Biologisch versvlees?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Biologisch versvlees?

superzonica
1-ster
1-ster

Bericht door superzonica »

Kefraya schreef: Het dichtst in de buurt van Utrecht is Laren, dat is het enige adres dat ik van Bandit heb doorgekregen.
Als je in de buurt van Utrecht woont, kun je me even een pb-tje sturen. Ik heb nog een of twee bakken in de vriezer, dan kun je eerst proberen of ze het wel lusten.
Kefraya is nl. van de ene dag op de andere anti-Bandit geworden en ik heb nog wat over :-\
hee! wat een super aanbod! Ik heb je een pb'tje gestuurd! Laren is inderdaad ook wel een beetje in de buurt, alleen waardeloos te bereiken per ov (heb geen auto...) Ik wacht nog op de mail van bandit, benieuwd wat ze zeggen!
superzonica
1-ster
1-ster

Na een hoop ellende met de kat (werd net voor de kerst verdacht van FIP) is alles weer netjes bij het oude, ze is prima opgeknapt en ik ben weer vol goede moed! Ik heb vandaag opnieuw een bericht naar Bandit gestuurd om te vragen waar ze het verkopen, op het eerste bericht heb ik nooit meer iets gehoord :-\

Inmiddels ben ik begonnen met 's avonds Tolerant geven, kent iemand dat? Ik kwam het heel toevallig in de supermarkt tegen en heb het gewoon eens meegenomen om te kijken wat de dame ervan vind. Nou... ze vind het heerlijk! De eerste paar keer moest ze er niet veel van hebben en heb ik het gemengd met blikvoer (dan eet ze het niet) en een paar brokjes (dan eet ze het wel, ik weet het, mag eigenlijk niet....) maar na twee dagen mengen eet ze het nu gewoon zo!

Maarja, Tolerant is bepaald niet biologisch dus ik wil toch wel graag over op Bandit, als ik eraan kan komen uiteraard!

Nog een vraag: wat is beter als je het eten van kvv en brokken wil combineren? Voorlopig wil ik dat doen ivm de portemonnee, vandaar. Beter een dag vers en dan een dag brokken, of 's ochtends vlees en 's avonds brokken of.... ?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Beter is natuurlijk helemaal geen brokken (vaak is zelf samenstellen goedkoper en kun je daarmee de prijs wat naar beneden halen) maar of je het nu beide op 1 dag geeft (brok/vers) of ieder op een andere dag: waar jou kat het goed op doet!

Tolerant is Rodi "zoals het vroeger was" zeggen ze zelf, bij Tolerant. Hoe Rodi vroeger was en Tolerant nu is en waarom Tolerant dan beter is als Rodi: ik heb werkelijk geeeeeen idee!
superzonica
1-ster
1-ster

Ja dat is zo, zelf samenstellen wil ik wel eens gaan proberen maar heb momenteel nogal een onrustig leventje en dan gaat dat niet goedkomen... Bovendien zullen biologische barf onderdelen ook wel aan de prijs zijn, denk ik zo ::)

Tja, ik ben wel blij dat ze de Tolerant zo makkelijk at, ze is toch al 10 en mensen zeiden dat het wel eens lastig zou kunnen worden... Van de andere kant ken ik haar achtergrond niet en kan het natuurlijk best zijn dat ze dit bij haar vorige mensen ook kreeg!

het rare is wel dat ik nergens de samenstelling kan vinden, wel keurig de analyse maar geen % vlees, rijst en dat soort zaken... Tja, tis ook maar tijdelijk

De DA raadde het trouwens af, versvoeren, dit ook nadat hij gemeld had dat ze wel eens nierproblemen zou kunnen krijgen, later (hij heeft een buikecho gedaan ivm het vocht) Maar vers is toch juist goed voor katten met nierproblemen ???
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

superzonica schreef: Ja dat is zo, zelf samenstellen wil ik wel eens gaan proberen maar heb momenteel nogal een onrustig leventje en dan gaat dat niet goedkomen... Bovendien zullen biologische barf onderdelen ook wel aan de prijs zijn, denk ik zo ::)

Tja, ik ben wel blij dat ze de Tolerant zo makkelijk at, ze is toch al 10 en mensen zeiden dat het wel eens lastig zou kunnen worden... Van de andere kant ken ik haar achtergrond niet en kan het natuurlijk best zijn dat ze dit bij haar vorige mensen ook kreeg!

het rare is wel dat ik nergens de samenstelling kan vinden, wel keurig de analyse maar geen % vlees, rijst en dat soort zaken... Tja, tis ook maar tijdelijk

De DA raadde het trouwens af, versvoeren, dit ook nadat hij gemeld had dat ze wel eens nierproblemen zou kunnen krijgen, later (hij heeft een buikecho gedaan ivm het vocht) Maar vers is toch juist goed voor katten met nierproblemen ???
Geen enkele fabrikant geeft de % vlees, rijst, orgaanvlees, etc. Als je het percentage koolhydraat wilt weten, dan kun je dat gemakkelijk zelf uitrekenen, maar daarna houdt het op... dat geldt trouwens net zo goed voor Bandit als voor Tolerant.

Je DA moet zijn schoolgeld lekker terug gaan halen... Natuurlijk is versvlees niet ongezond! In tegendeel juist! Een kat is een carnivoor en moet als zodanig gevoerd worden, juist om de nieren te ontlasten.
superzonica
1-ster
1-ster

Okee, sorry, ik zit nog een beetje in de brokken modus ;) de rest staat netjes op de site en ziet er geloof ik wel goed uit, dus da's geen probleem dan.

Ja, dat dacht ik ook al, vond het zo vreemd! Wellicht hoopte hij mij tzt dure dieetvoeding (uiteraard alleen bij hem verkrijgbaar!) te kunnen slijten!
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote][/quote]

jaweeeeeeel en daar hebben we weer zo'n da ::)

Wij verkopen Bandit, en ook andere vers vlees produkten, aan de lopende band.

Bandit heeft ook dieetvoeding voor diabetes, blaas- en nierpatienten. Hebben wij standaard in de vriezer van de praktijk.

Veel beter is het om te VOORKOMEN dat je dier daar problemen mee krijgt.
DUS ons advies juist zoveel mogelijk vers vlees voeren!
Krijgt het dier veel meer vocht naar binnen dan met brok.

Dieren drinken vaak ook te weinig en dat kan de kans op blaas- en nierproblemen vergroten.
Als je regenwater opvangt en dit aan je dieren geeft dan drinken ze veel beter. Zo ben je op een hele goedkope manier preventief bezig ;D

Goed dat je eerst een paar bakjes kan uit proberen. Katten kunnen kieskeurig zijn (soms moet je ff doorzetten). Bandit heeft verschillende smaken voor de kat.
Wij hebben twee siamezen en ze willen alleen Bandit en BARF.

Veel succes met zoeken.

Edith
superzonica
1-ster
1-ster

Fido schreef: De DA raadde het trouwens af, versvoeren, dit ook nadat hij gemeld had dat ze wel eens nierproblemen zou kunnen krijgen, later (hij heeft een buikecho gedaan ivm het vocht) Maar vers is toch juist goed voor katten met nierproblemen ???jaweeeeeeel en daar hebben we weer zo'n da ::)

Wij verkopen Bandit, en ook andere vers vlees produkten, aan de lopende band.

Bandit heeft ook dieetvoeding voor diabetes, blaas- en nierpatienten. Hebben wij standaard in de vriezer van de praktijk.

Veel beter is het om te VOORKOMEN dat je dier daar problemen mee krijgt.
DUS ons advies juist zoveel mogelijk vers vlees voeren!
Krijgt het dier veel meer vocht naar binnen dan met brok.

Dieren drinken vaak ook te weinig en dat kan de kans op blaas- en nierproblemen vergroten.
Als je regenwater opvangt en dit aan je dieren geeft dan drinken ze veel beter. Zo ben je op een hele goedkope manier preventief bezig ;D

Goed dat je eerst een paar bakjes kan uit proberen. Katten kunnen kieskeurig zijn (soms moet je ff doorzetten). Bandit heeft verschillende smaken voor de kat.
Wij hebben twee siamezen en ze willen alleen Bandit en BARF.

Veel succes met zoeken.

Edith
ja, zoiets dacht ik ook al gehoord te hebben... Goed idee van dat regenwater, ik zie wel altijd de kat van mijn ouders regenwater drinken, dat heeft ze liever dan uit een bakje, zal hier de regenpijp eens aftappen ;D

Ik gaf al wat blikvoer voor extra vocht, heb een cat it en enkele waterschalen staan maar vers lijkt me veel beter, zodra ik afgestudeerd ben (nog een jaartje!) ga ik helemaal over, als het goed is zit ik dan wat ruimer in de centjes en heb ik een beter ritme om te gaan barfen...

Ja, ik hoop dat Liesbeth het nog heeft, is al weer een aardige tijd geleden per slot van rekening! En anders moet ik een andere oplossing zien te verzinnen!

Ik hoop dat ze snel terugmailen, van Bandit zelf, ben heel benieuwd of er iets een beetje in de buurt zit!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Als de financien een probleem zijn - alles biologisch is duurder dus Bandit ook - dan zou ik liever alleen 'gewone kvv' geven en geen brokken dan een combinatie van brokken en Bandit.
ik denk dat je je kat dan beter helpt door Carnibest o.i.d. te geven en dat is over het algemeen goed verkrijgbaar
superzonica
1-ster
1-ster

AstridStraver schreef: Als de financien een probleem zijn - alles biologisch is duurder dus Bandit ook - dan zou ik liever alleen 'gewone kvv' geven en geen brokken dan een combinatie van brokken en Bandit.
ik denk dat je je kat dan beter helpt door Carnibest o.i.d. te geven en dat is over het algemeen goed verkrijgbaar
Da's natuurlijk ook weer zo... moeilijk... moeilijk... eerst eens kijken wat bandit kost denk ik en als het niet op te brengen is toch maar eens cb gaan proberen, is allicht beter dan brokken (ook voor de beestjes die erin zijn gegaan denk ik...)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

superzonica schreef: Da's natuurlijk ook weer zo... moeilijk... moeilijk... eerst eens kijken wat bandit kost denk ik en als het niet op te brengen is toch maar eens cb gaan proberen, is allicht beter dan brokken (ook voor de beestjes die erin zijn gegaan denk ik...)
Dat denk ik ook. Je kan natuurlijk ook altijd Bandit en Carnibest combineren als je niet volledig Bandit kunt betalen.
Of probeer er biologisch bij te Barfen als je dat kunt verkrijgen in jouw regio.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of het hier inde buurt (Utrecht) ergens te krijgen is.... weet iemand hier dat toevallig?
[quote][/quote]

Vandaag wordt er bij mij door Huub van Bandit een bestelling Bandit afgeleverd. Zal ik aan Huub vragen waar in de buurt van Utrecht je terrecht kan?

Of je duurder uit bent door Bandit te geven ipv andere kvv merken moet je ff goed de dagdosering en kosten berekenen.

Het is nl zo voor honden, dat honden onder ongeveer 13 kg goedkoper :) uit zijn met Bandit dan met Carnibest. Grote honden zijn weer goedkoper uit met Carnibest ipv Bandit. Dit komt doordat je van Bandit andere hoeveelheden per kg lichaamsgewicht geeft dan bv Carnibest.
Wij rekenen de dagdosering en kosten altijd per klant en dier uit. De kosten vallen de mensen erg mee, de betere brok is nl ook prijzig!

Na...... kan het niet laten, Carnibest natuurvoer kat kost (bij ons) 500g €2.25.
Richtlijn voer 20-30 g/per kg lichaamsgewicht. Gemiddelde kat van 4kg heeft nodig 80g/per dag kosten per dag= €0.36

Bandit kat vleesmix (bij ons) 300g €2.15
Richtlijn voer 125g/per 10 kg lichaamsgewicht
Gemiddelde kat van 4kg heeft nodig 50g/per dag
kosten per dag= €0.358 dus afgerond €0.36

Voor de gemiddelde huiskat van 4 kg maakt het qua kosten niet uit om voor Bandit of voor Carnibest te kiezen.

Ik hoop dat ik je wat wijzer hebt gemaakt. ;D

Groetjes Edith
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Fido"]

Dit komt doordat je van Bandit andere hoeveelheden per kg lichaamsgewicht geeft dan bv Carnibest.

[/quote]

Valt in de praktijk meestal wel mee hoor, of tegen, hoe je het noemen wilt, maar die 15 gram die er pkg hond word/werd opgegeven is in de praktijk echt niet toereikend (die 20 gr. pkg hond cb overigens ook niet)
superzonica
1-ster
1-ster

[quote="Fido"]
Vandaag wordt er bij mij door Huub van Bandit een bestelling Bandit afgeleverd. Zal ik aan Huub vragen waar in de buurt van Utrecht je terrecht kan?

[/quote]

He, dit lees ik dan weer te laat :( heb je het toevallig gevraagd? Ik heb hen al twee keer gemaild op verschillende adressen maar krijg geen reactie...

Bedankt voor al je informatie! Ik vind de kosten reuze meevallen! Ik geef nu RC brokken en dat is ook niet goedkoop. Bombur weegt ook maar 2,5 kilo dus ze heeft niet veel nodig, ik zou dan volgens jouw informatie ongeveer 10 dagen doen met een verpakking van 300 gram dus 2 euro 15. da's iets meer dan 6 euro per maand... :o Laat het dan aan de weinige kant zijn, in het ergste geval wordt het dan 10 euro per maand... Dat is goed op te brengen hoor, ik dacht dat het veel duurder was, vandaar mijn voorzichtige begin...
Kefraya
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Kefraya »

In verpakkingen van 500 g is het goedkoper ;)
Kefraya at 125 g per dag van bandit, maar dat scheelt heel erg per kat.

Plaats reactie