BPWR / Vaatwasmachine tabletten / welk merk gebruik jij?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR / Vaatwasmachine tabletten / welk merk gebruik jij?

src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Klok 'eco' vaatwastabletten. Vanwege de septic verwijder ik eerst zoveel mogelijk vet met keukenpapier. Eens in de paar maanden gebruik ik zo'n zakkie sun reiniger. Heb eens Sonnett poeder geprobeerd, maar toen stonk de vaatwasser binnen de kortste keren, dat komt er niet meer in.
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Ik gebruik die van de lidl.
Geen vet. Wellicht omdat ik alles eerst afspoel...we hebben hem nu 4 jaar, nok nok nok on wood, en ze doet t als een tierelier.
Wel eens blokjes van Dreft gebruikt direct verstopping van het wasmiddel zelf. Riool meneer zoog alles met n groot apparaat naar buiten,
zag je zo de resten inzitten. Niet opgelost.
Die gebruiken we dus niet meer.
*Gabriëlle*
3-sterren
3-sterren

Bericht door *Gabriëlle* »

Altijd dreft platinum. 1x een uitstapje gemaakt naar het vaatwasspul van de Lidl en de glazen die er die keer instonden zijn nog steeds stroef. De lidl blokjes gebruik ik nu voor de hamsterspul afwas. Met de Dreft platinum altijd een schone vaat en machine, en ik spoel niets van te voren.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Van Sun en nooit problemen gehad.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik stel er gewoon een 2de vraag achter aan :biggrin2:

Hoe oud is jullie vaatwasser?

(ik heb namelijk het idee dat energiezuinig niet per definitie fijn is, zeg maar....).
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef:Ik stel er gewoon een 2de vraag achter aan :biggrin2:

(ik heb namelijk het idee dat energiezuinig niet per definitie fijn is, zeg maar....).
De mijne is jong, zo'n 1,5 jaar denk ik. Maar ik zet 'm eigenlijk altijd op automaat. Alleen als de magimix erin gaat dan pak ik een aangepast programma.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Lizzy schreef:Ik stel er gewoon een 2de vraag achter aan :biggrin2:

9 jaar
Draait regelmatig met het energiespaar programma. Moet wel zeggen dat wij 't merendeel afspoelen voor 't de vaatwasser in gaat.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Die van ons is nu een jaar of 6 denk ik. Hij draait eigenlijk altijd op het energie spaar programma.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Mijne is bijna een jaar oud. Ik draai altijd het eco-programma, dat duurt wel lang maar schijnt het zuinigst te zijn. Hij draait 's nachts op het nachttarief. Dat kan gemakkelijk want hij is heel erg stil. En het is allemaal schoon en droog 's ochtends als ik de boel uitruim. Met poeder (van Sun) dus.
Het filter haal ik er zo ongeveer 1x per 2 weken uit om schoon te maken maar er zit eigenlijk nooit meer in dan wat groene frutseltjes uit de groentemix van de honden ::)
Ruisje
5-sterren
5-sterren

BPWR / Vaatwasmachine tabletten / welk merk gebruik jij?

Bericht door Ruisje »

Onze vaatwasser is een jaar of 8. Hij staat altijd op programma 1 (65c). Na jaren blokjes zijn we zo'n twee jaar geleden naar vaatwaspoeder gegaan, samen met het zout en glansmiddel toevoegen. Eerst een fles Sun gehad, maar vanaf daarna DM Classic vaatwaspoeder. De vaat werd na de overstap een stuk schoner en droger dan met blokjes. Ook de machine zelf trouwens. En naast dat het een stuk zuiniger is dan al die blokjes, 'zeggen ze' dat het ook beter voor de machine is.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Een Beko, 3 maanden oud.
Draai altijd het quick programma van 58 minuten op 70 graden.
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Een Atag, vier jaar oud. :)
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

pluk schreef:9 jaar
Draait regelmatig met het energiespaar programma. Moet wel zeggen dat wij 't merendeel afspoelen voor 't de vaatwasser in gaat.
+1
Als ik geen tijd heb draait 'ie het kortere gewone programma.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

We hebben gisteren in de Ap naar het losse poeder (met los zout en glansspoelmiddel) staan kijken maar goedkoper dan tabletten is het niet. Da's nou jammer :biggrin2: . We gaan eerst maar eens de AH dingen proberen. We hebben nu Dreft en ik moet zeggen: de consumentenbond kan lullen wat ze willen maar deze wassen toch echt absoluuuuut beter dan die van de Lidl hoor! De machine is ook prachtig schoon. Geen vet te bekennen. Maar ja goed, deze tabletten zijn onbetaalbaar dus die blijven we niet gebruiken. Als je ze koop wanneer ze van de vrachtwagen af zijn gevallen kosten ze nog steeds bijna 13 eurocent. En die van de Ap kosten 7 eurocent.
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Lizzy schreef:We hebben gisteren in de Ap naar het losse poeder (met los zout en glansspoelmiddel) staan kijken maar goedkoper dan tabletten is het niet. Da's nou jammer :biggrin2: . We gaan eerst maar eens de AH dingen proberen. We hebben nu Dreft en ik moet zeggen: de consumentenbond kan lullen wat ze willen maar deze wassen toch echt absoluuuuut beter dan die van de Lidl hoor! De machine is ook prachtig schoon. Geen vet te bekennen. Maar ja goed, deze tabletten zijn onbetaalbaar dus die blijven we niet gebruiken. Als je ze koop wanneer ze van de vrachtwagen af zijn gevallen kosten ze nog steeds bijna 13 eurocent. En die van de Ap kosten 7 eurocent.
Of genoeg op voorraad kopen als er weer hamster-acties zijn bij de AH ;)
Heb je ze voor de helft van de prijs...
Ik vind die ook beter dan anderen.
Of de losse poeder van Sun, wast ook goed schoon.

Plaats reactie