Hebben jullie de verwarming alweer aan?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hebben jullie de verwarming alweer aan?

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Gisteravond even de houtkachel aan gehad voor de kilte in huis, heerlijk!
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Hier ook nog geen kachel aan gehad. Wel buiten 's avonds lekker bij de vuurkorf gezeten onder de overkapping.
Eigenlijk staat verder de achterdeur nog de hele dag open en boven de ramen een stuk. Hooguit trekken we een vest aan in de avond.
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

25 graden? :o

Wij zitten in een vrijstaand huisje, vrijwel in het open veld, dus de verwarming gaat sinds ongeveer een week zeker in de avond even aan, 20 graden max.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Hier de verwarming nog niet aan gehad. Het is nu 22 graden binnen. Wanneer de temperatuur onder de 20 komt en het voelt koud dan gaat hij aan op 20 graden ;-)
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Er is er hier 1tje die super blij is dat het in huis weer afkoelt....want nu kan ze weer lekker onder een dekentje slapen zonder dat ze na 10 minuten weer puffend er onderuit kruipt omdat het te warm werd.

Hier nog geen vloerverwarming aan en de achterdeur staat nog een groot deel van de dag open.
Ramen staan altijd open/op een kier, zomer en winter (tenzij windkracht 10 met regen er op staat) en de thermostaat geeft hier nu nog 21.5 graden aan, dus voorlopig blijft die nog wel even uit.

Ik heb wel vandaag het dunne dekbed uit de kast gehaald ipv het sprei, want 's nachts werd het toch wel een beetje te kil boven
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Twee maanden geleden heb ik muur- en vloerisolatie gekregen. Nou ja... gekregen...

Het is nu 20 graden. En de kachel staat nog niet aan.

Ik doe niet aan een datum waarop de kachel weer aangaat. Hij (of zij) gaat aan wanneer ik het nodig vind. En als dat 25 juli is of 24 november, dat maakt dan niet uit.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Hier gaat met de deur dicht omdat ik het fris vind worden en het is binnen 21 graden.
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ingeborg1958 »

Van de week even de pelletkachel aangehad. Ook om te kijken of hij het nog doet, en hij doet het nog ;D

Ik was trouwens vandaag is Amsterdam met de taxi en daar was het zeker 4 graden kouder dan in brabant!
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Overdag is het nog best lekker maar 's avonds koelt het behoorlijk af, dus gisteren het elektrische kacheltje te voorschijn gehaald. We hebben vorige maand zonnepanelen laten plaatsen dus het idee dat we er nu min of meer gratis warmpjes bijzitten is extra lekker :biggrin2:
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Ina schreef: di 10 sep 2019, 19:05 Er is er hier 1tje die super blij is dat het in huis weer afkoelt....want nu kan ze weer lekker onder een dekentje slapen zonder dat ze na 10 minuten weer puffend er onderuit kruipt omdat het te warm werd.

Hier nog geen vloerverwarming aan en de achterdeur staat nog een groot deel van de dag open.
Ramen staan altijd open/op een kier, zomer en winter (tenzij windkracht 10 met regen er op staat) en de thermostaat geeft hier nu nog 21.5 graden aan, dus voorlopig blijft die nog wel even uit.

Ik heb wel vandaag het dunne dekbed uit de kast gehaald ipv het sprei, want 's nachts werd het toch wel een beetje te kil boven
Nadat het vorige week 16 graden was op de slaapkamer en we het net te koud hadden, heb ik de volgende dag maar het zomerdekbed geruild voor het lente/herfstdekbed.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Het is nog steeds 22 graden in mijn huis. Zolang dat niet onder de 18 zakt gaat hier de kachel niet aan. En daaronder zakt het pas als het buiten vriest. Niet dat het huis nou zo goed geïsoleerd is gezien de gaten overal, de tocht en het feit dat de deur niet volledig sluit en ik zo naar buiten kan kijken, maar op de een of andere manier wordt het hier niet kouder.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Oh wat hebben jullie het nog lekker warm, 20 a 22 C. Nee dan hoeft de verwarming nog niet aan :)

Wij slapen al een week onder het winter dekbed :-[ ;D
Maar ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe, hij is nogal dun geworden.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Nee hier nog niet de kachel aan gehad. Vind dat altijd weer zo'n gedoe na de zomer ::)
Maar het is wel kouder in de ochtend en avond, dus heel lang duurt het niet meer voordat hij 's avonds weer even aan gaat. Dan begint daarna als het echt kouder wordt het gedoe weer met hout slepen en de hele dag zorgen dat de kachel aan blijft. #ikwilookeenpelletkachel :biggrin2:
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Op het werk staat er wel wat aan maar thuis nog niet. Wel gaat de deur minder open om de warmte zo lang mogelijk vast te houden. Zo lang de zon wil schijnen warmt het overdag wel genoeg weer op om de avond door te komen.
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

De houtkachel hier aangemaakt, was er klaar mee. Brrrrrrr echt niks voor mij die nattigheid en kou. Vond die hitte echt heerlijk!! [emoji28]. Ben in het verkeerde land geboren denk ik [emoji848]

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Laatst gewijzigd door BlissSpirit op wo 11 sep 2019, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie