Wel/niet enten + vaccinatieboekje

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re:Wel/niet enten + vaccinatieboekje

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hiram schreef: wie weet er een site of zelf al een antwoord met de voors en tegens van enten en waarom je het misschien beter kan laten...
Nee, zo'n site bestaat naar mijn weten niet. De voorstanders hebben de prachtigste argumenten om wel te enten en de tegenstanders hebben de geweldigste argumenten om niet te enten. Het beste lees je beide, laat je je eigen ideeen erover gaan en neem je zelf een beslissing.

Interessante lectuur over vaccineren:
*Vaccinatie van Viera Scheibner
*Immunization van Catherine JM Diodati
*Veterinary Vaccines and Diagnostics van Ronald D Schultz
*Homeopathic Care for Cats and Dogs van Don Hamilton.

Van hem heb ik een stukje tekst uit het boek overgenomen, vertaald en op Barfplaats gezet:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=777

Wat een buitengewoon interessante email groep is:

http://groups.yahoo.com/group/jstsayno2vaccs/

De list owner heeft een bijzonder interessante website: http://www.caberfeidh.com/HHC.htm. Het is wel een 'tegen vaccineren' website maar Christie heeft duidelijk haar werk gedaan.
Lil

Bericht door Lil »

Doedels schreef: Dat hangt van de hondenschool af. Ik ben nog maar één keer naar een entingsboekje gevraagd. Dat was bij een wedstrijd waar de da niet kwam opdagen. Dus het geheel sloeg nergens op. Verder bij geen enkele hondenschool, wedstrijd of show. Binnenkort ga ik een cursus volgen in Duitsland. Daar wil men alleen ingeënte honden toelaten. Ik ga niet enten. Ik ben nog aan het dubben hoe ik dat ga inkleden ???
Niet, ik ben zelf instructeur op een duitse hondenclub en we organiseren twee tot drie maal per jaar een behendigheidswedstrijd. Zowel op wedstrijden als op gewone cursussen kan het Veterinairambt komen om te controleren. En ja ze komen, wordt zonder inentingen echt niet geaccepteerd. Op elke wedstrijd worden daarom ook alle inentingsboekjes ingenomen, dat is verplicht. Gasthonden worden ook gecontroleerd. Ik ben het er ook niet mee eens, maar het is de wet en die is in elke Kreis anders.
Lil

Bericht door Lil »

conleeuw schreef: Ik ben pas in Duitsland geweest voor een show, maar daar wilden ze wel de ent boekje zien.
Ik weet alleen niet wat ze hadden gedaan als ze niet was ingeent.
Carantaine. Als je eenmaal in het land bent, kom je er met een niet geente hond niet meer uit. Ben je het land nog niet binnen, dan wordt je teruggestuurd. De duitsers zijn gewoon het ergste op dat gebied. Heb zelf vaker grenscontrole gehad als ik naar de hondenvereniging ging (en dat is slechts 2 km over de grens).
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Lil schreef: Carantaine. Als je eenmaal in het land bent, kom je er met een niet geente hond niet meer uit. Ben je het land nog niet binnen, dan wordt je teruggestuurd. De duitsers zijn gewoon het ergste op dat gebied. Heb zelf vaker grenscontrole gehad als ik naar de hondenvereniging ging (en dat is slechts 2 km over de grens).
Zo'n vermoede had ik al, en ja ik ben een die altijd de pineut zal zijn, mijn papieren worden altijd gecontroleerd, ik heb gewoon zo'n oneerlijke uitstraling ;D, maar goed om dat te weten, dan zal ik in de toekomst ook geen risico's nemen, ik neem aan dat het om de rabies enting gaat? de Carantaine dan?
herder_lover
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door herder_lover »

nou Duitsers zijn niet het ergste op dat gebied, Engelsen kunnen er ook wat van, en Zweden is ook heel erg. Zonder bloedtesten mag je niet naar binnen. Op zich wel terecht vind ik als je met veel honden te maken hebt. Vind ik :P
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

herder_lover schreef: nou Duitsers zijn niet het ergste op dat gebied, Engelsen kunnen er ook wat van, en Zweden is ook heel erg. Zonder bloedtesten mag je niet naar binnen. Op zich wel terecht vind ik als je met veel honden te maken hebt. Vind ik :P
nou hebben de Engelsen al een grote stap in de goede richting gezet, want vroeger (klinkt als een oud vrouwtje) was het quarantine, maanden lang...... >:( nu is het in ieder geval mogelijk om je hond daarnaartoe te nemen :) dat is vooruitgang. De engelsen waren paranoide over Rabies.
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

Lil schreef: Carantaine. Als je eenmaal in het land bent, kom je er met een niet geente hond niet meer uit. Ben je het land nog niet binnen, dan wordt je teruggestuurd. De duitsers zijn gewoon het ergste op dat gebied. Heb zelf vaker grenscontrole gehad als ik naar de hondenvereniging ging (en dat is slechts 2 km over de grens).
O jé, je brengt me weer aan het twijfelen. Ik heb al toestemming om mijn hond oningeënt mee te nemen naar de cursus. Dus ik dacht ik neem het risico om hem zonder rabiës mee de grens over te nemen. Ik ben nog nooit aangehouden. Nu durf ik niet meer. Ik moet de komende drie jaar cursus volgen in Duitsland. Nu twijfel ik weer of ik de novibac enting moet laten zetten. Zucht. Petr heeft altijd entreacties :(
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Doedels schreef: O jé, je brengt me weer aan het twijfelen. Ik heb al toestemming om mijn hond oningeënt mee te nemen naar de cursus. Dus ik dacht ik neem het risico om hem zonder rabiës mee de grens over te nemen. Ik ben nog nooit aangehouden. Nu durf ik niet meer. Ik moet de komende drie jaar cursus volgen in Duitsland. Nu twijfel ik weer of ik de novibac enting moet laten zetten. Zucht. Petr heeft altijd entreacties :(
wat moeilijk nou :(
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

conleeuw schreef: wat moeilijk nou :(
ja, ik was er al helemaal uit en nu weet ik het niet meer :(
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Doedels schreef: ja, ik was er al helemaal uit en nu weet ik het niet meer :(
ik kan mij voorstellen als je helemaal niet wil enten en je bij wijze van spreken gedwongen wordt dat het een bitter pil is om te slikken.
Sterkte met jou beslissing ;)
Lil

Bericht door Lil »

Doedels schreef: O jé, je brengt me weer aan het twijfelen. Ik heb al toestemming om mijn hond oningeënt mee te nemen naar de cursus. Dus ik dacht ik neem het risico om hem zonder rabiës mee de grens over te nemen. Ik ben nog nooit aangehouden. Nu durf ik niet meer. Ik moet de komende drie jaar cursus volgen in Duitsland. Nu twijfel ik weer of ik de novibac enting moet laten zetten. Zucht. Petr heeft altijd entreacties :(
Ligt eraan waar je zit, want er zijn mensen die in gebieden trainen waar echt nooit gecontroleerd wordt. het nadeel is dat er bij ons veel Nederlanders over de grens gaan om te tanken en om met de hond te wandelen. Er is daar een groot natuurgebied dat tevens tollwutspergebiet is. Twee jaar geleden zijn daar door mensen die het niet meer konden opbrengen 20 huskeys uitgezet. Ze zijn bij ons gewoon paranoia om het zo maar te noemen, vandaar vaker controle. Als je toestemming hebt om te trainen zullen ze daar bij jullie wel niet zo veel controleren. Ik heb nooit nagevraagd of je de hond niet via het bloed mag laten testen en dat je dan bijvoorbeeld van de inenting vrijgesteld bent. Ik weet hoe ziek ze zich kunnen voelen na die k*t inenting, had daar eerst ook last van, maar laat nu rabdomun enten. Zelfde troep maar blijkbaar mindere reactie of dat is toeval geweest.
chooky
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chooky »

Als ik laat enten (rabies, want we gaan elk jaar naar Frankrijk) laat ik dat doen bij een homeopathisch dierenarts. Eventueel kan ik dan vragen om de enting direct te laten 'ontstoren'.
Ik weet niet of die daadwerkelijk werkt, maar je zou evt. de truc met de citroen kunnen doen (direct na de enting een halve citroen tegen de entplek uitknijpen, dit zou de enting neutraliseren).
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

chooky schreef: Als ik laat enten (rabies, want we gaan elk jaar naar Frankrijk) laat ik dat doen bij een homeopathisch dierenarts. Eventueel kan ik dan vragen om de enting direct te laten 'ontstoren'.
Ik weet niet of die daadwerkelijk werkt, maar je zou evt. de truc met de citroen kunnen doen (direct na de enting een halve citroen tegen de entplek uitknijpen, dit zou de enting neutraliseren).
De vorige keer dat ik heb laten enten, heb ik het laten begeleiden door een homeopatisch da. Er kwam wel een entreactie bij beide honden, maar geen ernstige. Ik ben al een paar jaar niet naar het buitenland geweest. Maar binnenkort zal het dus weer moeten. Ik blijf het moeilijk vinden. Het liefst zou ik niet meer enten.
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

Lil schreef: Ligt eraan waar je zit, want er zijn mensen die in gebieden trainen waar echt nooit gecontroleerd wordt. het nadeel is dat er bij ons veel Nederlanders over de grens gaan om te tanken en om met de hond te wandelen. Er is daar een groot natuurgebied dat tevens tollwutspergebiet is. Twee jaar geleden zijn daar door mensen die het niet meer konden opbrengen 20 huskeys uitgezet. Ze zijn bij ons gewoon paranoia om het zo maar te noemen, vandaar vaker controle. Als je toestemming hebt om te trainen zullen ze daar bij jullie wel niet zo veel controleren. Ik heb nooit nagevraagd of je de hond niet via het bloed mag laten testen en dat je dan bijvoorbeeld van de inenting vrijgesteld bent. Ik weet hoe ziek ze zich kunnen voelen na die k*t inenting, had daar eerst ook last van, maar laat nu rabdomun enten. Zelfde troep maar blijkbaar mindere reactie of dat is toeval geweest.
Dan ga ik proberen uit te zoeken hoe het is met de grensovergang die ik moet hebben (of welke smokkelroute ik anders moet nemen) ;)
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Hier in Nederland heb ik ooit 1 keer het boekje moeten laten zien, in het buitenland altijd alleen de rabies verklaring.
Maar show honden worden hier wel geent , einde show is ook einde enten.

Plaats reactie