Suzanne schreef:Uit nieuwsgierigheid.. hoelang denk je dat het duurt voor een brand in een schuur, die laten we ze zeggen op 15-20 meter van je huis staat... overslaat op het huis zelf?
Denk je echt dat dan alleen je eigen schuur afbrand?
Ik trek nog net niet de stekker uit wasmachine e.d. maar het staat wel uit. Niets laat op in de nacht of als ik er overdag niet ben. In de schuur staat geen enkel apparaat ook al hebben we er stroom.
Iedereen moet doen waar hij zich lekker bij voelt maar wees je bewust van de risico's. Als er brand is in je schuur overdag als je niet thuis bent mag je je handen dichtknijpen als het bij alleen jouw schuur blijft. Een brand zit zo ook in je huis en ja, daar waren je dieren toch veilig?
Ik blijf bij mijn advies: niet doen! Maar, nogmaals; doe wat je denkt dat goed is.
Suzanne
Even uit nieuwsgierigheid: waar heb jij gelezen dat ik de slow cooker in de schuur aan zet als ik van huis ga? Dat ding gaat in de schuur omdat ik geen trek heb als ras echte vegetariër in de meur lucht te zitten van bone broth. Om die reden staat ook mijn voedseldroger daar. Maar nergens staat dat ik die apparaten aan zet en ga werken of weg ga. Dus je maakt een heel verhaal van iets dat helemaal niet aan de orde is. Verder hangt er een koei van een brandmelder in de schuur. Die hoor ik echt wel hoor, als ik binnen ben. Sterker nog, die horen ze 6 huizen verderop ook.
Maar even voor mijn nieuwsgierigheid: zet je je koelkast 's nachts ook uit? En je CV of boiler?
En nee, ik waan me in huis helemaal niet veilig en mijn huisdieren al helemaal niet want die zijn nog wel eens thuis als ik van huis ben. Ik heb namelijk niet alleen met mijn eigen huis en de veiligheid van apparaten te maken: ook met dat van de buren. Waarvan ik geen idee heb wat die uit zitten te vreten. Even voor mijn nieuwsgierigheid maar vraag jij je buren ook of zij hun router uit willen zetten als ze van huis gaan? Of hun wasdroger? Een ongeluk zit in een klein hoekje, dus jij kunt nog zo voorzichtig zijn, als de buren een wasdroger hebben en de condensator of pluizenfilter niet regelmatig schoonmaken of een router hebben die in een stoffig hoekje staat en die dingen gaan in de hens: kun jij je heel veilig hebben gevoeld met al je maatregelen, maar de kans dat jouw huis ook de fik in gaat, inclusief je huisdieren behoort zo maar tot de mogelijkheden, helaas.