Vanmiddag ben ik even met Jamie bij de da geweest en die heeft even naar z'n oogjes gekeken en het valt allemaal reuze mee. Ze zijn niet echt ontstoken, meer geirriteerd, ik heb ooggel meegekregen wat verzachtend moet werken en dan moet het zo weer over zijn. Gelukkig maar.
Omdat we toch bij de da waren en het met z'n oogjes verder niks ernstigs was, heeft Jamie ook gelijk z'n laatste enting gehad.
Helen, je vroeg welke 4e enting: Parvo levend (verzwakt), Leptospirose (Weil) en Kennelhoest (Para-influenza) De kleine cocktail, volgens de da. Nu hoeft hij over een jaar pas weer.
Ik las even mee en
shadow ( golden retriever(2j) heeft ook groen-gelig) in èèn ooghoek
Hij lijkt er geen last van te hebben maar heb even meegelezen en heb Similasan nr 2 gekocht en hopelijk is het snel over
ook shadow heeft een enting gehad voor weil 3 weken geleden ,verder enten we nooit omdat we titteren ( bij tanneke koning) en daaruit kwam dat het niet nodig was
shadow slaapt snacht bij ons op de zolder ( slaapkamer over de hele zolder)
maar daar is het erg warm dus we hebben een goed werkende Airco , alleen shadow gaat steeds van zijn kussen af en midden in de aircolucht liggen , ik zit nu te denken het zou wel eens kunnen dat hij daar dat oogje van heeft maar ze zeggen eigenlijk ook dat airco niet kwaad kan
ook zwemt hij elke dag in het zwembad al jaren dus dat zal daar niet van zijn
ik ben aan gissen waarvan het kan zijn omdat ik niet wil dat het zich herhaald
zelf gooi ik het dan denk ik toch op de airco weet niet of iemand dit ooit heeft gehad
Mijn honden slapen op de slaapkamer al weken met de airco aan en hebben geen last van hun ogen.
Ik denk dat het een combinatie is van veel pollen die de slijmvliezen onder druk zetten en dat er dan wat langs komt dat de boel doet ontsteken, naast dat de ogen wat droger zijn door de airco.
Mijn labje zaliger had diverse allergieen en als we naar zee waren geweest, kassa de volgende morgen ontstoken pussige ogen.
Sindsdien spoelen we alle ogen van de honden met water nadat we naar zee geweest zijn.
dank je wel voor de reactie
ik heb nog eens zitten denken maar het kan ook zijn omdat de honden ook tegen de avond nog zwemmen eerst gaan hun met mij er in en dan droog ik ze op de kant af en blaas ze met de droger nog na ,
dan zwemmen mijn man en ik nog een tijd , ( verwarmt bad) en hun liggen dan op de kant op een deken maar het waait savonds al best koude wind want het koelt snel af , de wind kon wel eens de dader zijn dan op hun ogen die natuurlijk nog niet kurk droog zijn
als we naar binnen gaan fohn ik ze compleet nog met warme lucht droog
het viel me net op dat Djowah 14 weken net ook iets van groen vocht in de ooghoek had zitten
die kan dat nooit van de airco hebben want die ligt op de slaapkamer in de bench en daar zit een groot laken overheen dat de wind van de airco niet door de bench gaat ( shadow van 2 jaar ligt niet in de bench maar op een bedsctuk op de grond
dus nu zit ik te denken aan het zwembad met de koude briesjes
maar ik heb die druppels nu die hierboven werden vermeld en hoop dat dat gaat helpen
vind het alleen vervelend dat ik niet weet waarvan het komt
maar ga ze nu na het zwemmen savonds in de veranda laten wachten
evengoed bedankt voor het meedenken en een goede tip voor als ze in de zee gaan zwemmen thanks
Ingrid (shadow) schreef:dank je wel voor de reactie
ik heb nog eens zitten denken maar het kan ook zijn omdat de honden ook tegen de avond nog zwemmen eerst gaan hun met mij er in en dan droog ik ze op de kant af en blaas ze met de droger nog na ,
dan zwemmen mijn man en ik nog een tijd , ( verwarmt bad) en hun liggen dan op de kant op een deken maar het waait savonds al best koude wind want het koelt snel af , de wind kon wel eens de dader zijn dan op hun ogen die natuurlijk nog niet kurk droog zijn
als we naar binnen gaan fohn ik ze compleet nog met warme lucht droog
het viel me net op dat Djowah 14 weken net ook iets van groen vocht in de ooghoek had zitten
die kan dat nooit van de airco hebben want die ligt op de slaapkamer in de bench en daar zit een groot laken overheen dat de wind van de airco niet door de bench gaat ( shadow van 2 jaar ligt niet in de bench maar op een bedsctuk op de grond
dus nu zit ik te denken aan het zwembad met de koude briesjes
maar ik heb die druppels nu die hierboven werden vermeld en hoop dat dat gaat helpen
vind het alleen vervelend dat ik niet weet waarvan het komt
maar ga ze nu na het zwemmen savonds in de veranda laten wachten
evengoed bedankt voor het meedenken en een goede tip voor als ze in de zee gaan zwemmen thanks
Een laken is echt niet genoeg om de luchtstroom van de airco tegen te houden. Ik vind persoonlijk de airco de grootste kanshebber voor prutoogjes.
Ik zou ook inzetten op de airco. Dat droogt ook nog eens uit. Veel mensen hebben daardoor last van hun slijmvliezen, en ik kan er bv ook niet goed tegen als ik mijn lenzen draag, dan worden mijn ogen te droog.