Het grote sneeuw topic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote sneeuw topic

Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Wat een leuke foto's! Hier in Brabant ligt ook een flink pak en Ollie verdwijnt er soms half in ;D Gelukkig vindt hij het super :D
Bijlagen
20260105_164123.jpg
20260105_124917.jpg
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Sprookjesbos in Noorwegen
IMG_9103.jpeg
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kaela schreef: ma 05 jan 2026, 18:01 Lekker wandelen in de sneeuw!IMG_1542.jpeg
Wat een schattige foto, Karin! Heb je niet stiekem af en toe zoiets van: toch wel weer heel erg leuk, zo'n hondje in huis... :whistling: :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Dat krijg je als je je neus in het spoor van een haas steekt :biggrin2:
IMG_6940.jpeg
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

pike schreef: di 06 jan 2026, 18:57 Dat krijg je als je je neus in het spoor van een haas steekt :biggrin2: IMG_6940.jpeg
Tja, je bent een jachthond of je bent het niet hè :biggrin2:
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

pike schreef: di 06 jan 2026, 18:57 Dat krijg je als je je neus in het spoor van een haas steekt :biggrin2: IMG_6940.jpeg
Wat een lekkere sneeuw snoet
Wat voor ras is dit ?
Vindt hem zo schattig
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Anne in Zweden schreef: di 06 jan 2026, 15:43 Wat een schattige foto, Karin! Heb je niet stiekem af en toe zoiets van: toch wel weer heel erg leuk, zo'n hondje in huis... :whistling: :biggrin2:
Nee. Echt heel eenvoudig. We zitten nog altijd midden in de tropenjaren qua peuter, zonder vangnet en daardoor hebben we geen marge qua energie. Het zou onwijs leuk zijn, maar als je energie op is om goed voor de hond te zorgen is de lol er snel af. Voor het arme dier en voor ons. Nu het nog nieuw is wil Nina wel mee wandelen. Ik denk dat Vos langer bij ons logeert dan dat haar enthousiasme duurt. Moet je een peuter tegen haar zin mee slepen de hond uitlaten. Moet er niet aan denken.

En dan moet je ook nog een hond hebben die kinderen ziet zitten. Vos vindt alles best van Nina, maar ze mag niet aan haar zitten. Zodra die intentie er is zien we stress opbouwen. En dat is naar voor Vos, want de peuter wekt nogal eens de indruk te willen gaan aaien. Nina luistert gelukkig onwijs goed en heeft voor haar leeftijd bizar veel begrip en respect voor dieren. Maar ze is drie en het gaat een keer mis natuurlijk. Dat wij er niet bovenop zitten en Nina te enthousiast is. Dus we houden ze wat gescheiden in huis. Vos kan vaak lekker bij een van ons op kantoor, Nina is gedurende de week wat dagen naar de opvang en we zijn ook vaak even de hort op. Maar daar waar we allemaal samen zijn is Vos in de bench. En dat gaat prima, maar is natuurlijk niet iets voor altijd. En ik snap Vos. Peuters zijn de meest vreselijke wezens in de beleving van dieren. Druk, herrie, onvoorspelbaar. Pets hel on earth…
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

kiara schreef: di 06 jan 2026, 19:04 Wat een lekkere sneeuw snoet
Wat voor ras is dit ?
Vindt hem zo schattig
Ties is een Basset Fauve de Bretagne.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

O apart
Erg leuke hond
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Vanochtend zat er een haas in de tuin. Waarschijnlijk vinden ze nu moeilijk voedsel.
IMG_6938.jpeg
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wij zitten al 4 dagen thuis, zonder dat we naar het bos kunnen met de honden. Zoetermeer is (in dit deel) niet te berijden. En aangezien ik net een nieuw (2dehands) bussie heb en Leo vorig jaar schade heeft gereden met de vorige: zit ik niet te wachten op meer schade. Dus het is hierachter lopen met de honden, Sjoerd aan de riem, wat een ramp. Van mij mag die K sneeuw weg. Dan kan ik ook langs bij mijn moeder.

Het is mooi hoor, daar niet van. Maar zo niet handig in een land dat er niet op voor is bereid.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Ja je zit niet te wachten op schades
Ik heb het geluk dat ik aan de overkant groot bos heb dus ik last de auto ook staan nu . Gisteren nog wel weggeweest maar durf het nu niet aan.
Ben niet bang om te rijden maar wel bang dat een ander tegen mij aan glijdt.
:(
Sneeuw is prachtig maar voor de mensen die wel de weg op moeten is het een drama
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Hier zitten we in het buitengebied met natuurgebieden binnen loopafstand. Maar hier wordt geen sneeuw geruimd, dus we zitten nu wel ingesloten.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Hij is zooooo leuk!
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

doranto schreef: wo 07 jan 2026, 10:32 Hier zitten we in het buitengebied met natuurgebieden binnen loopafstand. Maar hier wordt geen sneeuw geruimd, dus we zitten nu wel ingesloten.
Nou ik ondertussen ook ingesneeuwd
Ook buitengebied

Plaats reactie