Ook dat zou ik erg vinden maar het is, zoals wij al eerder hebben gediscusieerd over entingen, een persoonlijke overtuiging. Ik heb twee honden die nog jong zijn, ze vreten grond op honden uitlaat gebieden en drinken water uit elke denkbare bron, en zwemmen zonder dicriminatie in alles wat nat is. Ik kan ze ook aangelijnd houden, of pogen om ze te verbieden om deze activiteiten te doen maar dan liep ik de hele tijd te fitten op mijn honden, niet leuk voor hun en zeker ook niet voor mij. Ik kan alleen hopen dat ze geen auto immuunziekte oplopen, tot nu toe heb ik nog nooit een hond gehad die last had van inentingen, mischien denk ik daardoor iets makkelijker daarover, maar ik heb wel te maken gehad met besmettelijke honden ziekten waar tegen ingeent had kunnen worden.Lizzy schreef:
Voor de mensen die schrijven dat ze het zichzelf nooit zouden vergeven als hun hond Weil op zou lopen: ik ben nou zo benieuwd. Zou je het jezelf wel vergeven als je hond een auto-immuunziekte oploopt door de Weil enting en zo ja, waarom?
Ik heb ook niet al mijn honden stikt altijd voor alles ingeent maar ik vindt ik dat zeker tot hun tweede jaar ik volledig moet enten. Dot is nu twee, en Jazz moet nog twee worden.
Komt toch weer terug op gevoel. Ik zou het erg jammer vinden als mijn hond door mijn ent beslissingen ziek werd, maar ik denk als ik nog een jonge hond zou moeten verliezen omdat ik te "eigenwijs" was om te enten....... dat zou voor mij vallen onder onvergeefelijk.
Nogmaals, een persoonlijk gevoel.
Ik heb net als jij de beste voor met mijn honden en maak mijn beslissingen vanuit deze visie, dat het mijn idee de beste is voor mijn hond.