Echt? Waarom niet? Als ik met mijn goeiekope halfords fiets bij de fietsenmaker komt maakt ie hem toch ook.hannabelgje schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, maar mijn broer is fietsenmaker en heeft veel verstand van fietsies. Iedereen fiets hier tegenwoordig electrisch. Zalig vind ik het. Je kunt bij fietsenzaken voor hele leuke prijsjes tweedehands electrische fietsen kopen. Een aantal merken waaronder Sparta hebben accu's die uit te lezen zijn. Dan kunnen ze precies zien hoe het met de accu gesteld is en wat er in het verleden allemaal is gebeurd.
Nadeel van budget electrische fietsen is dat de meeste fietsenmakers hun handen daar niet aan vuil willen maken. Ze vervangen zelfs nog geen band ervan. Dat is dus wel een beetje een dingetje.
Ik zal nooit een nieuwe electrische fiets kopen. Ik heb al sinds 2013 een Sparta Ion en dat ding is geweldig. Ook tweedehands gekocht.
Er zit zoveel verschil in dat je echt fietsen moet gaan uitproberen. Wat ik fijn vind, vind jij misschien wel helemaal niet fijn en andersom.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Tweedehands vind ik niets. Ik weet niet, ik heb daar nog nooit geluk mee gehad. Niet met fietsen en niet met andere spullen.
Haha, nou daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen hoor. Net als wanneer je een auto koopt en roept dat je alles op de fiets blijft doenzurca schreef:Een e-bike zonder aandrijving fiets niet lekker is mijn ervaring.
Ik heb een giant twist, kan daar mee fietsen zonder ondersteuning maar doe dat niet vrijwillig zeg maarOf dat nu met het gewicht van de fiets te maken heeft of dat je gewoon zo enorm gaat wennen aan het makkelijke trappen met ondersteuning, geen idee. Maar toen ik mijn fiets kocht vond ik ook dat ik er zonder de trapondersteuning op moest kunnen fietsen. De proefritten die ik gemaakt heb, heb ik dan ook deels zonder de trapondersteuning gedaan. En dat fietste op de meeste fietsen prima. Maar nu ik gewend ben aan die trapondersteuning....no way dat ik dat nog uitzet...met flinke wind mee wil ik dan in een gekke bui de trapondersteuning weleens heel af en toe op minimaal zetten maarrrrr dan moeten alle omstandigheden wel heeeel goed zijn hoor
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben verknocht aan m'n fietsje.... heb geen rijbewijs dus gebruik 'm vaak. En ik heb een groot fietskrat voorop waar Pippa met bench in kan, ideaal....lekker met z'n tweetjes ergens naar toe om te gaan wandelen.