Honyx is thuis! (video pag.4)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Honyx is thuis!

Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Ik heb ook de tranen in mijn ogen. ;)

Wat mooi en bijzonder hoe dit zo gaat.
Ik geloof er steeds meer in dat er dingen gebeuren zodat ieder erbij gebaad is.

Heel veel geluk en plezier met Honyx! :-*
Welkom thuis!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Parelridder schreef:De tranen prikken achter mijn ogen, ik heb er geen woorden voor. Wat fijn dat Honyx thuis is gekomen. Ik mag graag denken dat Harrie dit voor jullie geregeld heeft, zijn broer op jullie pad bracht, die zijn 'taken' kan waarnemen. Dank je wel lieve Harrie, welkom lieve Honyx! :-*
Zo voelt het voor ons ook. Het is echt heel bijzonder en soms zelfs een beetje eng. Er zijn dingen die wij nooit zullen weten en ook nooit zullen begrijpen, maar een ander voorbeeld van hoe bijzonder het is, is hoe hij deed toen hij voor de eerste keer bij de stal kwam. Achter en naast de stal hebben wij weilanden. In het weiland achter de stal staat een omheining van ca. 30 x 40m. waar vroeger een paddock was voor Doranto. Als je vanuit de toegangspoort de wei oploopt, en je loopt helemaal om dat omheinde stuk heen is er in een hoekje aan het einde een klein poortje waar de geiten precies doorheen passen. Als je daar doorheen gaat kom je in hun uitloop, die weer grenst aan de stal. Harrie liep daar weleens doorheen. Toen ik de toegangspoort naar de wei open deed, stoof Honyx in één streep om de omheining heen, helemaal naar de uithoek waar het poortje zat, rende daar doorheen en stond in een mum van tijd bij de stal :o :o
Ik stond met open mond te kijken en toen ik zei: ga jij eens gauw terug, legde hij dezelfde afstand met dezelfde snelheid en zonder enige aarzeling weer af en stond zo weer naast mij. De enige die dat zo weleens deed was Harrie. Als Phemke per ongeluk eens door het poortje loopt, kan ik haar niet terug sturen maar moet ik met haar mee naar het poortje lopen om haar er doorheen te doen omdat zij die weg nog niet weet. Ik denk er maar niet verder over na want ik ga dat toch niet begrijpen, maar je zou haast denken dat Harrie hem dat ingefluisterd moet hebben.
Uiteraard zijn er ook verschillen. Zo is Honyx door gebeurtenissen in zijn verleden bij zijn vorige eigenaar helaas panisch geworden voor knallen. Wij houden dan ook een beetje ons hart vast met de jaarwisseling straks. Ook heeft hij daar helaas leren jagen, zodat ik hem (nog) niet bij de geiten en kippen durf te laten en dus angstvallig moet zorgen dat hij niet in een onbewaakt ogenblik de wei op glipt als ze los zijn. Hij heeft voor hij hier kwam ongeveer 3 maanden bij de fokster gezeten en heeft daar verschillende kippen gevangen, die het niet hebben overleeft :( .
Ook een verschil met Harrie is dat hij veel rustiger en stabieler is. Hij is veel gemakkelijker in de omgang met andere honden en als mensen aan de deur komen reageert hij nauwelijks.
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

het was leuk zondag Honyx! sorry voor de drukke puppy's om je heen hehe ;)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

TomsBorders schreef:het was leuk zondag Honyx! sorry voor de drukke puppy's om je heen hehe ;)
Volgens mij had hij daar niet zo'n moeite mee hoor ;D De puppy's vermaakten zich prima zonder hem.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Wat geweldig voor jullie en Honyx, heel veel plezier en geluk met elkaar :-*
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Wat een ontroerend verhaal.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Wat een prachtig en bijzonder verhaal Doranto!
Heel veel geluk met Honyx!!
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Inderdaad heel bijzonder! Veel geluk samen :D
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Wat mooi, echt ontroerend.
Heel veel geluk met hem, zo fijn dat hij zo'n fijn huisje bij jullie heeft gevonden :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wat prachtig en intens! Weer een gevalletje 'toeval bestaat niet'. Ik hoop dat jullie heel veel plezier met Honyx zullen hebben, maar het klinkt alsof dat geen probleem zal zijn!
Nelleke43
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nelleke43 »

Mooi om te lezen. Harrie heb ik niet gekend maar zijn broer ziet er prachtig uit. Begrijp je verwondering. Veel geluk met hem.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Hoe bijzonder! Dit heeft echt zo moeten zijn...
Welkom thuis Honyx
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

kippenvel
heel veel geluk met je nieuwe maatje
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Prachtig! Veel plezier met hem!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef:Ja, dat hebben wij ook regelmatig Lizzy, hoe mooi het ook is het is wel heftig! :-*
Ja, dat kan ik me levendig voorstellen :-* ! Maar ja, Harrie heeft het zo geregeld :-*

Plaats reactie