijn territorium durfde te komen.... en poes moest het altijd ontgelden :-\
Ik zit vooral in mijn maag met de kou moet ik toegeven. Als ik raak gooi is kattemans doorweekt en het is maar een paar graden boven nul. Ik wil hem ook geen longontsteking bezorgen :-\
Ik ga in ieder geval nog eens met de eigenaren praten, al verwacht ik daar niets van.

Het zal toch die kater zijn dan denk ik. Lotje en Jimmy zijn altijd zó lief geweest samen. Ze waren altijd bij elkaar. Ik heb zes slaapplaatsen en ze liggen nooit apart, altijd tegen elkaar aan gekropen. Ze geven elkaar hun vangst van de dag, ze spelen zo lief samen. En van de ene op de andere dag vreten ze elkaar op.

Het is nog steeds rustig trouwens, alsof er nooit wat gebeurd is. Wellicht dat Jimmy ook een kort lontje had doordat ik hem harder liet lijnen. Ik zit wel nog met vannacht. Ze hebben wel flink de ruimte, maar zou ik ze bij elkaar laten of echt alleen onder toezicht?
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Ga voor de super- soaker..ik denk dat de buurman in dit geval een enorme stoorzender is.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hoe weet ik trouwens wat het territorium van mijn eigen katten is? Ik kan moeilijk poep bij de buren in de wei gaan leggen lijkt me.
Katermans van eigen terrein afjagen, is dat genoeg?

Even ter verduidelijking.
Mijn katten lopen: op ons terrein (1 ha), in de weides van mijn buurman (hebben geen katten).
Katermans komt van een hele andere straat en loopt overal. In de weides van mijn buurman, op ons terrein, over de weg etc.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik denk dat alleen eigen terrein al een stuk gaat schelen. Drollen bij een ander wegleggen kan niet, maar gericht water misschien al wel. Ouderwets "kssst!" roepen geeft al schrik voor de meeste katten.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

koekje schreef:Ik zou acuut zo veel mogelijk de andere kater wegjagen. Emmers water gooien, Nelson er naartoe laten gaan, kak van eigen katten aan de randen van je terrein neerleggen.
Jimmy van de lijn halen en weer wat meer eten geven.
Ik denk dat Jimmy heel gefrustreerd is en dat de vlam in de pan doet slaan tussen broer en zus. Als hij los is, kan hij zelf ook meer de andere kater van zijn territorium jagen. Katten zijn echt heel territoriaal en vaak de bron van onenigheid en ruzie.
Helemaal eens, hoewel ik wel maat zou houden met de maaltijden van Jimmy: hij is nog ontzettend jong, als hij nu al overgewicht heeft ontkom je er niet aan daar wat aan te doen. En hoe eerder je dat doet, hoe minder zwaar hij én zijn dieet..
Voor wat betreft het 'aan de lijn' zijn dacht ik dat bedoeld werd dat hij 'op dieet' is, niet dat hij aangelijnd loopt. Mocht hij idd aangelijnd zijn, niet vrij lopen, dan zou ik dat terug draaien.

Je schrijft dat de spanningen en ruzies van het ene op het andere moment ontstaan zijn, is er een duidelijke link te leggen? Wanneer startte het dieet van Jimmy en wanneer zag je de onbekende kater voor het eerst?

Ik heb hier diverse katten gehad (ik woon in een rijtjeshuis) die zich mijn tuin en huis wilden toe eigenen. Kwamen gewoon door de achterdeur of kattenluikje binnen en verjoegen mijn katten.. Ik heb met grote kommen en maatbekers water om de hoek gestaan, om ze steeds te voorzien van en grote plens water, zo mogelijk raak. Wat mij betreft niet zielig: ze kunnen overal droog lopen, behalve dáár. Willen ze geen bak water? Dan daar niet komen. Als die kater de reden is dat jouw katten zo van de rel raken is dat minstens zo zielig.
Als het praktisch uitvoerbaar is, zou ik elke dag een lange tuinslang buiten leggen, startklaar. Zodra je die kater ziet (en als je een idee hebt wanneer hij komt, wacht hem stilletjes op!) op hem spuiten. Rent hij weg maar lijkt hij erg brutaal en mopperig, spuit dan nog even na (ik heb hier mijn vogelvoer kat-vrij gemaakt, omdat de jonge onnozele vogeltjes werden gevangen uit mijn voortuintje: sommige katten gingen meteen aan de haal voor water en kwamen hooguit 1 keer terug, anderen gingen nét ver genoeg weg en waren pissig over het water, die laatsten moesten net iets verder nog een plens na geworpen krijgen om te denken "Oke. jij je zin").
Weet je, ik ben gek op katten, écht! Maar daarom hoef je op jouw terrein nog niet alles te dulden van ze, laat staan van katten die 'te gast' zijn. Water doet geen pijn en is zo weer weg, het is wat mij betreft een prima middel om zonder dat je schade of trauma bezorgd het toch onaantrekkelijk maakt jou te bezoeken (en als ze wel komen, een toontje klager te zingen, want je weet nooit of die vrouwmetdetuinslang ergens zit).
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Parelridder schreef:Helemaal eens, hoewel ik wel maat zou houden met de maaltijden van Jimmy: hij is nog ontzettend jong, als hij nu al overgewicht heeft ontkom je er niet aan daar wat aan te doen. En hoe eerder je dat doet, hoe minder zwaar hij én zijn dieet..
Voor wat betreft het 'aan de lijn' zijn dacht ik dat bedoeld werd dat hij 'op dieet' is, niet dat hij aangelijnd loopt. Mocht hij idd aangelijnd zijn, niet vrij lopen, dan zou ik dat terug draaien.

Je schrijft dat de spanningen en ruzies van het ene op het andere moment ontstaan zijn, is er een duidelijke link te leggen? Wanneer startte het dieet van Jimmy en wanneer zag je de onbekende kater voor het eerst?

Ik heb hier diverse katten gehad (ik woon in een rijtjeshuis) die zich mijn tuin en huis wilden toe eigenen. Kwamen gewoon door de achterdeur of kattenluikje binnen en verjoegen mijn katten.. Ik heb met grote kommen en maatbekers water om de hoek gestaan, om ze steeds te voorzien van en grote plens water, zo mogelijk raak. Wat mij betreft niet zielig: ze kunnen overal droog lopen, behalve dáár. Willen ze geen bak water? Dan daar niet komen. Als die kater de reden is dat jouw katten zo van de rel raken is dat minstens zo zielig.
Als het praktisch uitvoerbaar is, zou ik elke dag een lange tuinslang buiten leggen, startklaar. Zodra je die kater ziet (en als je een idee hebt wanneer hij komt, wacht hem stilletjes op!) op hem spuiten. Rent hij weg maar lijkt hij erg brutaal en mopperig, spuit dan nog even na (ik heb hier mijn vogelvoer kat-vrij gemaakt, omdat de jonge onnozele vogeltjes werden gevangen uit mijn voortuintje: sommige katten gingen meteen aan de haal voor water en kwamen hooguit 1 keer terug, anderen gingen nét ver genoeg weg en waren pissig over het water, die laatsten moesten net iets verder nog een plens na geworpen krijgen om te denken "Oke. jij je zin").
Weet je, ik ben gek op katten, écht! Maar daarom hoef je op jouw terrein nog niet alles te dulden van ze, laat staan van katten die 'te gast' zijn. Water doet geen pijn en is zo weer weg, het is wat mij betreft een prima middel om zonder dat je schade of trauma bezorgd het toch onaantrekkelijk maakt jou te bezoeken (en als ze wel komen, een toontje klager te zingen, want je weet nooit of die vrouwmetdetuinslang ergens zit).
Jimmy is op dieet, hij loopt gewoon los :biggrin2:
Ik had hem nog wat minder gegeven omdat hij wel minder dik wordt maar niet bepaald snel. Hij stond nu sinds zondag op minder eten. De kater heb ik maandag rond middernacht op ons terrein gezien. Eerder liep hij wel in het weiland van buurman maar ze zochten elkaar niet op, hij was ver genoeg weg. Maandag zat hij bij de paarden in de stal. Ik heb hem toen weggejaagd tot einde terrein. Mijn katten waren toen al binnen.

Ik ga gewoon maar water klaarzetten links en rechts. Het lastige is dat het natuurlijk niet bepaald een volkstuintje is hier. Ik kan moeilijk met een emmer water een hectare land over om katsel te raken ::)
Maar hem gewoon verjagen zal natuurlijk wel gaan. En ik kan wellicht ook een ballenbak-bal naar hem toegooien. Die zijn niet hard dus pijn kan dat niet doen en je ziet ze goed liggen in het gras.

Ik heb ze vannacht maar gewoon samen gelaten, ik zou ze prima gehoord hebben als er iets gaande was. Ze zijn steeds mooi rustig geweest. Ik ga zo eerst even een rondje lopen om te kijken of ik die kater zie, ik ga zijn "toilet" >:( schoonmaken en er een emmer water met azijn over kiepen en als ik hem tegenkom kan hij een douche krijgen. En dan mogen die twee belhamels van mij lekker buiten spelen.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Parelridder legt 't weer keurig uit, ik ben nogal kort van stof ;D

Als jij kunt zorgen dat er een deel van het terrein buurman-vrij is, dat de buurman niet halve dagen gekke bekken staat te trekken voor het raam of een ererondje loopt door hun tuinhuis ben je ,denk ik, al een heel eind.
En de suggestie super- soaker ipv de tuinslang.... dat is omdat ik er zelf zo graag eentje wil :biggrin2:
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Ik had pas bij een aflevering van "mijn kan van hel" een watersproeier met bewegings censor gezien.
Misschien is dat iets om 's nachts aan te zetten zo dat die kat leerd dat jou tuin eng is en je eigen katten daar geen last van hebben.
Kan je misschien overdag met een Supersoaker werken.

Katten worden trouwens niet zo maar doorweekt, ook niet van een helen emmer water over zich heen.
Als je ze wilt wassen moet je altijd ze flink nat maken voor je op de huid komt, dus dat ziek worden valt echt wel mee.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ow erg he, ik zie het al voor me. Met een heupgordel met ballenbakballen on, een supersoaker om de rug hangend en een schietklaar in de handen, paar keer per dag patrouilerend ;D

Nou ik hoop dat het tussen je 2 katten goed blijft gaan, en dat die andere kat zich goed laat verjagen.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Kaio schreef:Ow erg he, ik zie het al voor me. Met een heupgordel met ballenbakballen on, een supersoaker om de rug hangend en een schietklaar in de handen, paar keer per dag patrouilerend ;D

Nou ik hoop dat het tussen je 2 katten goed blijft gaan, en dat die andere kat zich goed laat verjagen.

Ik heb beeld,een soort Rambo maar dan anders :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D

succes ik hoop dat je met deze maatregelen geen last meer van je buurkat gaat krijgen
en de vrede tussen Lotje&Jimmy blijft bewaart
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaio schreef:Ow erg he, ik zie het al voor me. Met een heupgordel met ballenbakballen on, een supersoaker om de rug hangend en een schietklaar in de handen, paar keer per dag patrouilerend ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
jasmijn schreef:Ik had pas bij een aflevering van "mijn kan van hel" een watersproeier met bewegings censor gezien.
Misschien is dat iets om 's nachts aan te zetten zo dat die kat leerd dat jou tuin eng is en je eigen katten daar geen last van hebben.
Kan je misschien overdag met een Supersoaker werken.

Katten worden trouwens niet zo maar doorweekt, ook niet van een helen emmer water over zich heen.
Als je ze wilt wassen moet je altijd ze flink nat maken voor je op de huid komt, dus dat ziek worden valt echt wel mee.
Ik heb zo'n vermoeden dat mijn paarden dat niet leuk gaan vinden, een douche iedere keer dat ze bewegen ::)

Maar van het nat worden heb je wel een goed punt denk ik. Katermans vind gerammel met een cola-fles met daarin wat kiezelsteentjes ook alles behalve leuk.

Ik voel me wel heel baldadig zo. Van alles verzinnen om een kat weg te jagen
:knuppel2: :tease:
Rik01
4-sterren
4-sterren

Bericht door Rik01 »

Hope schreef:Ik voel me wel heel baldadig zo. Van alles verzinnen om een kat weg te jagen :knuppel2: :tease:
Als het alternatief is dat ik anders één van mijn eigen katten weg zou moeten doen, dan zou ik me opeens niet meer zo baldadig voelen hoor :biggrin2:
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Hope schreef:;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik heb zo'n vermoeden dat mijn paarden dat niet leuk gaan vinden, een douche iedere keer dat ze bewegen ::)

Maar van het nat worden heb je wel een goed punt denk ik. Katermans vind gerammel met een cola-fles met daarin wat kiezelsteentjes ook alles behalve leuk.

Ik voel me wel heel baldadig zo. Van alles verzinnen om een kat weg te jagen
:knuppel2: :tease:
Kan je nog een beetje tijgeren Hope, of zit het buikje al in de weg? *Ziet een vrouw in camouflagepak en -schmink voor zich, tot de tanden toe gewapend met soakers en een echte heupbelt met daarin ballen, sluipend op haar legerkistjes over haar eigen terrein* ;D
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik hoop dat het je lukt hem te verjagen. Mij is het nooit gelukt...
Een beetje pijn doen kan geen kwaad hoor. Anders lukt het zeker niet om hem weg te houden.
Hij moet niet gewond raken uiteraard, das iets anders.

Als het tussen jouw katten nu goed gaat zou ik zo normaal mogelijk doen. En Jimmy zijn dieet zou nu voor mij geen prioriteit zijn.
Ik geloof echt sat zo'n vreemde kater geen goed doet en dit soort gedrag bij de jouwe kan induceren, maar als het al kalmeert door hem meer eten te geven, kan hij er duidelijk niet mee om. Dan zal het dieet hem toch wat te snel gaan. Ik vind het zeker zo belangrijk dat de kat goed in zijn vel zit als dat hij gezond is. Dus een doeet is pas goed als hij ermee kan leven. Als hij er echt onder lijdt, zou dat voor mij niet kunnen.
Dan maar wat trager of zelfs niet afvallen.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

pearlsofpassion schreef:Dan maar wat trager of zelfs niet afvallen.
Met traag of niet afvallen zou ik geen punt hebben, als dat z'n gedrag ontspannen houdt. Met aankomen zou ik wél een probleem hebben, want gezondheid is ook niet onbelangrijk. Maar ik begreep inmiddels dat hij al wel af viel, maar je het graag wat vlotter wilde laten gaan. In dat geval zou ik terug gaan naar de portie waarbij hij happy bleef én heel rustig gewicht verloor. Klinkt mij als een prima dieet.

Plaats reactie