Gewoon even een vraagje uit pure nieuwsgierigheid

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Gewoon even een vraagje uit pure nieuwsgierigheid

TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

1x per kwartaal ongeveer.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Etensbakken (twee per dag) gaan in de vaatwasser, drinkbak doe ik elke morgen met keukenrol en spoel hem dan af, 's avonds wordt hij afgewassen. Met de hand, omdat er een mooie antisliprand van rubber onder zit, dat vind ik te listig in de vaatwasser. Alle bakken zijn van rvs en als alles al vies is gebruik ik een glazen schaal.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Anne in Duitsland schreef:De voerbakken iedere dag meteen na het eten met flink heet water in een sopje, de waterbak een keer per week of wanneer ik eraan denk, whichever comes first. ::) Als ik zie hoe graag mijn honden uit werkelijk afgrijselijke moddermeukplassen drinken, waar soms meer zand van een twijfelachtige kleur in zit dan water :-X , dan geloof ik niet dat ze van mijn niet altijd tiptop zuivere waterbak nog rare aandoeningen kunnen oplopen. :biggrin2:
Dit is wat ik net wilde typen :biggrin2:
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Anne in Duitsland schreef:De voerbakken iedere dag meteen na het eten met flink heet water in een sopje, de waterbak een keer per week of wanneer ik eraan denk, whichever comes first. ::) Als ik zie hoe graag mijn honden uit werkelijk afgrijselijke moddermeukplassen drinken, waar soms meer zand van een twijfelachtige kleur in zit dan water :-X , dan geloof ik niet dat ze van mijn niet altijd tiptop zuivere waterbak nog rare aandoeningen kunnen oplopen. :biggrin2:
De etensbakken gaan na het eten door een sopje, en daarnaast regelmatig in de vaatwasser.
De drinkbak maak ik bijna nooit schoon, ongeveer om bovenstaande reden :biggrin2:
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

De voerbak elke dag 2x afwassen (Appie krijgt 2x per dag eten), zn waterbak verschoon ik wel elke dag (soms vaker, als ie heeft gegraven tijdens het uitlaten, want dan ligt er een lading zand in), maar echt afwassen doe ik die bak maar om de paar dagen..... Appie heeft ook een buiten waterbak (staat er alleen in de lente/zomer) en die was ik wel elke dag af omdat er vuil in zit (en slakken overheen kruipen)...
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Hier eten ze 2 keer per dat, de ene keer spoel ik en de andere keer was ik ze echt en vaak is dat in de vaatwasser als die toch moet draaien

De drinkbak.... ik was en ververs ze dagelijks, maar er wordt echt zelden uit gedronken, hier hangen ze altijd na de wandeling in de borrelsteen in de tuin
Daarnet presteerde 1 van de dames het om mij duidelijk te maken dat ze dringend naar buiten moest.... ik doe de deur open en zij stieffelt regelrecht op de borrelsteen af om even lekker een slokje te drinken :o ... daar ga je met je frisse drinkbak >:( ... die gaat maar gewoon de deur uit tot de winter :)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Nou dit had ik vanmorgen tijdens het wandelen ook getypt en geplaatst, maar ik liep vast ergens waar geen bereik was..... Bij mij is de voerbak een bord, dat de vaatwasser in gaat.

Edit: Joris drinkt 99% buiten water. Dat maakt dat de waterbak binnen nogal eens vergeten wordt. ::)
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 14 aug 2017, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Hier ook elke dag, meestal na elke maaltijd maar soms spoel ik ze ook gewoon om en gebruik ik ze nog een keer. Ligt een beetje aan de temperatuur en wat ze eten. Waterbak, 2 keer per week ofzo? Als hij leeg begint te raken. Inderdaad omdat ze nog liever van de otto regenwater oplikken dan vers water uit de keuken, of liever nog uit de wc. Dus nee daar maak ik me niet druk om. ;D
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

De etensbakken in principe dagelijks. Hij wordt 's ochtends gevuld net voor de maaltijd en na het eten wordt het eten voor de avond in dezelfde bakjes verdeeld en in de koelkast gezet. Na het eten 's avonds gaan ze dan bij de afwas. Soms gebeurt die met de hand, soms met de machine.
Al moet ik wel zeggen dat als er een restje overblijft, dat wel in hetzelfde bakje in de koelkast gaat om de volgende morgen te voeren. Pas als dat bakje leeg is gaat het bij de afwas.

De waterbakken... euhm... die vergeet ik... :-[
Dat gebeurt eigenlijk pas als er een kalkrand op staat. Maar die staan dan ook gewoon maar te verdampen...
In de toekomst eens wat vaker aan denken.
Mijati
4-sterren
4-sterren

Bericht door Mijati »

Toen ik brok voerde waste ik de voerbak nooit uit en de waterbak als ik het nodig vond.
Nu met barf word direct na het eten van de honden, de bakken gewassen en de waterbak elke 2 dagen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou hier gebeurd het dus niet zo vaak... :-[ zeker de waterbak niet, die wordt vaak vergeten.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

IMG_3010.JPG
De waterbak wordt zelden schoon gemaakt :biggrin2: dit is echt waar ze bijna al hun water drinken...

Er staat een kleintje binnen en 1 in het nachthok, als die bijgevuld moeten worden spoel ik ze even om. We hebben een waterontharder dus kalk zit er niet in.

De voerbakken denk ik ook 1x per kwartaal. Nou krijgt Spot toch brokken en gekookte worst, maar die van Shadow mag wel wat vaker eigenlijk met de KVV... ze worden altijd zo grondig schoon gelikt dat ik het vaak vergeet....
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Etensbakken gaat elke dag een borstel met heet water en afwasmiddel door, en 2 a 3 x per week door de afwasser als ik ruimte over heb. De waterbak doe ik ook braaf elke dag borstel met heet water en afwasmiddel, Harry drinkt toch wel elke dag water, voorheen vergat ik die vaak.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

iedere dag na t eten de voerbakken...
De waterbak wordt 2 x(of soms meer gevuld)en tijdens dat vullen haal ik er een schuursponsje doorheen...en ja ze drinken id buiten uit de meest gore plassen maar ook uit hun schone bak ;D
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Hier lag net ""gedroogde kikker"" in de waterbak . Dolle Mina wilde vast een poging wagen om de kikker weer in leven te krijgen :biggrin2:

Plaats reactie