Kat met blaasgruis.
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re:Kat met blaasgruis.
Hij is inmiddels twee dagen thuis en hij voelt zich duidelijk niet echt lekker en hij eet vrijwel niet... Ik denk dat het vooral komt door de antibiotica (die hij idd toch moest hebben vanwege de katheter), want toen hij ooit vroeger een antibioticakuur kreeg, werd hij daar ook erg misselijk van en at haast niet meer. Dus ik hoop dat hij zodra de kuur af is (over een weekje) wel weer goed gaat eten want hij is nu al erg mager geworden. Hij drinkt gelukkig wel en plassen gaat ook weer goed.
Wat zouden jullie doen als hij zo slecht blijft eten de komende dagen: stoppen met de antibioticakuur zodat hij zich weer wat beter voelt en dan waarschijnlijk ook weer beter gaat eten, of toch de kuur sowieso afmaken met dan wel het risico dat hij super mager wordt en nog zwakker... Misschien moet ik de dierenarts nog even om advies vragen maar ja, die zegt vast dat we de kuur af moeten maken denk ik..
Wat zouden jullie doen als hij zo slecht blijft eten de komende dagen: stoppen met de antibioticakuur zodat hij zich weer wat beter voelt en dan waarschijnlijk ook weer beter gaat eten, of toch de kuur sowieso afmaken met dan wel het risico dat hij super mager wordt en nog zwakker... Misschien moet ik de dierenarts nog even om advies vragen maar ja, die zegt vast dat we de kuur af moeten maken denk ik..
Niet eten is erg gevaarlijk voor een kat, zeker als hij al verzwakt is. Ik zou zeker de da bellen voor raad. Een ab-kuur stoppen is niet de bedoeling, maar als hij niet eet is het middel erger dan de kwaal lijkt me.
Misschien is hij misselijk van de ab of is hij van streek na de operatie en is hij zijn eetlust kwijt. Hij MOET in ieder geval gaan eten!
Misschien is hij misselijk van de ab of is hij van streek na de operatie en is hij zijn eetlust kwijt. Hij MOET in ieder geval gaan eten!
We hebben onze kat gisteravond in moeten laten slapen omdat hij weer niet kon plassen vanwege opnieuw een verstopping door blaasgruis; zijn buik was al helemaal hard geworden. Je kan nog weer opnieuw gaan spoelen e.d. maar de kans wordt dan steeds kleiner dat hij daar helemaal van hersteld, en aangezien hij al enorm verzwakt was en niet meer at wilden we hem dat niet aandoen... 
he bah wat vervelende nou zeg, sterkte met dit verlies
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

He jakkes wat akelig 
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.
Wat een akelig bericht 
Heel veel sterkte ermee....
Heel veel sterkte ermee....
Dankjulliewel voor het meeleven..! Hij was natuurlijk al 16 maar hij had nog best jaren langer kunnen leven als hij geen blaasgruis gehad had denk ik. Zal toch wel voor een groot deel aan al die brokjes liggen die hij gegeten heeft, toen we nog niet wisten dat er versvlees bestond.
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
ag wat erg nou, heel veel sterkte toegewenst
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ah wat verdrietig