[quote="pippy"]
koud??? vertel
[/quote]
Ja dat werkt perfect en je moet het gewoon doen .
In een bak koud water leggen, doe ik tenminste altijd als het sneller moet ontdooien. Binnen een paar uurtjes kun je het snijden. Het is dan bijna zacht.
Hier stonden de rollen Cb gewoon de dag van te voren te ontdooien op het aanrecht voor de volgende morgen vroeg.
Behalve als het hartje zomer was natuurlijk.
Hetzelfde met de barfmaaltijden voor de nollebakmonsters en 7 katten,is ruim 3 kilo per dag...en zie dat echt niet graag in mijn koelkast staan,zou ook nog half bevroren zijn.
ik haal een rol carnibest eruit sävonds en doe dan s"morgens de helft in een bak en de andere helft in een andere bak en de bak die ze die dag krijg zet ik op het aanrecht om op temperatuur te komen. ik haal dus 1 rol eruit en daar eet ze twee dagen van en ondooi in de koelkast
Laatst gewijzigd door ladyluna op zo 01 jan 2006, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik laat een rol bibi een paar uur op het aanrecht liggen en snij hem dan in vieren. Twee stukken gaan in een bak terug in de vriezer,de andere stukken gaan ieder in een eigen bakje. Eén in de kelderkast om op temperatuur te komen en de andere in de koelkast voor de volgende maaltijd. Ik probeer altijd het vlees op kamer temp. te serveren. Maar als het koud (uit de koelkast) komt eten ze het ook hoor!
Een tipje?
Bij IKEA verkopen ze lange bakken met een rosster onderin, waar precies een kilo vlees in past.. Ik ontdooi ook buiten de koelkast in die bakken dus.
witte bak met doorzichtig deksel met blauwe rand.