Geen hamster, maar schildpadden

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Geen hamster, maar schildpadden

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

hannabelgje schreef:Er zijn heel veel kwekers die schildpadden permanent buiten houden. Met een kasje en schuilmogelijkheden gaat dat prima. Zeker als ze wat groter zijn. Winterslaap doen ze dan ook gewoon buiten.
Uiteraard zijn ze met cites en chip.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Wat mooi dat ze jaarrond buiten kunnen leven, dat wist ik niet. Dat is dan wel zo natuurlijk voor ze. Wat goed dat je ze dat ook kunt bieden :thumbsupup: Ze gaan vast een mooi leven tegemoet. Veel geluk ermee!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

pike schreef:
Wat mooi dat ze jaarrond buiten kunnen leven, dat wist ik niet. Dat is dan wel zo natuurlijk voor ze. Wat goed dat je ze dat ook kunt bieden :thumbsupup: Ze gaan vast een mooi leven tegemoet. Veel geluk ermee!
Ja dat is het fijne aan griekjes. Ik heb in de garage nog mijn oude konijnennachthok. Dat kan ik tochtdicht maken en een warmtelamp boven hangen voor als ze het buiten niet warm genoeg hebben. Een beetje zoals het in dierentuinen gedaan wordt. Ze kunnen dan zelf van binnen naar buiten en terug.

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

De schildpad die ik als kind had, liep vrij rond in de afgezette tuin. Mijn vader had lage hekjes gemaakt die hij in de deuren had gezet, zodat de schildpad niet het huis in kon lopen als de deuren open stonden.
Als het koud werd, dan groef de schildpad zich op een vaste plek in. Mijn vader groef hem dan uit en zette hem in een doos met oude kranten op zolder. Als het warmer werd, dan begroef hij hem weer in zijn schuilplaats. Dan kwam de schildpad uiteindelijk zelf weer tevoorschijn.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Komend weekend ga ik het eerste verblijf maken voor de padjes. Ze krijgen eerst een kleiner verblijf en als ze groter groeien krijgen ze een groter verblijf. Dan hoop ik ze volgende week op te kunnen halen. Ik moet ook nog namen verzinnen.

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

hannabelgje schreef:Komend weekend ga ik het eerste verblijf maken voor de padjes. Ze krijgen eerst een kleiner verblijf en als ze groter groeien krijgen ze een groter verblijf. Dan hoop ik ze volgende week op te kunnen halen. Ik moet ook nog namen verzinnen.

Nee nee padjes zijn toch echt andere beesten :biggrin2:

Een paar Griekse namen zijn wel toepasselijk. Papadopoulos en zo ;D
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Borke schreef:De schildpad die ik als kind had, liep vrij rond in de afgezette tuin. Mijn vader had lage hekjes gemaakt die hij in de deuren had gezet, zodat de schildpad niet het huis in kon lopen als de deuren open stonden.
Als het koud werd, dan groef de schildpad zich op een vaste plek in. Mijn vader groef hem dan uit en zette hem in een doos met oude kranten op zolder. Als het warmer werd, dan begroef hij hem weer in zijn schuilplaats. Dan kwam de schildpad uiteindelijk zelf weer tevoorschijn.
Serieus ;D Wat geweldig!
Mijn hospita heel vroeger had een schildpad, die heette Mina, die groef zich onder in de tuin met Kerst en kwam met Pasen weer boven :biggrin2:
Toen ik er kwam wonen deed Mina dat al 25 jaar. Eén keer had haar man een stukje betegeld en toen was ze ongerust dat net daar Mina zich ingegraven had dus moesten de tegels er weer uit en werd er gegraven. Maar Mina zat gelukkig op een andere plek.
Een verre oom van mij had er eentje uit Indië mee en die was enorm groot (en vast al oud dus). Die liep door de kamer toen ik daar op bezoek was ;D
hannabelgje schreef:Komend weekend ga ik het eerste verblijf maken voor de padjes. Ze krijgen eerst een kleiner verblijf en als ze groter groeien krijgen ze een groter verblijf. Dan hoop ik ze volgende week op te kunnen halen. Ik moet ook nog namen verzinnen.

Veel plezier met je schildpadden! Ik ben benieuwd naar de namen :P
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Oh wat leuk, schildpadden in de tuin!
Laat je wat foto's zien als ze thuis zijn?!
Ben wel benieuwd naar ze :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Zodra ik ze heb. Eerst een verblijf maken en dan ga ik ze halen. Denk volgende week ophalen.

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoe gaat tie daar?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Prima. Hout had ik besteld en ga ik deze ochtend ophalen. Dan kan ik aan de knutsel. Ik dacht vorige week even hout te halen. Dus verteld wat ik nodig heb en bleef afwachtend staan. Meneer zei dat ik het dan zaterdag op kon komen haken. Euh ok dan.
De bak wordt van onbehandeld lariks hout. Ik zal als het lukt vandaag foto's maken na het knutselen.

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Oh wat leuk, schildpadden :smitten:

Ben benieuwd naar de kiekjes straks :D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Alleen het deksel nog. AfbeeldingAfbeelding

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat ziet dat er al enorm leuk uit :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ohw, wat leuk! Dit ziet er super goed uit zeg! Hoeveel schildpadden komen hier in?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Komen twee griekse landschildpadden in van 8 cm groot ongeveer. Als ze te groot worden voor deze bak krijgen ze een permanente bak achter in de tuin. Daar zijn ze nu nog te klein voor.

Plaats reactie