Mam die hond lijkt op jouw ....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Mam die hond lijkt op jouw ....

Nikass
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nikass »

Deze vond ik echt idioot:
Ik liep op straat met mijn vijf maanden oude Spaanse herdermix (volwassen is ze schofthoogte 52 cm, en smal van bouw dus je kunt je misschien een voorstelling maken van een klein hondje met grote oren ;) ), kom ik een vrouw tegen met een flinke volwassen basset.
Op een paar meter afstand drukt ze zichzelf in de heg en begint zenuwachtig te doen en "oh help oh help" te roepen.
Ik kijk een beetje verbaasd, niet begrijpend wat er aan de hand is. Als ik bijna bij haar ben verklaard ze: " ja sorry, ik ben bang voor grote honden".
Grote honden? Waar? Mevrouw, ik heb een pup, uw basset is veel groter dan mijn hond!?

En een leuke: in het bos met mijn Rottweiler X Husky en mijn Duitse herder X Mechelaar, zegt een jongetje tegen zijn vader: "kijk pap, die oranje is mooi" :)
(Mijn herder had idd een bruin-rode kleur, maar oranje was zeker leuk gevonden)
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Ilan ziet er altijd supergoed uit voor een Bassethound, zo mooi slank ook :D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Lizzy schreef:Hahahaha, vooral die coup soleil is erg grappig ;D ;D

Waar ik dagelijks een soort van moe van word is "waar zijn die andere 98?".
Jaaaa, daar hebben we er ook een paar van

Hoe vaak er geroepen wordt "eigenlijk moet een slee he? en sneeuw" en de vele varianten daarvan, ook als het 30C is.

En "ja, zo kan ik het ook, dat is makkelijk / lui" als ik door ze voortgetrokken wordt op de step. En dat dan bij voorkeur door veel te dikke meneren die alleen op zondag een kwartiertje wandelen. En dan denk ik "wacht maar, tot je die andere 200+ dagen met ze op stap mag dat er niet getraind kan worden" - bovendien, ook dat trainen kost energie en eist kracht en behendigheid. Zo makkelijk is dat niet altijd.....
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

2 onzin vragen die ik steeds krijg zijn de volgende.

Is hij met zijn snuit tegen een wand uitgeperst ofzo?
Je mag toch geen honden couperen tegenwoordig?

Echt je wordt er zo moe van als je dat steeds maar weer hoort. Tegenwoordig antwoord ik niet eens meer en loop stijf door.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Gisteren : Heeft ie die ""snor"" van zichzelf . Yep :biggrin2: Oh welk ras is dat dan ? Een JRT , oh ik dacht dat die er anders uitzagen
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Mijn zus kreeg een keer de vraag of Flynn een St. Bernhard pupje was. (Flynn was een blenheim Cavalier)
En toen Ramses nog pupje was vroeg iemand of Skik zijn moeder was. (het zijn halfbroers) Ach ik vond dat wel komisch.
Zelf heb ik een keer aan een collega gevraagd die met haar Friese Stabij pup op werk kwam of het iets Spaniel-achtigs was. Die vond dat niet zo leuk.
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

In de dierentuin RHenen : er is een ijsbeer ontsnapt

Ik kwam jaren geleden een man met een jonge beagle tegen die tegen Zingaro op sprong. De man zei tegen zijn hond dat dit niet mocht en ik zei : dan kan hij alvast wennen, want we krijgen er binnenkort een pup bij. Toen zei de man ; hoe lang is ze al zwanger. Zingaro was een flinke golden reu.

Met Zingaro kwam ik kinderen die met een katje aan het spelen waren. Katje kwam naar Zingaro en gaf kopjes. De kinderen vonden toen dat ze wel samen konden trouwen en zeiden dat mijn golden reu de bruid was. Ik zei dat hij een mannetje was en dus de bruidegom. Waarop 1 van de kinderen (ik denk kleuterschool leeftijd) zei ; ach 2 mannen kunnen ook trouwen. Ik dacht toen : op die leeftijd, zou dat niet in mijn hoofd opgekomen zijn.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Elvira schreef:In de dierentuin RHenen : er is een ijsbeer ontsnapt
Waarop 1 van de kinderen (ik denk kleuterschool leeftijd) zei ; ach 2 mannen kunnen ook trouwen. Ik dacht toen : op die leeftijd, zou dat niet in mijn hoofd opgekomen zijn.
Ja nee, bij mij ook niet, maar dat was toen ;D

De vele rasopmerkingen en -vragen zijn we inmiddels ook wel moe. Ze worden uitgemaakt voor van alles en nog wat. Mijn man zegt tegenwoordig standaard 'Ja" op rasvragen. Mijnheer is dat een schnauzer? Ja dit is een schnauzer ;D . En ik: Is dat een Ierse rooie? Nee dit is een Franse.
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Wat een leuk topic is dit! ;D

Opmerking op mijn kruising hollandse herder bij de nestendag van hollansde herders: die is van de Aldi!
Hij zag eruit als een hollandse herder met flaporen.

Vrouw met een ruwharige hollandse herder hoorde: dat zie je niet vaak, een bouvier met rechte oren.

En regelmatig met Bandit: goh, die is oud! (grijze haren)
Echt hoor, zelfs toen hij pas 1 jaar was en rondstuiterde e.d. ;D

En de vraag die ik altijd krijg: wat is dat voor ras?
Hihi, border collies horen zwart-wit te zijn.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

"Krijgt die hond geen eten?!" ::) :-X
Vroeger vond ik dat echt een nare opmerking en probeerde dan netjes uitleg te geven. Tegenwoordig zeg ik op zo'n domme opmerking; "een maal per week...dat is genoeg"

"Wat een lelijke hond" Die persoo krijgt van mij de vraag of hij/zij die ochtend wel in de spiegel heeft gekeken... ::)

En als voor elke "kijk dat is zo'n hazewind, die kunnen heeeeel hard rennen" een euro kreeg dan verdiende ik een leuk zakcentje.

Leukste 2 opmerkingen waren wel 1 met Tous. Klein ventje die overtuigd was dat Tous een ezel was, want hele grote oren. En laatst een stratenmaker die zeker wist dat Ziggy een politiehond is :biggrin2:
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

afgelopen vakantie in Engeland : 2 meisjes vragen of ze de honden mogen aaien, aangezien mijn honden dat geweldig vinden, zeg ik ja. Daarop zegt 1 van de meisjes : dit is de eerste dag van onze vakantie, hij had niet beter kunnen beginnen.
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Hier worden er ook nogal eens vergissinkjes gemaakt
Misty (de Gordon) wordt standaard aangezien voor cocker spaniel.... nu is ze voor een Gordon ook wel een ukkie met haar 18 kilo, maar een cocker :???: verder als de kleur en de hangoren kom ik niet

Wel leuk is het als onze oppas Gordon er is... dat is een uit de kluitengewassen reu van bijna 40 kilo en dus echt veeeeel groter als ons dametje
Als die twee naast elkaar lopen krijgen we geheid de vraag of Robje de moeder is van Misty, want zij is tenslotte een puppy :biggrin2:

En ja Zurca.....een Galgo is een hazewindhond die heeeeeeeel hard kan lopen .... ik ga het zelf bijna geloven ondertussen :roflmao:

Wat wel grappig is, is dat volwassen kerels nooit kunnen geloven hoe ongelofelijk sterk een Galgo kan zijn vanuit stand.
Dat 'dametje' (ik dus) overdrijft schromelijk als ze tijdens een wandeling Aysa bij haar tuig vasthoudt als andere honden komen buurten of langsracen terwijl zij aan de lijn zit.
Laatst de achterbuurman van ruim 100 kilo (en hele stoere praat, want wat kan zo'n ukkie nou helemaal) even flink op zijn stuk gezet door het 'ukkie'.
We stonden te kletsen en ondertussen was hun Labje heen en weer aan het huppelen terwijl ik blondje onder controle hield aan haar tuig en met mijn andere hand Misty vast had die ook vrolijk mee wilde huppelen.
Geef maar even, zegt hij..... binnen 20 seconden keek hij geschrokken om.....'oeps' zie hij..... terwijl hij ondertussen de halve straat door werd gesleurd door 'ukkie' :biggrin2:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ina schreef:Hier worden er ook nogal eens vergissinkjes gemaakt
Misty (de Gordon) wordt standaard aangezien voor cocker spaniel.... nu is ze voor een Gordon ook wel een ukkie met haar 18 kilo, maar een cocker :???: verder als de kleur en de hangoren kom ik niet

Wel leuk is het als onze oppas Gordon er is... dat is een uit de kluitengewassen reu van bijna 40 kilo en dus echt veeeeel groter als ons dametje
Als die twee naast elkaar lopen krijgen we geheid de vraag of Robje de moeder is van Misty, want zij is tenslotte een puppy :biggrin2:

En ja Zurca.....een Galgo is een hazewindhond die heeeeeeeel hard kan lopen .... ik ga het zelf bijna geloven ondertussen :roflmao:

Wat wel grappig is, is dat volwassen kerels nooit kunnen geloven hoe ongelofelijk sterk een Galgo kan zijn vanuit stand.
Dat 'dametje' (ik dus) overdrijft schromelijk als ze tijdens een wandeling Aysa bij haar tuig vasthoudt als andere honden komen buurten of langsracen terwijl zij aan de lijn zit.
Laatst de achterbuurman van ruim 100 kilo (en hele stoere praat, want wat kan zo'n ukkie nou helemaal) even flink op zijn stuk gezet door het 'ukkie'.
We stonden te kletsen en ondertussen was hun Labje heen en weer aan het huppelen terwijl ik blondje onder controle hield aan haar tuig en met mijn andere hand Misty vast had die ook vrolijk mee wilde huppelen.
Geef maar even, zegt hij..... binnen 20 seconden keek hij geschrokken om.....'oeps' zie hij..... terwijl hij ondertussen de halve straat door werd gesleurd door 'ukkie' :biggrin2:
E=mc2 .... oftewel massa neemt toe met de snelheid, of zoiets...
Spot heeft onze oppas ooit ondersteboven getrokken, man van zo'n 90 kilo lag ineens plat omdat hij even niet oplette :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Siberienne schreef:E=mc2 .... oftewel massa neemt toe met de snelheid, of zoiets...
Spot heeft onze oppas ooit ondersteboven getrokken, man van zo'n 90 kilo lag ineens plat omdat hij even niet oplette :biggrin2:
Onze Harry van nog geen 5 kilo heeft mij languit in een plas gekregen. Als het maar onverwachts genoeg gebeurd en ze inderdaad snel genoeg gaan!

Maar als je de gespierde billen van de gemiddelde windhond ziet, dan vind ik het ook niet gek hoor, dat ze heel sterk kunnen zijn aan de lijn!
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Siberienne schreef:E=mc2 .... oftewel massa neemt toe met de snelheid, of zoiets...
Zoiets was het ja..... in ieder geval was de massa van de overbuurman op dat moment duidelijk niet in staat haar zomaar onder controle te houden ::)

Kaela schreef:
Onze Harry van nog geen 5 kilo heeft mij languit in een plas gekregen. Als het maar onverwachts genoeg gebeurd en ze inderdaad snel genoeg gaan!

Maar als je de gespierde billen van de gemiddelde windhond ziet, dan vind ik het ook niet gek hoor, dat ze heel sterk kunnen zijn aan de lijn!
Whahahaha.... dan mag je alleen maar hopen dat er net niemand kijkt.... onderuit gezeild door 5 kilo...., hoe krijgen ze het voor elkaar hé :biggrin2:

Plaats reactie