Het spiervlees bij online Barfwinkels is meestal spiervlees van mindere kwaliteit dan dat je voor mensen koopt. Of het is kopvlees. Of het is vellen en lellen (je hebt er kwalitatief ontzettende rotzooi bij hoor).Bodhi sioux schreef: di 11 aug 2020, 15:07 Bedankt voor de info!
Wat ik me nog afvroeg:
Is het vlees wat ze in online barfwinkels verkopen als 'spiervlees' dan ook restvlees?
En ik ga a.s vrijdag naar een boer die hun dieren in natuurgebieden laat lopen en zelf hun dieren slacht. Ik ga daar dan botten halen voor bottenbouillon te maken. Maar nou vroeg ik me af welk vlees dat ik kan vragen wat niet bedoeld is voor menselijke consumptie en waar geen bot in zit. Weet iemand dit toevallig?
Zoals ik hierboven ook geschreven heb vind ik het advies om spiervlees te gaan geven als aanvulling op KVV niet bepaald briljant. Maar goed, als je dan naar een boer gaat: vraag om het spiervlees dat gewoon net even wat minder is als voor menselijke consumptie. Als het om rund gaat kun je vragen om het kopvlees. En longhaas. En dan wel kopvlees zonder al te veel kimmels. Want je moet wel een beetje deugdelijk spul hebben, toch?!