Discussie

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Discussie

Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Geeft niet, die enkele die wel luistert en waarbij het wel lukt, is je eeuwig dankbaar.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

[quote="Hitam"]
Geeft niet, die enkele die wel luistert en waarbij het wel lukt, is je eeuwig dankbaar.
[/quote]

Precies! En zolang je het zelf geen probleem vindt dat ze niet luisteren of je afzeiken zou ik zeggen: goed werk!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Hitam"]
[/quote]
Inderdaad!
Gelukkig maar voor Kobus dat ik er wel voor open stond :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Hitam"]
[/quote]

Ja precies, daar doe je het allemaal voor!
tvs

Bericht door tvs »

[quote="tieneke"]
Inderdaad!
Gelukkig maar voor Kobus dat ik er wel voor open stond :D
[/quote]mijn vorige hond kobus heeft het laatse jaar van z'n leven geleefd dankzij versvoer. hij was heel ziek z'n nieren werkten amper meer, maar had geen pijn. dus nog een tijdje verwend.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Ook mijn oude vriend Ashley was er zeer slecht aan toe toen ik besloot over te stappen van brok op kvv. Hij was toen 9 jaar oud, vrijwel helemaal kaal (echt tot op z'n blote vel!) liep zeer slecht door zijn spondylose en had bijna doorlopend diarree. Ben cold turkey met hem en Angel overgestapt op kvv en ik zag Ashley opknappen! Binnen de kortste keren had hij weer haar en spieren; hij kon weer wandelen. De diarree was weliswaar niet helemaal over, maar stukken minder. Al met al is hij 12 jaar oud geworden.
En jonge hond Andor is hier als pup van 7 weken binnen gekomen en nu ruim 1 jaar. Vanaf het begin heeft hij kvv en barf gekregen en ik heb hier een prachtig gespierde, stevige jonge reu rondlopen met een heerlijk aanvoelende vacht. Het is echt een genot om hem te zien lopen en ook om hem te aaien. Hier nooit geen brok meer!
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

[quote="Yari"]Ik weet het, en tòch trap ik er elke keer wéér in. ::)Zal m'n enthousiasme omtrent verse voeding wel zijn denk ik!! ;)[/quote]

Dat deed ik in het begin ook maar ben er mee gestopt.
macgirlie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door macgirlie »

Zo blijf ik me altijd afvragen of het feit dat ik Pepper eerst een maand of negen brokken (RC) heb gevoerd er de oorzaak van is dat hij HD heeft. Voeding schijnt hierin toch ook wel belangrijk te zijn. Ook ik raad mensen die een niet gezonde hond of kat hebben aan om eens over te stappen op KVV of Barf maar tja, vaak kun je niet op tegen een dierenarts met zijn "verantwoorde" (lees commerciële) voeding voor elk gezondheidsprobleem.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Meestal begin ik niet zelf over de voeding, alleen als mensen ernaar vragen, bijv. omdat ze vinden dat mijn honden er zo goed uitzien. Ook als mensen van plan zijn een pup aan te schaffen wil ik weleens een balletje opgooien over het voeren van kvv en/of Barf.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="macgirlie"]
Zo blijf ik me altijd afvragen of het feit dat ik Pepper eerst een maand of negen brokken (RC) heb gevoerd er de oorzaak van is dat hij HD heeft. Voeding schijnt hierin toch ook wel belangrijk te zijn. Ook ik raad mensen die een niet gezonde hond of kat hebben aan om eens over te stappen op KVV of Barf maar tja, vaak kun je niet op tegen een dierenarts met zijn "verantwoorde" (lees commerciële) voeding voor elk gezondheidsprobleem.
[/quote]

Hd (zeker in de mate waarin Pep het heeft) is gewoon vastgelegd in de genetische aanleg ik denk niet dat je kunt zeggen dat Pep HD heeft omdat hij brokken heeft gegeten, misschien had hij er wel minder last van gehad, maar ook dat is giswerk.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Zo blijf ik me maar steeds afvragen of Ashley misschien geen of misschien minder erg spondylose zou hebben gekregen als hij van het begin af aan kvv/barf had gegeten.
Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

[quote="Nelly"]
Zo blijf ik me maar steeds afvragen of Ashley misschien geen of misschien minder erg spondylose zou hebben gekregen als hij van het begin af aan kvv/barf had gegeten.
[/quote]

Ik denk het zelf niet, Nelly... Ik denk eerder dat Spondylose bij genetische aanleg komt, dan door voeding. Een goede vriendin van mij moest haar DH-teefje met 5 (!!) al laten inslapen door ernstige Spondylose. Zelfs Crama had het nog nooit zo erg gezien bij zo'n jonge hond. En die hond had z'n hele leven...jawel....gebarfd :-\...

Ik denk ook wel eens "als ik Beau nou van 't begin af aan barf had gegeven ipv Jeukanuba ...had hij dan geen DM gekregen?" Als..als..als....

Voeding doet veel, maar tegen genetische aanleg is weinig opgewassen.... :-*
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Kan goed zijn dat je gelijk hebt hoor, maar volgens de DA weten ze nog niet zeker of spondylose erfelijk bepaald is; het schijnt een moeilijke materie te zijn.
Esther1963
2-sterren
2-sterren

Bericht door Esther1963 »

[quote="tieneke"]
Tot je een zwaar zieke hond hebt die je na alles geprobeerd te hebben wilt laten inslapen ;)
Gelukkig geloofde ik er wel in!
Na de brokken eruit te hebben gekieperd was zijn chronische dikke darm ontsteking (wat hij al meer dan 3 jaar had) binnen een paar dagen over,hij poepte hiervoor op het laatst alleen nog maar bloed en had heel veel pijn.
Zijn ernstige huidklachten met oa een olifantenhuid was binnen een paar maanden helemaal weg.
Zijn zware suikerziekte met 1,8 ml insulineverbruik per dag ging met de helft naar beneden en ondanks zijn zware hartklachten kreeg hij zijn energie weer aardig terug,hij werd weer jong!
Onze hond kreeg haast al deze ziektes tegelijk en heeft van pup af aan brokken gegeten,wisten wij veel.
De hartklachten en suikerziekte kreeg hij kort na elkaar,de rest had hij al langer.
De Da maar hypoallergene brokken voorschrijven en de medicatie opvoeren tot niets meer hielp.
Bakken met geld waren we kwijt omdat hij 80 kilo woog,en de medicijnen naar het gewicht van de hond gaan.
Onze Leonberger Kobus heeft dankzij het goddelijke versvlees en barf nog 15 mooie maanden mogen beleven en is 8,5 jaar oud geworden,dit waren ondanks de pieken en dalen ongetwijfeld de beste uit zijn korte leven.
De Da stond versteld dat hij zo oud werd,Kobus is dan niet eens aan zijn ziektes overleden maar aan een slechte achterhand ;)
Mijn man en ik zijn er nu wel van overtuigd dat brokken hele grote rotzooi is,je moet het misschien eerst zelf mee maken met een zieke hond en uit pure wanhoop op versvlees overstappen om hierna het wonder te aanschouwen ;)

[/quote]

Hallo Tieneke,

Met heel veel interesse lees ik bovenstaand verhaal en het lijkt heel sterk op wat mijn kleine Dezhra heeft, zij is een sable Sheltie van net een half jaar oud. In haar jonge leventje zijn we al zo'n 5 keer naar de dierenarts geweest en nu zit zij ook op een hyperallergene brok. Ik hoop niet lang want zaterdag heb ik een afspraak bij iemand die distribiteur is van Carnibest. Zij heeft eens in de twee a vier weken last van haar darmpjes en dan poept ze slijm met bloed en is dan echt doodziek. Maar ik kan haar ook niks anders geven dan die brokken want als ik haar een stukje pensstaaf geef dan heeft ze twee dagen later weer last en is er echt doodziek van. Ik ben nu net lid en lees net een paar dagen mee maar ik begin nu langzamerhand ook in te zien dat brokken geen optie is voor mijn kleine meisje.

Esther en d'r beestenboel
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Esther1963"]
Hallo Tieneke,

Met heel veel interesse lees ik bovenstaand verhaal en het lijkt heel sterk op wat mijn kleine Dezhra heeft, zij is een sable Sheltie van net een half jaar oud. In haar jonge leventje zijn we al zo'n 5 keer naar de dierenarts geweest en nu zit zij ook op een hyperallergene brok. Ik hoop niet lang want zaterdag heb ik een afspraak bij iemand die distribiteur is van Carnibest. Zij heeft eens in de twee a vier weken last van haar darmpjes en dan poept ze slijm met bloed en is dan echt doodziek. Maar ik kan haar ook niks anders geven dan die brokken want als ik haar een stukje pensstaaf geef dan heeft ze twee dagen later weer last en is er echt doodziek van. Ik ben nu net lid en lees net een paar dagen mee maar ik begin nu langzamerhand ook in te zien dat brokken geen optie is voor mijn kleine meisje.

Esther en d'r beestenboel
[/quote]
Hoi Esther,

wat goed dat je de brokken eruit kiepert ;)
Krijgt ze nu al versvlees?
Zoniet dan de eerste dagen overgieten met kokend water of licht aankoken.
Ik zou zeker zo'n hond probiotica gaan geven om de darmflora sterker te maken,want ik neem aan dat ze ook de nodige spuiten tegen de diarree heeft gehad?
Ook tussendoor niets meer van graan geven maar als beloning of tussendoortje een stukje pensstaafje of stuje rauw vlees.
Echt je zal heel snel resultaat gaan zien! ;)

Plaats reactie